تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

اقدام اعتراضی انگلیس در پی اعدام محسن شکاری

خبرگزاری فارس از احضار سفیر ایران در لندن در پی اعدام محسن شکاری یکی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر خبر داده است.

اجرای حکم محسن شکاری

رویداد۲۴ خبرگزاری فارس از احضار سفیر ایران در لندن در پی اجرای حکم محسن شکاری، یکی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر خبر داده است.در توضیح این خبر به نقل از خبرگزاری رویترز آمده است: انگلیس سفیر ایران در لندن را احضار کرده است. طبق توضیحات رویترز، اقدام وزارت خارجه انگلیس برای اعتراض به اعدام محسن شکاری که به اعدام محکوم شده بود صورت گرفته است.

به گزارش رویداد۲۴ محسن شکاری روز ۳ مهر در تهران دستگیر شد و به اتهام بستن خیابان ستارخان و مجروح کردن یک بسیجی به محاربه محکوم شد. حکم محاربه اعدام است. جلسه دادگاه شکاری در ۱۰ آبان برگزار شد که حکم اعدام او در این جلسه رسیدگی صادر شد و سپس به دیوان عالی کشور رفت و در آنجا نیز اقدام او مصداق «هراس انداختن در میان مردم» یا  «اخافه ناس» تشخیص داده شد و با همین محکومیت در سحرگاه   ۱۷ آذر به دار آویخته شد.

بیشتر بخوانید: محسن شکاری اولین اعدامی اعتراضات ۱۴۰۱ که بود؟

برخی نهادهای حقوق بشری، محاکمه و اعدام سریع محسن شکاری را شتابزده توصیف کرده‌اند. سخنگوی روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز در توییتی اجرای حکم اعدام محسن شکاری را محکوم کرد.پیتر استانو نوشته «اتحادیه اروپا با قوی‌ترین الفاظ اعدام محسن شکاری را محکوم می‌کند و می‌خواهد که از اجرای مجازات اعدام جلوگیری شود و مراحل قانونی برای حفظ حقوق طی شود.» اما مقامات جمهوری اسلامی اقدامات او را مصداق محاربه تشخیص داده‌اند. در توییتر رسمی وزارت خارجه جمهوری اسلامی آمده است: «ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.»

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلستان در توییتی نوشته «از خبر اولین اعدام یکی از معترضان در ایران خشمگین هستم. دنیا نباید خشونتی که ایران علیه مردم خودش به کار می‌برد را نادیده بگیرد و انگلیس با هرگونه مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است.»

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در توییتر خود نوشت: «محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
9
5
فضولی موقوف
اروپای خودتان درست اداره کنید درمورد کشورهای دیگر فضولی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
1
نصف این اتفاقات ریشه داخلی و نصف دیگه اش نتیجه اش شبکه های لندنیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
0
1
بد و بحال ملتی که خیر خواهانش روباه پیر ومکارچون انگلیس و فرانسه باشند
کی شما خیر خواه این ملن بودید که الان اشک تمساح می ریزید
جناب وزیر خارجه انگلیس آیا این قواقیل شما نیست که اروپاه را باغ و سایر قاره ها را جنگل می خوانید ؟
شما که ملتهای جهان سوم را بشر وانسان به حساب نمی آوردید که الان حساب آوردید تابرای یک انسان اشک تمساح می ریزید
تا کی مکر وحیله ؟ دیگر دست تان رو شده وتمام این بدبختیهای ملتها وهرج و مرجها واغتشاشات از این اشک تمساح ها ی شماست
ای شیاطین ملعون تا کی ؟ مرفق تان بخون ملنها می خواهدآلوده باشد؟
خادم حسین ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
1
سعید طالبی بازیکن داماش گیلان یا خیلی نفهم است یا فکر کرده مملکت بی صاحب است مانند میمون دست آموز در پیکارهای ورزشی ادا در میآورد .جائی که کفتار انگلیسی و شیادآلمانی اعدام این خبیث را محکوم میکنند.معلوم بود به حق بوده.
انسانیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
1
0
اونایی ک تو مسجد مکی نمازگزار بودند و کشته شدند قاتلیینشان کیان؟حتما قاضی و دادستانن؟قاتلین بچه ههای مردم کی اعدام میشن؟؟ا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان