تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
رحیمی جهان‌آبادی:

قبل از اینکه مجلس وارد شود رئیسی کابینه را ترمیم کند/ برخی استانداران به معنای واقعی کلمه تعطیل‌اند

یک نماینده مجلس گفت: به‌نظرم نیاز است دولت با مجلس وارد تعامل و گفتگو شود و بخشی از وزرایش را تغییر دهد قبل از اینکه مجلس وارد شود و کل کابینه را از اکثریت بیندازد.

قبل از اینکه مجلس وارد شود رئیسی کابینه را ترمیم کند/ برخی استانداران به معنای واقعی کلمه تعطیل‌اند
رویداد۲۴ جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضعف و قوت‌های کابینه دولت و لزوم انجام برخی اصلاحات در چینش اعضای کابینه دولت و همچنین اصلاح برخی سیاست‌ها در جهت عمل به وعده‌هایی که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: نظر من این است که دولت می‌تواند کابینه قوی‌تری داشته باشد. این یک واقعیت است که دولت آقای رئیسی در شرایط بدی شروع به کار کرد و بدشانسی هم آورد؛ از یک طرف در اوج تحریم‌ها، فشارها، کمبود مالی و ضعف مالی و از طرف دیگر با این تنش‌های اجتماعی و اعتراضات مواجه شد و خیلی از مسائلی که هر دولتی را زمین‌گیر می‌کند.

به گزارش ایلنا، بخش‌هایی از گفت و گوی رحیمی جهان آبادی را در ادامه می‌خوانید:

الان به‌نظر من بعد از گذر از این اغتشاشات و آرام شدن اوضاع و از طرف دیگر با کسب یک تجربه یک سال و اندی و در اختیار داشتن مسئولیت قوه مجریه، زمان آن رسیده است که کابینه را ترمیم کنند.

به‌نظر من کابینه آقای رئیسی همتراز و همپای خود آقای رئیسی حرکت نمی‌کند و آقای رئیسی با توجه به اینکه قول‌ها و وعد‌هایی به مردم داده و بر اساس آن‌ها توقعاتی در مردم ایجاد شده، باید منطبق بر آن وعده‌ها و در جهت تحقق آن‌ها اصلاحاتی در کابینه انجام دهد.

برای مثال الان وزارت کشاورزی به نظر من نمی‌تواند هم‌پای دولت و مطالبات مردم حرکت کند، وزارت راه مشکل داشت که خب وزیر تغییر کرده و ان‌شاءالله وزیر جدید بتواند همکاری لازم را داشته باشد. یا برخی وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عقیده من هیچ عملکرد قابل دفاعی ندارد، وزارت ارشاد هم عملکرد مناسب و قابل دفاعی ندارد.

این‌ها مواردی است که به‌نظرم نیاز است دولت با مجلس وارد تعامل و گفتگو شود و بخشی از این وزرا را تغییر دهد قبل از اینکه مجلس وارد شود و کل کابینه را از اکثریت بیندازد.


بیشتر بخوانید:چرا ابراهیم رئیسی در معرفی وزرا تعلل می‌کند؟


این راهکاری است که ما داریم، ما هم در صحبت‌هایی که داشتیم اینطور متوجه شدیم که آقای رئیسی اهل تعامل و گفتگو است، حرف مردم و نمایندگان را می‌شنود و این تغییراتی که دارد انجام می‌شود مانند وزارت کار و وزارت راه در همین جهت است و ممکن است برخی تغییرات دیگر هم انجام شود که در اثر همین شنیدن صدای نقدهاست.

تغییرات در یکی دو وزارتخانه دیگر و بعضی از استانداران می‌تواند در دستورکار باشد، برخی از استانداران آقای رئیسی واقعا ضعیف هستند، یعنی واقعا تعطیل‌اند به مفهوم واقعی کلمه و اگر این‌ها را تغییر ندهند، فشار روی دولت زیاد می‌شود.

به نظر من دولت دارد در انجام وعده‌های خود ضعیف ظاهر می‌شود و این ضعیف ظاهر شدن دولت دارد سرمایه اجتماعی کشور را از بین می‌برد؛ چون مردم اعتماد و توجه کردند و الان توقع دارند این مطالبات برآورده شود.

بحث مسکن، اشتغال، حفظ ارزش پول ملی، مهار تورم و ... وعده‌های متعددی بود که مطرح شد و هیچکدام از این‌ها اتفاق نیفتاده و ما هم نگران هستیم. در واقع این انتقادات و نگرانی‌هایی که مطرح می‌کنیم برای کمک به دولت و به دلیل همین نگرانی است.

البته سیاست آقای رئیسی در برخی امور هم بسیار مثبت بوده است، برای مثال در حوزه بهبود روابط با همسایگان آقای رئیسی و وزارت خارجه خیلی خوب عمل کرده است. در حوزه توجه به مسائل اقتصادی در سیاست خارجی به نظر من وزارت خارجه بسیار مثبت و موفق عمل کرده است. اصلا می‌توان گفت یکی از نقاط قوت دولت آقای رئیسی وزارت امور خارجه است که دارد خوب و موفق عمل می‌کند، ولی سایر وزارتخانه‌ها به نظرم یک مقداری به تغییر و تحرک بیشتری نیاز دارند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
طُ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
3
استانداری و شهرداری تهران فاجعه ست!
یه زمان طیفی از جامعه (قشر مرفه) هم دوست داشتند از مترو استفاده کنند ولی الان فضای مترو افتضاح شده.
تهران رو تبدیل کردند به شهری که هرکس از هر داهات و کشور یه گوشه اش بخوابه!!!
اینهمه مهاجر مخصوصا پسر جوان افغانی تو ایران و بیشتر از همه جا تهران چیکار می کنند؟
کجای دنیا به اسم انسان دوستی انقدر مرزها بی در و پیکر هستند!
همین چند وقت چقدر اخبار تجاوز و قتل توسط مهاجرینی که با برگه خوداظهاری اقامت موقت گرفتند صورت گرفته و همچنان دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت!
رسانه ها هم از ترس اینکه بهشون انگ نژادپرستی زده نشه لالمونی گرفتند!
تو این مورد اصلاح طلب و اصولگرا تو یک خط هستند یکی با نگاه ایدئولوژیک یکی ژست انسان دوستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
1
الخصوص استاندار محترم آذربایجانشرقی ،برایشان آرزوی سلامتی داریم ولی سرنوشت یک استان را نباید دستخوش ملاحظات فردی را نمود.
نظرات شما
پیشخوان