تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

شهروندان حق دارند بدانند که چرا در این هوا نفس می‌کشند

مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: مردم مقصر این آلودگی‌ها و همچنین ترافیک را شهرداری تهران می‌دانند.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ مهدی اقراریان عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در حاشیه یکصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: مردم مقصر این آلودگی‌ها و همچنین ترافیک را شهرداری تهران می‌دانند.

وی افزود: دادستانی کل به عنوان حافظ حقوق عمومی شهروندان انتظار می‌رود که برای دفاع از حقوق شهروندی مردم، وارد عمل شود و دستگاه‌های مسئول در قانون هوای پاک را مورد خطاب قرار بدهد. بیشترین مسئولیت با سازمان حفاظت محیط زیست است که امروز غایب اصلی در این زمینه، سازمان محیط زیست است. این در حالیست که ۴۶ وظیفه بر عهده دارد. وزارت کشور ۲۳ وظیفه، نیروی انتظامی ۱۴ وظیفه، دستگاه‌های متفرقه ۱۳ وظیفه، وزارت صمت ۱۳ وظیفه، وزارت نیرو ۱۱ وظیفه، وزارت راه و شهرسازی ۱۱ وظیفه و سازمان استاندارد ۱۱ وظیفه دارند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تجربه تاریخی کشور‌ها و شهر‌های مختلف دنیا مساله پیچیده‌ای نیست، یادآور شد: با هماهنگی در برنامه ریزی و انجام کار مطالعاتی، این معضل در کشور‌های دیگر رفع شده است؛ شهروندان ما حق دارند که سوال کنند چرا باید در این هوا نفس بکشند؟ تعطیلی راه حل نیست. ساده‌ترین کار تعطیلی مدارس و در مرحله بعدی تعطیلی تهران است. قطعا استانداری تهران در این زمینه وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه پایتخت ۹ میلیون نفر جمعیت دارد و نیاز به اهتمام ویژه برای مشکلاتش وجود دارد، تأکید کرد: تا عزم ملی برای حل مشکلات تهران صورت نگیرد شاهد حوادث تلخی همچون مرگ و میر مردم و مشکلات جسمی کودکان و سالمندان خواهیم بود که ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم صدای آن‌ها باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
0
0
چرا این شهروند ها اینقدر پر توقع شده اند ؟!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان