تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱

امباپه درخشید؛ فرانسه لهستان و لوا را حذف کرد

فرانسه قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ با شکست لهستان موفق شد راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ شود.

برد فرانسه مقابل لهستان

رویداد۲۴ در ورزشگاه الثمامه سومین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی بین قهرمان دوره قبل فرانسه و لهستان برگزار شد که خروس‌ها این بازی را با نتیجه ۳-۱ بردند.

فرانسه برای این که زودتر خیال خودش را برای صعود راحت کند از ابتدا تهاجمی شروع کرد و موقعیت‌هایی هم به‌دست آورد، ولی بهترین موقعیت را ابتدا لهستان خلق کرد و شوت زیبای روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۲۱ با فاصله بسیار کم از کنار دروازه هوگو لوریس بیرون رفت. دقیقه ۲۹ هم بهترین فرصت فرانسه را اولیویه ژیرو از دست داد. ارسال عثمان دمبله سریع بود و ژیرو به‌سختی توانست در شش‌قدم به توپ ضربه بزند. دقیقه ۳۸ هم عقاب‌ها دروازه فرانسه را به توپ بستند و دو ضربه پیاپی راهی به دروازه لوریس پیدا نکرد. دقیقه ۴۴ قفل دروازه‌ها را اولیویه ژیرو شکست. پاس کیلیان امباپه را با ضربه پای چپی دقیق به گوشه دروازه وویچخ شچنسنی فرستاد و با ۵۲ گل هم برترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه شد. 

نیمه دوم هم با این که لهستان به حذف نزدیک‌تر بود ولی فرانسه هجومی به کار ادامه داد تا گل بعدی را هم بزند. وقتی لهستان جلو کشید، کیلیان امباپه توانست با شوتی دقیق در دقیقه ۷۵ گل دوم فرانسه را هم بزند. در ادامه هم با کنترل بازی، فرانسه به چیزی که می‌خواست رسید و حتی گل سوم را هم توسط امباپه زد. کیلیان که این دوره هم مثل دوره قبل درخشیده موفق شد با شوتی تماشایی دروازه شچنسنی را در دقیقه ۱+۹۰ برای مرتبه سوم فرو بریزد. اما در آخرین ثانیه‌های بازی با استفاده از VAR داور برای لهستان پنالتی گرفت و روبرت لواندوفسکی این ضربه را در دقیقه ۸+۹۰ هدر داد، اما داور دستور به تکرار ضربه داد و لوا این مرتبه موفق شد دروازه را باز کند.

فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار انگلیس – سنگال خواهد رفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان