تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

خط و نشان برجامی محسن رضایی برای آمریکای دوران ترامپ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آمریکا در برجام تجدیدنظر کند ما آمادگی داریم که تجدیدنظر اساسی‌تری در این زمینه داشته باشیم.
رویداد۲۴- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر آمریکا در برجام تجدیدنظر کند ما آمادگی داریم که تجدیدنظر اساسی‌تری در این زمینه داشته باشیم.

محسن رضایی عصر امروز در حاشیه همایش بین المللی بحران‌های ژئوپلتیکی جهان اسلام در واکنش به مواضع ترامپ نسبت به برجام در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما باید منتظر باشیم تا ترامپ بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند تا ببینیم مواضعش چیست.

وی افزود: ما این آمادگی را داریم تا همکاری خود را در برجام ادامه دهیم البته این آمادگی را هم داریم که اگر آمریکا در برجام تجدیدنظر کند، ما تجدیدنظر اساسی تری در این زمینه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره حضور نظامی ترکیه در سوریه و عراق گفت: ترکیه فکر می کند با حضور در سوریه و عراق می تواند بر منابع نفت و گاز این منطقه دست یابد و به هاب انرژی منطقه تبدیل شده و انرژی را به اروپا صادر کند. البته مسائل ایدئولوژیک و تحریک‌های رژیم صهیونیستی نیز در این بین نقش داشته ولی من معتقدم این سیاست‌ها به ترکیه آسیب می‌رساند.

رضایی درباره چگونگی پایان دادن به بحران‌های منطقه خاور میانه نیز خاطرنشان کرد: جنوب غرب آسیا استعدادهای فراوانی برای ایجاد همکاری و تشکیل اتحادیه سیاسی و اقتصادی دارد اما عواملی مثل صهیونیسم،‌ وهابیت به رهبری عربستان و سرمایه‌داری به رهبری آمریکا اجازه نمی‌دهد در منطقه ثبات و امنیت برقرار شود. این منطقه استعداد همکاری دارد و راهکار رسیدن به وفاق جمعی هم این است که اولا کشورها ادعای مرزی نسبت به یکدیگر نداشته باشند، دوم اینکه مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و سوم اینکه بازار مشترک اقتصادی در منطقه ایجاد شود.

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان