تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

کیهان: «نه به اعدام» کار دشمن است نه خواسته مردم ایران!

«نه به اعدام قاتل» که از سوی غربی‌ها و پادو‌های داخلی آن‌ها مطرح می‌شود، «بله به کشتار مردم» و تقلا برای نجات قاتلان و قمه‌کشان اغتشاشات اخیر است.

کیهان در واکنش به اعدام

رویداد۲۴ روزنامه کیهان نوشت: پس از اعدام محسن شکاری، یکی از افراد بازداشت‌شده در جریان ناآرامی‌های اخیر و آغاز محکمه محاربان و مفسدان فی‌الارض، برخی کشور‌های غربی به میدان آمدند و با موج جدیدی از تحریم‌های ضدایرانی، ژست مدافعان بشر گرفته تا شاید جمهوری اسلامی ایران را در مجازات قمه‌کشان وادار به عقب‌نشینی کنند.

این در حالی است که تقلای دشمن برای نجات قمه‌کشان که با برجسته سازی «نه به اعدام» آغاز شده، اولاً محکوم به شکست است و ثانیاً بیش از آنکه اثری در عزم و اراده جمهوری اسلامی در برخورد با دشمن بگذارد تناقضات ناقضان حقوق بشر و عمق خیانت و خباثت آنان علیه ملت و نظام ایران را نمایان‌تر می‌کند.

بخش طنز ماجرا آنجاست که کشور‌های غربی که این روز‌ها به سرکوب اغتشاشات داخلی خود مشغول و درگیر اعتصابات بزرگ اجتماعی هستند برای اعدام محسن شکاری هشتگ می‌زنند! و شعار حقوق بشری سر می‌دهند.

پس از آنکه چندی قبل در فرانسه اعتصابات و تظاهرات سرکوب شد، در انگلستان که وضعیت وخیم‌تر است اعتصابات به حدی رسیده که وزیر کشور بریتانیا به‌دنبال به میدان آوردن ارتش برای سرکوب و همچنین قانونگذاری مبنی بر ممنوعیت اعتصاب است.

علت تقلای مقامات آمریکایی و اروپایی برای نجات قمه‌کشان و قاتلان مردم ایران این است که آن‌ها برای بقا و منافع دیپلماتیک خود در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در موضوع برجام و مذاکرات هسته‌ای به فشار علیه نظام اسلامی و پیاده نظام‌های خیابانی خود نیاز دارند.

از این‌روست که در دکترین سیاست خارجی آمریکا و همپالگان صهیونیستی و منطقه‌ای خود، برای اقدام علیه ایران، کارویژه و کارگروه‌هایی را تعریف و هزینه و پروژه ویران سازی ایران را دنبال می‌کنند.

در پی اجرا شدن حکم اعدام محسن شکاری، کانادا ۲۲ فرد در ایران را تحریم کرد، ۹ کشور از جمله آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه علیه ایران اتهام‌پراکنی کردند، استرالیا ۶ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد، کمیته سنای آمریکا قطعنامه‌ای در حمایت از اغتشاشات تصویب کرد.


بیشتر بخوانید: دکتر قره‌حسن‌لو در حال کمک به مجروحان بوده/ حکم اعدام برای این پزشک جای تعجب دارد


جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی با مداخله در امور ایران نوشت: «از اعدام محسن شکاری نخستین فرد مرتبط با اعتراضات در ایران وحشت‌زده شدم.» آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توئیترش در این‌باره نوشت: «اعدام محسن شکاری برای ما تکان‌دهنده بود. پیام ما به حاکمیت ایران واضح است: به این سرکوب بی‌رحمانه پایان دهید. ما به پاسخگو کردن رژیم ایران ادامه خواهیم داد.»

رابرت مالی (نماینده ویژه آمریکا در امور ایران) جیک سالیوان (مشاور امنیت ملی) و «پنی ونگ» وزیر امور خارجه استرالیا در ادبیاتی مشابه به حمایت از شکاری و لفاظی علیه ایران واعتبارزدایی از دستگاه قضایی کشورمان پرداختند.

دیروز دوشنبه ۲۱ آذرماه هم، وزیر خارجه آلمان در ادامه مداخلات مقام‌های غربی در امور داخلی ایران، ضمن حمایت مجدد از آشوبگران، از صدور حکم اعدام برای محاربین انتقاد کرد.

حکم اعدام محسن شکاری در حالی مورد انتقاد غرب و پادو‌های داخلی آن‌ها قرار گرفته که نامبرده به سلاح کشیدن و خیابان بستن و سلب امنیت عمومی اعتراف کرده بود و مستندات و شواهد موجود در پرونده، محارب بودن او را به‌طور مسلم و منجز برای دادگاه صالح محرز کرده بود.

براساس اعلام ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، مقامات غربی حق اظهارنظر درباره اجرای قوانین ایران و صدور احکام در مجرای قانونی را ندارند.

همان‌گونه که «اجرای قانون» و «برقراری امنیت عموم» وظیفه دولت‌هاست، مقابله مؤثر و بازدارنده در قبال هرگونه قانون‌شکنی، ایجاد آشوب و ترویج ناامنی در جامعه نیز از جمله مسئولیت بدیهی و ضروری دولت‌ها از جمله دولت جمهوری اسلامی ایران است.

جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین و مقررات داخلی خود، در راستای حفاظت از حقوق مردم و امنیت و نظم عمومی و پیشگیری از وقوع جرائم اقدام می‌کند و بر صلاحیت ذاتی در این زمینه تأکید و تصریح می‌کند.

نکته دیگری که نباید از آن غافل شد مواضع و مواجهه پادو‌های داخلی غرب درخصوص اعدام محسن شکاری است. طیف رادیکال مدعیان اصلاحات که در اغتشاشات اخیر با جریان اپوزیسیون و معاند هم‌کاسه و همنوا شده‌اند با شگرد‌های روانی و سیاسی و برجسته سازی هشتگ «نه به اعدام» دشمنان را یاری و در پازل آن‌ها بازی کرده‌اند این در حالی است که نه به «اعدام قاتل»، آری به «کشتار مردم» است.

طنز تلخ ماجرا آنجاست که غربی‌ها و پادو‌های داخلی آنها، هنوز که هنوز است برای شهادت ماموران امنیتی کشور، بسیجیان و قربانیان حوادث تروریستی اخیر، از حقوق بشر و انسانیت و قانون و وجدان عمومی و نوع‌دوستی حرفی به میان نیاورده‌اند چه آنکه هدف آن‌ها نجات قاتل و قمه‌کش و اشرار جنایتکاری است که به ستیز با نظام و ملت ایران برخاسته‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
فیلم دوربین مداربسته را دیدید؟ انکه چاقو زده قطعا آن کسی نیست که در دادگاه ایستاده است. مجیدرضا رهنورد را بیگناه کشتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
کاس این شریعتمداری لال بشه ایشالا خداوند بهت دردی بده که اعدان جوونای کشور یادت بر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
بعنوان یک ایرانی نظر من هم نه به اعدام بی گناه هست.
بعنوان ایرانی داشتن وکیل تعیینی رو حق متهم می دونم
بعنوان ایرانی برگزاری دادگاه علنی رو حق هر فردی می دونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
با تشکر از .....وز نامه کیهان ! بابت روشنگریهای احمقانه همیشگی !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
2
نه به کُشتار مردم بیگناه تو خیابون چی ؟
نه به حکومت اقلیت چی ؟
نه به بهشت زورکی چی ،؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
کیهان هنوز از قرون وسطا بیرون نیومده
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
خیاط آخرش در کوزه می افتند.قتل و عام خوب نیست.حبس ابد را جایگزین کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
خواسته های خودتون رو به حساب همه مردم نذارید. اگه به جای خودخواهی و سرکوب ذره ای گوش شنوا برای شنیدن خواسته ها و گرفتاریهای مردم وجود داشت ، وضعیت این نبود.
صحیح است
|
Canada
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
1
کاملا حق با کیهان است . مردم چنان از اعدام ها و سرکوب ها عصبانی هستند که خواهان اعدام و آویزان کردن اینها از تیرهای چراغ برق و چنارهای خیابان ولیعصر می باشد !
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
خداییش اصلا کیهان تا حالا شده بورسه که نظر مردم چیه ؟؟
راست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
راست میگه ،،هر کسی مخالف جهالت اینهاست ،،دشمن محسوب میشود ،،،،
کاش آمریکا فروش مواد نگهدارنده را هم تحریم میکرد ،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
3
نه به اعدام
نه به گاز اشک آور
نه به شاتگان ، پینت بال و ساچمه زن و باتون
نه به لگد و مشت به بیگناهان .
نه به اعتراف اجباری .
نه به زندانهای بی دلیل به جرم آزادیخواهی و حق طلبی
نه به دروغ ، نه به دزدی
نه به حکومت اقلیت
نه به اسارت بیگانگان شرق و غرب
نه به بستن دهان روزنامه نگاران
نه به پایمال کردن شرافت انسانیت و تجاوز به حقوق زنان
نه به ظلم به اقلیت‌های قومی و مذهبی،
و........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
2
ما آدمها می گویم تیغ برای حیوانات حلال گوشت آمده پس سر بریدنشان مشکلی نداره.مردم عامه ایران هم ظاهرا برای مفعولین و مشئلوین حلال گوشت هستن.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان