تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۱۸ آذر ۱۴۰۱

رییس جمهوری چین خواستار تجارت نفت و گاز با ارز یوان شد

شی جین پینگ رئیس جمهور چین درحالی که در عربستان سعودی حضور دارد، روز جمعه به رهبران کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس گفت که چین خواستار خرید نفت و گاز با استفاده از ارز یوان است.

سفر شی جین پینگ به عربستان

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: شی جین پینگ رئیس جمهور چین درحالی که در عربستان سعودی حضور دارد، روز جمعه به رهبران کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس گفت که چین خواستار خرید نفت و گاز با استفاده از ارز یوان است.

به گزارش "رویترز"، پکن به دنبال افزایش اعتبار واحد پولی خود در سطح بین المللی است و با این اقدام می‌تواند تسلط دلار آمریکا بر تجارت جهانی را تضعیف کند.

سفر شی جین پینگ به عربستان پیام قوی به آمریکا ارسال می‌کند. این سفر رییس جمهور چین در زمانی انجام می‌شود که روابط ریاض با واشنگتن بر سر مسایلی، چون حقوق بشر، سیاست انرژی و روسیه دچار تنش شده است.

هرگونه اقدام عربستان برای کنار گذاشتن دلار در تجارت نفت خود، یک اقدام سیاسی مهم خواهد بود. ریاض قبلاً هشدار داده بود اگر آمریکا اعضای اوپک را در معرض قانون عدم اعتماد قرار دهد، ارز دلار را در معاملات نفتی و گازی خود کنار خواهد گذاشت.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیش از آغاز مذاکرات در روز جمعه از "آغاز مرحله جدید و بی‌سابقه روابط دوجانبه با چین" استقبال کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
پیشخوان