تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد:

اعدام در ملاء عام، برای ارعاب مردم ایران است/ جهان نظاره‌گر حوادث ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای سیاست مداخله جویانه ادعا کرد: ایران می‌خواهد مخالفان را سرکوب کنند و این اعدام‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از مردم خود می‌ترسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
رویداد۲۴ جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در تداوم مداخله جویی دولت بایدن در امور داخلی ایران افزود: بسیاری اقدامات تحریمی را علیه کسانی که مرتکب نقض فاحش حقوق بشر و سرکوب‌ها هستند، انجام داده و اطلاع رسانی کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، مشاور امنیت ملی دولت بایدن بدون اشاره به نقش واشنگتن و غرب در ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر ایران اضافه کرد: نه تنها خودمان این کار را انجام داده‌ایم بلکه با کشور‌های دیگر در سراسر جهان هماهنگ و همسو شده‌ایم و ائتلافی بین‌المللی را در محکومیت آنچه در ایران اتفاق می‌افتد، شکل دادیم.

وی با حمایت از برهم زنندگان نظم عمومی ایران با تکرار ادعای حمایت از ایرانیان مدعی شد: اقداماتی را انجام داده‌ایم تا توانایی ایرانیان را برای برقراری ارتباط بین خود و انتقال آنچه در کشورشان می‌گذرد به جهان خارج، ساده‌تر کنیم و بتوانیم آنچه را در ایران می‌گذرد به وضوح نشان داده و حکومت را پاسخگو کنیم.

سالیوان با اذعان به تداوم مداخله جویی در امور ایران و حمایت از اغتشاشگران گفت: در کنار معترضان مسالمت‌جو، مطالبه‌گران حقوق زنان، مدافعین کرامت انسانی و حقوق مردم که خواستار یک زندگی بهتر هستند، ایستاده‌ایم.


بیشتر بخوانید:  آلمان: تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران اعمال می‌شود


ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در اظهاراتی مداخله جویانه، اعدام دومین محکوم اغتشاشات اخیر از سوی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و با تکرار ادعاهایش، جمهوری اسلامی ایران را به ترس از آنچه او "مردم" خواند، متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن در تداوم مداخله جویی‌های واشنگتن در امور داخلی ایران، با حمایت از ناآرامی‌ها گفت که اعدام مجیدرضا رهنورد را به شدت محکوم می‌کنیم.

این مقام آمریکایی مدعی شد: صدور احکام بسیار سنگین و اکنون نخستین اعدام در ملاء عام، برای ارعاب مردم ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم اتهام پراکنی‌های خود ادعا کرد: آن‌ها می‌خواهند مخالفان را سرکوب کنند و این اعدام‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از مردم خود می‌ترسد.

وی مدعی شد:در حالی که مقامات ایران به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان مسالمت‌جو ادامه می‌دهند، باید بدانند که ایالات متحده و مهمتر از آن جهان نظاره گر هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: با هماهنگی متحدان و شرکایمان در سراسر جهان، برای مقابله با نقض حقوق بشر ایران ادامه خواهیم داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
پیشخوان