تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱

تکلیف جاماندگان رتبه بندی معلمان بزودی مشخص می‌شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی ۲۰ درصد از معلمان مانده است که تا پایان آذرماه انجام خواهد شد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ مصطفی بابایی سارویی، مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش: رتبه بندی معلمان در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت و شأن معلمان، بهبود وضعیت معیشت معلمان از سال ۱۳۹۰ در دستور کار قرار گرفت که متأسفانه ۱۱ سال مغفول بود، اما در دولت سیزدهم با همراهی مجلس به نقاط خوبی دست یافته ایم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ماه گذشته رتبه ۱ برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در آینده نزدیک با شکل گیری هیئت‌های ممیزی، رتبه‌های ۱ تا ۵ هم برای معلمان اعمال و معوقات آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به زیست بوم امروز در فضای مجازی، فضای شادتری برای مطالعه کتاب برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و در تلاش هستیم این قبیل برنامه‌ها در فضای مجازی، افزایش پیدا کند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ هزار مدرسه داریم که برخی از آن‌ها فرسوده هستند و برخی هم به مرور فرسوده می‌شوند و خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور مدرسه سازی کردند و امسال بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش برای مدرسه سازی کمک می‌کنند.

وی افزود: درباره حجم و محتوای کتب درسی، همکاران ما در سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی در حال بررسی هستند که آیا معلمان توانایی آموزش این حجم از کتاب را دارند یا خیر و نکته بعدی اینکه محتویات کتاب‌ها چقدر برای دانش آموزان کاربردی است و بر همین اساس، هر ساله شاهد تغییر و تحولات در محتوا و حجم کتب درسی هستیم.

بابایی سارویی بیان کرد: بر اساس دستور رهبر انقلاب، تلاش می‌کنیم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های شهید رجایی و فرهنگیان به حوزه تعلیم و تربیت وارد شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان