تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حمله کاپیتان سابق پرسپولیس به کی‌روش؛ با او در جام ملت‌های آسیا زنگ تفریح می‌شویم!

ابراهیم اسدی کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس معتقد است تیم ملی با کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا هم راه به جایی نخواهد برد.

کی‌روش

ابراهیم اسدی که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را با دقت دنبال می‌کند در خصوص نمایش تیم ملی ایران در این رقابت‌ها می‌گوید: من به بچه‌های ملی پوش خسته نباشید می‌گویم که به هرحال زحمات خود را کشیدند اما نتوانستند مثل سایر آسیایی‌ها عمل کنند.

او ادامه می‌دهد: عملکرد ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان زنگ خطر را برای فوتبال ایران به ویژه در جام ملت‌های آسیا به صدا درآورده است. شما می‌بینید ژاپن دو غول فوتبال جهان یعنی آلمان و اسپانیا را شکست می‌دهد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کند. کره جنوبی هم شگفتی سازی کرده و دیدید چگونه کره جنوبی در همین جام پرتغال را شکست داد. همین طور استرالیا که به مرحله حذفی صعود کرد یا عربستان که آرژانتین یکی از مدعیان جام جهانی را شکست داد.

کاپیتان سابق پرسپولیس اضافه می‌کند: این موارد نشان می‌دهد که رقیبان آسیایی با سرعت نور در حال پیشرفت هستند اما ما هنوز اندرخم یک کوچه ایم! اگر می‌خواهیم در جام ملت‌های آسیا با این تفکر و سرمربی ۷۰ ساله زنگ تفریح خواهیم شد! ما باید واقعیات را دیده و بعد برای انتخاب سرمربی تصمیم بگیریم. عجله ای هم نداریم و باید با فکر و چشمان باز نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی اقدام کنیم.

او ضمن اشاره به تهران گردی کارلوس کی‌روش، خاطرنشان می‌کند: اگر کارلوس کی‌روش پیشنهادی از دیگر کشورها داشت هرگز به تهران برنمی‌گشت تا به کاخ سعدآباد برود یا به قول معروف تهران گردی کند اما او به امید تمدید قرارداد برگشت. او شاید در گذشته مربی خوبی بوده باشد اما در فوتبال امروز میانگین سنی مربیان دنیا پایین آمده است. شما در لیگ برتر انگلیس می‌بینید مربیان ۴۰ ساله موفق ترند آن گاه ما می‌آییم و دل به مربی می‌بندیم که در همه این سال‌ها به او اعتماد کرده ایم. ما در جام جهانی بدترین شکست تاریخ خود را تجربه کردیم. ۶ گل از انگلیس خوردیم که بسیار تلخ و زشت بود. ولز را بردیم که یک تیم بسیار ضعیف است و در اروپا هم تیم موفقی محسوب نمی‌شود. بعد از برد این تیم به قدری از خود بی خود شدیم که جشن گرفتیم! جشن گرفتیم و فراموش کردیم بازی مهم تری داریم.

اسدی ادامه می‌دهد: ما با یک تساوی مقابل تیم آمریکا می‌توانستیم صعود کنیم اما تیمی‌مسن را به مصاف یکی از جوان ترین تیم‌های جام فرستادیم. تفاوت آمریکا و ما جوانی آنها و مسن بودن ایران بود. کاش در این دیدار جوان ترها را به زمین می‌فرستادیم تا بیشتر می‌دویدند و حداقل یک امتیاز می‌گرفتیم اما عقب نشستیم و اجازه دادیم حریف هر کاری دلش خواست انجام دهد. حالا می‌شنویم برخی بازیکنان از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش حرف می‌زنند در حالی که انتخاب سرمربی ربطی به بازیکن ندارد. سرمربی تیم را باید مدیران فدراسیون انتخاب کنند و همین دخالت‌ها تیم را نابود می‌کند.

او ضمن اشاره به رونالدو، مسی و نیمار می‌گوید: شما هرگز ندیده یا نشنیده اید که مسی برای تیم ملی آرژانتین یا رونالدو برای پرتغال و نیمار برای برزیل سرمربی انتخاب کنند. این فوق ستاره‌های فوتبال جهان به خود اجازه نمی‌دهند در مورد سرمربی حرف بزنند اما اینجا می‌بینیم برخی بازیکنان یک مربی را اخراج و مربی دیگری را انتخاب یا معرفی می‌کنند. نتیجه اش همین می‌شود که کره و ژاپن به دور بعدی جام جهانی صعود می‌کنند و ما با یک برد و دو باخت به خانه برمی‌گردیم. این موضوع نشان می‌دهد یک جای کار ایراد دارد و باید اصلاح شود.

اسدی در مورد قهرمان احتمالی جام جهانی نیز می‌گوید: شما به باخت تیم ملی برزیل به کامرون نگاه نکنید. برزیل با تیم دوم خود بازی کرد چون دوست داشت به جای پرتغال با کره جنوبی بازی کند. به همین خاطر خیلی بازی را جدی نگرفت و تیم دوم خودش را به زمین فرستاد. این تیم با بازگشت نیمار می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی لقب بگیرد ضمن آن که من فکر می‌کنم فرانسه هم می‌تواند رقیب جدی برزیل باشد. فرانسه مدافع عنوان قهرمانی است که امباپه ستاره اش هم در اوج آمادگی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کارلوس کی روش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
حالا همه کارشناس شدن چرا قبلا اینهمه انتقاد نمی‌کردید من مدافع کی‌روش نیستم ولی اینم اخلاق گندیه ماها داریم تا یه جوی بوجود میاد همه کج میشیم اونوری
حامی تیم ملی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
0
0
در این ده، پانزده ساله ،کی روش اصلا بیکار نبوده ،،،، ولی حتی یک مقام اول بر ای هیچ یک از تیمهای تحت رهبری ایشان کسب نکرده ،،به نظر من اگر مجانی هم برای ما مربی گری کند، اشتباه است ،،،اشتباه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان