تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱

راه‌کارهای قدیمی برای زیباترشدن

شاید بتوان گفت زیبایی و زیبابودن یکی از مسائلیست که برای همه مهم است و زن و مرد هم نمی‌شناسد. همه دوست دارند کاری کنند تا بسیار بهتر از آن‌چه هستند به نظر آیند و ظاهر خوبی داشته باشند.

راه‌کارهای زیبایی

رویداد۲۴ شاید بتوان گفت زیبایی و زیبابودن یکی از مسائلیست که برای همه مهم است و زن و مرد هم نمی‌شناسد. همه دوست دارند کاری کنند تا بسیار بهتر از آن‌چه هستند به نظر آیند و ظاهر خوبی داشته باشند.

امروزه نسبت به گذشته ابزار‌ها و روش‌های گوناگونی برای زیباشدن وجود دارد، اما هنوز هم برخی از روش‌ها و ترفند‌های قدیمی هستند که کارایی خود را بسیار بیش‌از روش‌های نو حفظ کرده‌اند و بسیار خوب عمل می‌کنند.

به گزارش رویداد۲۴ همان‌گونه‌که گفتیم در تمام دوران‌ها یکی از دغدغه‌های بشر زیبابودن و حرکت به این سمت بوده است. در این مطلب می‌خواهیم ترفند‌هایی را به یاد شما آوریم که حتما آن را از مادربزرگتان شنیده باشید.

نرم کردن مو با روغن زیتون

یکی از چیز‌هایی که در ظاهر افراد اهمیت زیادی دارد و مردم برای داشتن آن تلاش می‌کنند و حتی بسیار هزینه می‌کنند سلامت و زیبابودن موهاست. امروز یکی از محصولاتی که بسیار خواهان دارد نرم‌کننده‌هایی موییست که نیاز به آب‌کشی ندارند. محصولاتی که حتما هم بی‌ضرر نیستند و به احتمال زیاد در درازمدت به مو‌های شما آسیب می‌زنند.

باید بدانید در گذشته یکی از محصولاتی که به جای این‌گونه نرم‌کننده‌ها استفاده می‌کردند روغن زیتون بود. روغن زیتون یک محصول ۱۰۰ درصد طبیعی است و همان تاثیر نرم‌کننده‌های بدون نیاز به آبکشی را دارد. بعد از شستن موها، وقتی موهایتان هنوز کمی نم دارد، دست‌هایتان را به مقدار کمی روغن آغشته کنید و آن را روی ساقه‌های مو و بخش‌های پایین‌تر به‌ویژه نوک مو‌ها بمالید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

داشتن دندان‌های سالم و سفید در زیبایی ظاهر اهمیت زیادی دارد بنابراین مسئله داشتن دندان‌های سفید و ردیف از گذشته مورد توجه بوده است. در گذشته مردم با استفاده از یک ماده ساده و در دسترس دندان‌های خود را سفید می‌کردند و آن ماده که امروز در خانه‌های همه ما پیدا می‌شود جوش شیرین است.

اگر دوست دارید چگونه با جوش شیرینی این کار را انجام می‌دادند باید بگوییم یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با چند قطره آب ترکیب کنید تا خمیری شبیه خمیردندان درست شود. سپس با این خمیر دندان‌های خود را تمیز کنید. می‌توانید یک قطره روغن نعناع فلفلی به آن اضافه کنید تا بوی خوبی بگیرد. برای اینکه بیشترین نتیجه را از این روش بگیرید، دو تا سه بار در هفته بعد از مسواک زدن، این کار را انجام دهید.

زیبایی

فر کردن مو‌ها‌

می‌دانید که امروزه برای فرکردن مو ابزار‌ها و محصولات فراوانی وجود دارد که می‌تواند مو‌های شما را فر و درعین‌حال آسیب بزند و البته در گذشته این وسایل وجود نداشت و زنان از روش‌های جالب و خلاقانه‌ای استفاده می‌کردند تا با آن مو‌های خود را فر کنند.

یکی از این روش‌ها استفاده از تکه پارچه‌های کهنه بود. مو‌های خود را دور این پارچه‌ها می‌پیچیدند و یک شب تا صبح به همان حالت رها می‌کردند. صبح وقتی مو‌ها را از دور پارچه باز می‌کردند، فر شده بود.

یکی دیگر از راه‌هایی که برای فرکردن مو‌ها وجود دارد این است که هنگامی‌که هنوز موهایتان نم دارد آن‌ها را به چند بخش تقسیم کنید و ببافید و با همان‌ها بخوابید فردا صبح مو‌هایی فر تحویل خواهید گرفت.

شما هم‌چنین اگر می‌خواهید مو‌هایی موج‌دار و فر‌های درشت داشته باشید می‌توانید موهایتان را به شکلی که هنوز نم دارد گوجه و در بالای بر ببندید؛ و اجازه دهید تا به همین شکل، در طول شب خشک شود

آرایش ساده و کم

آرایش غلیظ هیچ‌گاه خوب به نظر نمی‌آید و شما را زیباتر نمی‌کند. خوشبختانه مدتیست در تمام دنیا سادگی مد روز است و امروز آرایش‌های غلیظ بیش‌تر حامیان و طرفداران خود را از دست داده است اگرچه این در مورد همه صدق نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: عوارض لوازم آرایش تقلبی برای پوست


بهترین حالت این است که همواره تلاش کنید آرایشی ساده و ملیح داشته باشید تا طبیعی به‌نظر آیید. این‌گونه زیباتر به نظر می‌رسید و صورتتان همیشه شکل طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

کم‌کردن پف صورت با آب یخ

شاید تاکنون شنیده باشید که شستن صورت با آب سرد سبب جوان ماندن پوست می‌شود. تلاش کنید به‌ویژه صبح‌ها که از خواب بلند می‌شوید صورت خود را با آب بسیار سرد بشویید این‌گونه گویی به پوستتان هم شوک وارد می‌شود.

آب سرد هم‌چنین سبب می‌شود پف صورت به‌ویژه پف اطراف چشم‌ها کم شود. تلاش کنید حتی گاه صورت خود را یخ ماساژ دهید و آن را جوان نگه دارید. شما با این کار ضمن ماساژ پوستتان منافذ آن را هم کم‌تر می‌کنید.

در گذشته حتی مو‌های خود را هم با آب سرد می‌شستند این‌گونه درخشندگی آن بیش‌تر حفظ می‌شد.

ترفندهای زیباشدن

حفاظت طبیعی از پوست در برابر آفتاب

امروز همه از زیان‌های پرتو نور خورشید روی پوست آگاهیم و تلاش می‌کنیم پوست خود را با کرم‌های صدآفتاب بپوشانیم و این آسیب‌ها را تا جای ممکن کم کنیم. در گذشته کرم ضدآفتاب مانند امروز وجود نداشت بنابراین افراد از انواع روغن‌ها مانند نارگیل و بادام شیرین یا تلخ و کنجد و زیتون استفاده می‌کردند.

در گذشته هم‌چنین افراد از چتر هم برای محافظت از خود دربرابر نور آفتاب استفاده می‌کردند. امروز استفاده از چتر در همه‌جا ممکن نیست، اما هم‌چنان می‌توان در مکان‌هایی مانند ساحل از آن سود برد.

وازلین برای نرمی لب

در گذشته از وازلین زیاد استفاده می‌کردند. یکی از ترفند‌های زیبایی برای نرم نگه داشتن لب‌ها استفاده از وازلین بود. شب و صبح وازلین را روی لب می‌زدند تا رطوبت خود را حفظ کند و همیشه نرم باشد. شما هم می‌توانید به‌جای بالم لب از وازلین استفاده کنید. البته وازلین برای کسانی مناسب است که لب‌های واقعا خشکی دارند. اگر لب‌های شما زیاد خشک نیست، استفاده منظم از بالم لب کافیست.

پاک کردن آرایش با روغن زیتون‌

می‌دانید که پاک‌کردن آرایش به‌ویژه شب‌ها و پیش از خواب اهمیت زیادی دارد. امروز محصولات گوناگونی برای این مسئله وجود دارد، اما در گذشته زنان از روغن زیتون استفاده می‌کردند. برای این کار مقداری روغن زیتون بکر را روی پنبه‌ای می‌ریزند و به آرامی صورت را با آن پاک می‌کنند و بعد از پاک شدن روغن، آن را با شوینده‌ای ملایم می‌شویند. این روش هم‌چنین سبب می‌شود که رطوبت پوست حفظ شود و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌های K و D و A و E است. این ویتامین‌ها و مواد موجود در روغن زیتون باعث سلامت و شادابی پوست می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان