تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

عملکرد فاجعه آمیز ۲ دروازه بان ملی پوش استقلال و پرسپولیس در دربی

دروازه‌بانان استقلال و پرسپولیس بدون‌تردید جزو ضعیف‌ترین چهره‌های دربی پایتخت بودند.

عملکرد فاجعه آمیز ۲ دروازه بان ملی پوش استقلال و پرسپولیس در دربی
رویداد۲۴ یکی از دوئل‌های ویژه دربی ۹۹، رویارویی حسین حسینی و علیرضا بیرانوند بود. ۲ دروازه‌بانی که انتظار می‌رفت پیش از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در مسابقه دربی زورآزمایی کنند، اما تعویق دربی به بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی، باعث شد تا این ۲ ستاره ملی‌پوش قرار ملاقات را به تعویق بیندازند و در این فاصله، هر ۲ بازیکن در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به میدان رفتند و تجربیات متفاوتی و البته ارزشمندی را به‌دست آورند.

بیرانوند توانست برای دومین دوره متوالی دروازه‌بان ایران در جام جهانی باشد، هر چند که شروع کابوس‌واری داشت و مصدومیت سنگین او باعث شد تا خیلی زود نوبت به انجام اولین بازی حسین حسینی در جام جهانی برسد، هر چند که ناآمادگی حسینی برابر انگلیس یک نتیجه کابوس‌وار را در تاریخچه فوتبال ایران به‌ثبت برساند، اما دروازه‌بان استقلال در مصاف با ولز جبران‌مافات کرد و موفق به‌ثبت کلین‌شیت شد. در دوئل دروازه‌بان‌های استقلال و پرسپولیس در جام جهانی، در مسابقه سوم برابر آمریکا، نوبت به علیرضا بیرانوند رسید تا دوباره از دروازه ایران حراست کند، اما بیرانوند آمادگی لازم را نداشت و نمایش ضعیفی را از خود برابر آمریکا به‌جای گذاشت و نتوانست در مسیر صعود ایران به مرحله حذفی با کلین‌شیت خود نقش‌آفرینی کند.

۲ دروازه‌بان ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از گذراندن یک جام جهانی پرماجرا، باید در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گرفتند و انگیزه‌های زیادی داشتند تا با درخشش در ترکیب تیم باشگاهی خود بتوانند خاطرات تلخ جام جهانی را به‌دست فراموشی بسپارند و به چهره اول دربی پایتخت تبدیل شوند، اما اوضاع کاملاً برخلاف انتظار پیش رفت.

خروجی‌های باورنکردنی حسینی؛ بلایِ جان استقلال

حسین حسینی که برای نخستین‌بار در تاریخ دربی در نقش کاپیتان اول استقلال به میدان مسابقه می‌آمد، مسئولیت مهمی را در دوئل شب گذشته سرخابی‌های پایتخت برعهده داشت، اما نتوانست مسئولیت خود را به درستی انجام بدهد و نمایش خوبی در ترکیب استقلال نداشت. هواداران استقلال امیدوار بودند که حسینی نمایشی به مانند دوئل ایران-ولز در ترکیب آبی‌ها به اجرا در بیاورد، اما عملکرد او هیچ شباهتی به حسین حسینی دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز نداشت و بیشتر خاطره دوئل ایران و انگلیس را در اذهان هواداران آبی‌پوش زنده کرد!

پرسپولیسی‌ها در مسابقه شب گذشته ۳ شوت در چارچوب داشتند که ۲ ضربه آن‌ها به گل تبدیل شد. ۲ گل پرسپولیس روی ارسال از جناحین انجام شد و خروج‌های اشتباه و عجیب حسین حسینی نقش اصلی را در به‌ثمر رسیدن گل‌های پرسپولیس داشت تا دروازه‌بان استقلال شبی تلخ و ناموفق را در دربی پایتخت بگذراند.

چالش مانکن بیرانوند در آزادیِ خالی از تماشاگر

علیرضا بیرانوند که با گارد محافظ ویژه در دربی پایتخت حضور پیدا کرد، به‌دنبال تداوم روند کلین‌شیت‌هایش در لیگ بیست‌ودوم بود تا باتوجه به باز شدن دروازه آلومینیوم اراک و ناکامی حسین پورحمیدی در ثبت کلین‌شیت، بتواند در جدول بیشترین کلین‌شیت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران یکه‌تاز شود و نهمین کلین‌شیت خود را به‌ثبت برساند، اما عملکرد بیرانوند در قیاس با همتای خود چندان تفاوتی نداشت و دروازه‌بان شماره یک سرخ‌پوشان پایتخت هم شبی ناکام را در دربی پشت سر گذاشت.

شاگردان ساپینتو در دوئل دیشب برابر پرسپولیس تنها ۳ شوت در چارچوب داشتند که ۲ ضربه استقلالی‌ها به گل تبدیل شد. وجه اشتراک گل‌های آبی‌ها در مسابقه شب گذشته، عدم انجام واکنش از سوی علیرضا بیرانوند بود به طوری‌که دروازه‌بان پرسپولیس با اجرای چالش مانکن، مسیر توپ روزبه چشمی و امیرارسلان مطهری را دنبال می‌کرد و هیچ عکس‌العملی برای مهار ۲ ضربه بازیکن حریف نداشت تا دروازه‌بان اول و دوم ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اولین بازی خود در لیگ برتر بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی، عملکردی ضعیف را از خود به‌جای بگذارند و نتوانند انتظارات را برآورده کنند.

منبع: فوتبال۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان