تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۲ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

بورل: کسانی که فکر می‌کنند برای برجام جایگزینی وجود دارد خودشان را گول می‌زنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی پیرامون نتایج سفرش به اردن برای شرکت در کنفرانس بغداد ۲  تاکید کرد: با وزیر خارجه ایران، در مورد تحولات غیرقابل قبول داخل ایران، حمایت نظامی بسیار نگران‌کننده این کشور از روسیه و برجام تبادل نظر سختی داشتیم.

مذاکرات احیای برجام

رویداد۲۴  بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از نزدیک نحوه برخورد بی‌رحمانه‌ مقامات ایرانی با اعتراضات اخیر را دنبال می کند. ما از حاکمیت ایران می‌خواهیم که اعدام افراد دستگیر شده و سرکوب خونین معترضان مسالمت‌جو و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین و همکاری نظامی با روسیه که حمایت از جنگ تجاوزکارانه غیرقانونی علیه اوکراین محسوب می شود را متوقف کند.

وی مدعی شد: تهران از جنایات جنگی روسیه که زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار می دهد، آگاه است. ایران در حال ارتکاب یک اشتباه استراتژیک بزرگ است؛ تهران وقتی وانمود می کند که در این جنگ جانبداری نمی کند، راه اشتباهی را انتخاب می کند و اعتبار خود را از بین می برد. در اینجا یادآور می شوم که وزیر خارجه ایران در واکنش به تاکید من بر این موضوع، ارائه پهپادهای ایران به روسیه را قاطعانه تکذیب کرد و مدعی شد که چنین تحویلی فقط قبل از حمله روسیه صورت گرفته است. با این حال، جانبداری از روسیه و سرکوب غیرقابل قبول اعتراضات نمی تواند بدون عواقب باشد. به همین دلیل است که شورای روابط خارجی هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران در واکنش به تحویل هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به روسیه و همچنین به دلیل نقض حقوق بشر تصویب کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت: با این وجود، من همچنان معتقدم که وقتی صحبت از عدم اشاعه هسته ای می شود، هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد. کسانی که غیر از این فکر می کنند به سادگی خودشان را گول می زنند.

وی افزود: به همین دلیل است که من به عنوان هماهنگ کننده، به کار در جهت احیای برجام بر اساس نتایج مذاکرات وین ادامه می دهم. در این مورد با امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران صحبت کردم. من همچنین تاکید کردم که احیای برجام در خلاء استراتژیک اتفاق نمی افتد. این بخش، بخش کلیدی، از یک تصویر گسترده تر است. جمهوری اسلامی به جای سرکوب، باید به حرف شهروندان خود گوش دهد. ایران باید فورا حمایت نظامی خود از روسیه را متوقف کند. در همین راستا، من از وزیر خارجه ایران خواستم تا به گفتگوی مستقیم با همتایان اوکراینی خود درباره انتقال تجهیزات نظامی به روسیه ادامه دهد.

منبع: انتخاب
برچسب ها: جوزف بورل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
0
اگه برجام از نظر شما خوب بود چرا با خروج آمریکا از برجام مخالفت نکردید ؟ اروپا درست مثل حکومت ایرانه با دست پس میزنه با پا پیش میکشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
0
شما که می خواین برجام رو امضا کنید زودتر امضا کنید چرا با دست پس می زنید با پا پیش میکشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
1
این زلنسکی دلخک مثل اینکه خیلی دوست داره پای ایران به جنگ باز بشه
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
0
اینکه بورل چی میگه مهم نیست، چونکه حافظ منافع اسرائیل و ناتو هست. ایران باید اول سلاح هسته ایی تولید کند بعد حضور خودش را در شمال شمال اسرائیل گسترش دهد. حالا به هر دلیلی جمهوری اسلامی برعکس عمل کرده و بدون تولید سلاح هسته ایی حضور خود در شمال اسرائیل را افزایش داد و تلفات زیادی داد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
1
0
اینکه بورل چی میگه مهم نیست، چونکه حافظ منافع اسرائیل و ناتو هست. ایران باید اول سلاح هسته ایی تولید کند بعد حضور خودش را در شمال شمال اسرائیل گسترش دهد. حالا به هر دلیلی جمهوری اسلامی برعکس عمل کرده و بدون تولید سلاح هسته ایی حضور خود در شمال اسرائیل را افزایش داد و تلفات زیادی داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
یک‌سوم زندانیان زن جهان در آمریکای جنایتکار و تروریست زندانی هستند فقط از سال 2015 تا به حال 250 زن در خیابان به‌دلیل خشونت پلیس به قتل رسیده‌اند. آن‌وقت این شیطان پلید باعث تعلیق عضویت ایران در کمیته زنان سازمان ملل به جرم خشونت علیه زنان و عدم رعایت حقوق بشر آمریکایی شد! چقدر حقایق وارونه شده‌اند و برخی به‌خاطر تاثیر رسانه فریب این نیرنگ غربی‌ها را می‌خورند و علی‌‌رغم تحصیلات بالا بدون تامل و بررسی سخنان این افراد ضد بشر را چون وحی منزل در دست می‌گیرند و به آموزه‌های دینی بی‌توجه‌اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
از اقدام شهروندان غیور عراقی که مانع حضور کارکنان سفارت آمریکای جنایتکار در مراسم فرهنگی بزرگداشت یاد و نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شدند تشکر می‌کنم. آفرین بر مردم بابصیرت عراقی که قاتلان این شهیدان را راه ندادند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
در هیچ کجای دنیا و در هیچ کشوری اغتشاش آزادی نیست و براندازی هم تحول و سازندگی نیست و به شدت با آن برخورد می‌شود. دستگاه دیپلماسی باید با پشتیبانان آشوبگران مثل دولت نسل‌کش انگلیس خبیث و دولت دارای سابقه ننگین کودک‌کشی یعنی کانادا برخورد محکم‌تری‌ کند. باید درِ سفارت انگلیس و کانادا را گل گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
جریان نفاق و سازمان منافقین که به حمایت از زن، زندگی و آزادی برخاسته‌اند به این چند سؤال پاسخ دهند! شما که از این شعار دهان‌پرکن حمایت می‌کنید، چرا اجازه نمی‌دهید زنان‌تان خود نوع رنگ روسری خود را انتخاب کنند؟ چرا اعضای زن را به عقد مسعود جانی درآورده و سپس آنان را عقیم کردید و چرا به آنان اجازه ازدواج ندادید و نمی‌دهید؟ پس لطفا دهان‌تان را ببندید و از زن چیزی نگویید که صدای رسوایی‌تان جهانگیر است! ‌ای قاتلان ده‌ها هزار زن و مرد وکودک پیر و جوان در ایران و عراق لعن و نفرین ابدی نثارتان باد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
رئیس‌جمهور آذربایجان گویا چیزی برای از دست دادن ندارد که دست به انتحار سیاسی‌زده و هرچه دل تنگش می‌خواهد بر زبان جاری می‌کند و عملا به بله قربان‌گوی رژیم جعلی تبدیل و هرازگاهی مواضع خصمانه واحمقانه‌ای علیه کشورمان می‌گیرد. البته نمک‌نشناسی می‌کند و می‌داند که اگر روزی مشکلی برای کشورش پیش آید این ایران است که به کمکش می‌شتابد نه آن رژیم رو به زوال و جعلی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
شبکه فرانس 24 گزارشی از حضور، جذب و آموزش تروریست‌های کردی در نزدیکی مرزهای غربی ما منتشر کرده که قصد دارند از طریق مرزهای غربی به خرابکاری و اقدام مسلحانه علیه کشورمان دست بزنند. گویا موشک‌باران و بمباران‌های اخیر کفایت نمی‌کرده و نیاز به شخم‌زدن مجدد دارند تا اثری از این جانیان خودفروخته باقی نماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
سرقت 95‌تانکر نفت دیگر سوریه از سوی نیروهای اشغالگر آمریکایی


نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در شمال سوریه در ادامه سرقت نفت این کشور، ۹۵‌تانکر دیگر نفت را به شمال عراق منتقل کرده‌اند.
نیروهای آمریکایی طی آخر هفته گذشته، 95 کامیون حامل نفت را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی «الولید» و «المحمودیه» به شمال عراق منتقل کردند. به گزارش تسنیم از خبرگزاری رسمی سوریه، نیروهای آمریکایی محموله جدیدی از نفت سرقت شده سوریه از جمله 65 کامیون را از طریق گذرگاه غیر قانونی المحمودیه و 30 کامیون از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید در حومه شرقی استان الحسکه را به عراق منتقل کردند. سرقت نفت سوریه توسط آمریکایی‌ها به ویژه طی ماه‌های اخیر در حالی افزایش یافته که در پی تحولات اخیر ناشی از جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به‌عنوان صادرکننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی به‌علت امتناع خرید نفتِ روسیه افزایش یافته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
کارشناس آمریکایی: دولت بایدن به جای اوکراین به کارتن‌خواب‌های آمریکا رسیدگی کند

یک کارشناس آمریکایی با انتقاد شدید از ارسال کمک به اوکراین گفت آمریکا پر از بی‌خانمان شده است اما ما مشغول ارسال پول به اوکراین هستیم.
«امروز اگر سر کار یا هر جای دیگری در آمریکا بروید بی‌خانمان‌ها را در زیر پل‌ها و کنار خیابان‌ها و چهار راه‌ها می‌بینید که نشسته‌اند. زیر همه پل‌ها بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کنند. ما مردمی داریم که حتی از پس هزینه‌های دارویی خود نیز بر نمی‌آیند. ده‌ها هزار نفر سالانه در کشور می‌میرند زیرا بیمه سلامت ندارند و دراین شرایط ما 3 میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین می‌فرستیم.آیا شما می‌دانستید با 20 میلیارد دلار می‌شود به بی‌خانمانی در آمریکا پایان داد؟» این بخشی از اظهارات کارشناس و منتقد آمریکایی به سیاست خارجی دولت بایدن است. به گزارش فارس به نقل از «کاوش مدیا» وی این را هم گفته که: «در حالی که با همین 3 میلیارد دلار می‌شود به وضعیت بی‌خانمان‌ها در لس آنجلس‌، شیکاگو، نیویورک و مینیاپولیس پایان داد اما آنها هرگز این کار را نخواهند کرد. آنها این پول را در آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند زیرا ارسال این پول به اوکراین سودآور است. زیرا همه این پول به جیب مجتمع‌های نظامی و صنعتی می‌رود و این گروه هستند که کشور آمریکا را اداره می‌کنند.»
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
1
اگر ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بود؛ یک سال پیش ساخته بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در سیاست خارجی قدرتهای غربی اصالت ندارد
حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در سیاست خارجی قدرتهای غربی اصالت ندارد، بلکه حقوق بشر و تروریسم از جمله ترفندهای این کشورها برای پیشبرد سیاستهای زیاده خواهانه آنها است و هر زمان منافع نامشروع آنها اقتضا کند، نه‌تنها حقوق بشر را نقض می کنند، بلکه وجود بشر را از بین می برند.
آمریکا نمی تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زن در جهان باشد
آمریکا با کارنامه سیاه خود نمی تواند ادعای حقوق بشر و حقوق زن در جهان داشته باشد.
ناقض حقوق بشر و ناقض حقوق زن نمی تواند مدعی آن در جهان باشد.
آمریکا با جنایت های که کرده نمی تواند مدعی حقوق بشر و حقوق زن در جهان باشد.
آمریکا همراه با چند کشور دیگر تسلیحات مورد نیاز تروریسم داعش را تامین می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
آمریکا متاسفانه از سال 1392 تاکنون درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید
اروپا متاسفانه از سال 1392 تاکنون درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
اوکراین خواستار نابودی ایران شد
اوکراین به خاطر همکاری با آمریکا، اروپا، ناتو و اسرائیل باید مجازات شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
1
اروپا از سال 1394 تاکنون ثابت کرد که نمی تواند بدون اجازه آمریکا کاری در برجام و مذاکرات وین برای ایران انجام دهد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان