تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون قوه قضاییه به قضات چه گفت؟

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بر لزوم تفکیک افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری فارس؛ محمدباقر الفت در دیدار رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات سنندج بر لزوم تفکیک افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد و اظهار داشت: هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: قاضی باید با قلم دقیق و رای قاطع به مردم آرامش خاطر دهد و با صدور احکام مبتنی بر شریعت، قانون، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد کند.

وی با بیان اینکه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است، افزود: بدنبال این هستیم قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود. 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود.

الفت ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده است اما برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان انجام و مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: ما مسوولان به عنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظف هستیم فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه دهیم. معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود: باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در ۲ سال اخیر ۳۵ درصد از شعب نامتعارف استان، متعارف و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند. حجت الاسلام سیدحسین حسینی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تاکید کرد و افزود: تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالا است و می طلبد با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسین اراکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
2
به شرطی که بی تفاوتی یابرخوردبدبامعترض اوراهم مغتشش نکند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان