تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۱ دی ۱۴۰۱

منابع اروپایی: گروسی ممکن است ماه ژانویه به تهران سفر کند

دو منبع اروپایی مدعی شده‌اند مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است در ماه ژانویه به تهران سفر کند.

مذاکرات وین

رویداد۲۴ به گزارش فارس، منابع اروپایی مدعی شده‌اند رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی ممکن است ماه ژانویه به تهران سفر کند.

پایگاه پولیتیکو به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت گروسی در این دیدار تلاش خواهد کرد ایران را به همکاری با آژانس در خصوص تحقیقات از برنامه هسته‌ای این کشور ترغیب کند.

این رسانه مدعی شده ایده دعوت از گروسی برای سفر به تهران در جریان سفر کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در روز یکشنبه از سوی مقام‌های ایران مطرح شده است. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی اسرائیل درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

مقام‌های ایران تأکید کرده‌اند تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از ایران خواست با نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل است همکاری کند.

این دومین بار بود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای در خصوص این موضوع صادر می‌کرد. قطعنامه پیشین ۱۸ خردادماه به تصویب این شورا رسیده بود. آن قطعنامه با ۳۰ رأی موافق٬ ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع به تصویب رسیده بود.

ایران در واکنش به قطعنامه مصوب در خردادماه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران را متوقف کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان