تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۹ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش روزنامه همشهری به حذف ایران از جام جهانی

روزنامه همشهری با تیتر حماسه ناتمام نوشت: تیم ملی ایران فقط یک‌تساوی با مرحله حذفی جام‌جهانی فاصله داشت، اما این بار هم نشد.

واکنش روزنامه همشهری به حذف ایران از جام جهانی
رویداد۲۴ علیرضا بیرانوند که در تمرینات روز‌های قبل حضوری ثابت داشت، مقابل آمریکا به ترکیب اصلی برگشت تا آخرین ترکیب کی‌روش در مرحله گروهی هم با یک غافلگیری بزرگ همراه باشد. باتوجه به عملکرد حسین حسینی در بازی دوم، کمتر کسی انتظار داشت بیرانوند مقابل آمریکا فیکس شود.

رامین رضاییان که مقابل ولز یکی از ستاره‌های تیم ملی بود، با انرژی فوق‌العاده برای گرم کردن وارد زمین شد و در همان ابتدا با شوتی سنگین توپ را به درون دروازه فرستاد. این‌طور که به نظر می‌رسید گلزنی در دقایق پایانی بازی با ولز حسابی به رامین انگیزه داده بود. تماشاگران ایرانی هم به اندازه رامین انگیزه داشتند. آن‌ها در همان آغاز بازی ورزشگاه را روی سرشان گذاشته و حمایتی تمام عیار از بازیکنان انجام دادند.

بازی با حمله تیم ملی ایران و یک‌ایستگاهی برای شاگردان کی‌روش آغاز شد، اما خیلی زود این آمریکایی‌ها بودند که مالکیت توپ را در اختیار گرفتند. برخلاف بازی قبل که تیم ملی از همان دقیقه اول به دروازه ولز فشار آورد، این‌بار کی‌روش به سبک خودش برگشت و بیشتر به دنبال گل نخوردن بود. مالکیت ۵۹‌درصدی آمریکا در ۱۰‌دقیقه ابتدایی این موضوع را به خوبی نشان می‌داد.

آمریکا در ۲۰‌دقیقه ابتدایی صاحب چند موقعیت نصفه‌و‌نیمه شد؛ از ضربه سر پولیسیچ در دقیقه۱۱ گرفته تا ۲‌موقعیت خطرناک در دقایق ۱۷ و ۱۸، اما این این تیم ملی ایران بود که دقیقه۲۰، فرصت داشت برخلاف جریان بازی به گل برسد. طارمی که روی پاس عزت‌اللهی تک‌به‌تک شده بود، خیلی آسان توپ را تقدیم حریف کرد تا یک‌موقعیت عالی از دست برود.

وقت تلف کردن‌های بیرانوند در دقیقه ۲۵ نه‌تن‌ها تذکر داور را برایش به همراه داشت، بلکه باعث شد تا کی‌روش کنار خط از کوره در برود و به شدت به دروازه‌بان تیم ملی اعتراض کند.

روند بازی به هیچ‌عنوان برای تیم ملی خوب پیش نمی‌رفت و این آمریکایی‌ها بودند که از چپ و راست به دروازه تیم ملی فشار می‌آوردند. بعد از توپ‌هایی که تیموتی وه‌آ دقایق ۲۷ و ۳۳ از دست داد، آمریکا دقیقه ۳۸ بالاخره کار خودش را کرد و با ضربه پولیسچ به گل رسید. توپی که در این صحنه پشت سر میلاد محمدی فرود آمده بود، با ضربه سر در عرض زمین، مقابل دروازه به پولیسیچ رسید و او هم خیلی راحت دروازه را باز کرد.
ضدحمله آمریکایی‌ها می‌رفت تا کار ایران را در همین نیمه اول تمام کند، اما مجید حسینی به داد تیم رسید و اجازه نداد اختلاف بیشتر شود.

تعویض‌های اجباری در این جام دست از سر کی‌روش برنمی‌دارد. این بار نوبت میلاد محمدی بود تا در وقت‌های اضافه مصدوم شود و جای خودش را به علی کریمی بدهد. با این تعویض حاج‌صفی به پست دفاع چپ رفت و کریمی در میانه زمین جای او را گرفت.

وه‌آ در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه بالاخره دروازه ایران را باز کرد، اما کی‌روش خوش‌شانس بود که این بازیکن در شرایط آفساید گل را به ثمر رساند تا بازی در نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.
نیمه دوم با یک‌تعویض برای هر د‌وتیم آغاز شد. آزمون که در نیمه اول چیزی نشان نداده بود، جای خودش را به قدوس داد تا قصه گرم کردن‌های این بازیکن در جام‌جهانی تمام شود. در آغاز نیمه دوم هم پولیسیچ از زمین بیرون رفت تا شاید مدافعان تیم ملی نفسی به راحتی بکشند.

اوضاع در نیمه مربیان کمی برای تیم ملی بهتر شد و دقیقه ۶۵ چیزی نمانده بود تا سامان قدوس کار را به تساوی بکشاند و یکی دیگر از تعویض‌های طلایی کی‌روش لقب بگیرد، اما شوت او از پشت شش‌قدم به خطرناک‌ترین شکل ممکن به بیرون رفت.

کی‌روش هرچقدر از تماشاگران و تشویق‌های آن‌ها راضی بود و در طول بازی چندباری از آن‌ها تشکر کرد، از بازی رضاییان راضی نبود و چندباری از خجالت او درآمد. بازی رامین هیچ تناسبی با روحیه خوب او هنگام گرم کردن نداشت.

کی‌روش و ۲‌تعویض هجومی برای ماندن در جام؛ ترابی جای نوراللهی و ابوالفضل جلالی جای حاج‌صفی. این تعویض‌ها به ایران کمکی می‌کنند؟

یک‌تعویض هجومی دیگر برای تیم ملی؛ کریم انصاری‌فرد جای قلی‌زاده را در ترکیب گرفت تا شاید همانند جام‌جهانی قبل برای ایران گل بزند و تیم کی‌روش را در جام نگه دارد.

با تعویض‌های ۲‌تیم، مالکیت توپ در نیمه مربیان برای ایران بود، اما خبری از موقعیت‌های خطرناک روی دروازه آمریکا نشد. ضربه سر پورعلی‌گنجی در وقت‌های اضافه یکی از موقعیت‌های خطرناک ایران بود که می‌توانست تیم را به مرحله حذفی ببرد، اما توپ او هم از کنار دروازه به بیرون رفت. به هر حال تیم ملی ایران هیچ‌قت تا این اندازه به مرحله حذفی نزدیک نبود، اما نشد که بشود و حماسه تیم کی‌روش در قطر نیمه‌تمام ماند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
3
در جمهوری اسلامی تیم ملی را سمبل و با مربی خارجی ظاهرسازی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
2
چهار سال بعد در چنین روزی ، تیم ملی ایران از راهیابی به مرحله حذفی جاماند .
با وجود اینکه تیم ملی هر سه بازی خود در مرحله گروهی را برده بود ولی به دلیل عادت به حذف شدن در مرحله گروهی و اصل " ترک عادت موجب مرض است " بطور غیر ارادی و توسط مسئولین فدراسیون و کشوری و لشکری به کشور برگردانده شدند تا از ادامه مسابقات جا بمانند !!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان