تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۲ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

آلمان ضمانت‌های صادرات و سرمایه‌گذاری با ایران را به حالت تعلیق درآورد

آسوشیتدپرس مدعی شده دولت آلمان روز جمعه رسماً اعلام کرد ضمانت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و اعتبار صادرات با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

صادرات و سرمایه‌گذاری با ایران

رویداد۲۴  فارس نوشت: آسوشیتدپرس مدعی شده دولت آلمان روز جمعه رسماً اعلام کرد ضمانت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و اعتبار صادرات با ایران را به حالت تعلیق درآورده است.

طبق ادعای این خبرگزاری وزارت اقتصاد آلمان همچنین اعلام کرد «سایر فرمت‌های اقتصادی» از جمله گفتگو‌ها بر سر مسائل انرژی را نیز «به دلیل شرایط بسیار جدی در ایران» به حالت تعلیق درآورده است.

ضمانت‌های اعتبار صادرات از ضرر شرکت‌های آلمانی در شرایطی که مبلغ صادرات پرداخت نمی‌شود جلوگیری می‌کند.

ضمانت‌های سرمایه‌گذاری برای محافظت از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شرکت‌های آلمانی در برابر مخاطرات سیاسی در کشور‌های مختلف اعطا می‌شوند.

وزارت اقتصاد آلمان گفته استفاده از این ابزار‌ها برای پیشبرد برخی پروژه‌ها در ایران چندین دهه معلق بود تا در سال ۲۰۱۶ که در نتیجه توافق با ایران «گشایشی کوتاه‌مدت» حاصل شد مجدداً از سر گرفته شد. آلمان گفته در آن دوره (گشایش کوتاه‌مدت) برای چند پروژه ضمانت‌هایی اعطا شد یا ضمانت‌ها تمدید شدند، اما از سال ۲۰۱۹ چنین ضمانت‌هایی اعطا نشده‌اند.

دولت آلمان گفته اکنون تصمیم گرفته این ضمانت‌ها را به طور کامل تعلیق کند و تنها در صورت وجود دلایل محکم بشردوستانه معافیت‌هایی برای آن‌ها در نظر بگیرد.

این وزارتخانه گفته مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال ۲۰۲۱ در مجموع به ۱.۷۶ میلیارد دلار رسید. این رقم در ۹ ماهه نخست سال جاری هم به ۱.۴۹ میلیارد یورو رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت آلمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
0
4
بگین بالای دیوارای سفارت خشتک پاره کن نصب کنن
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
4
0
آلمان همان داعش است که هفتاد سال پیش در جنگ جهانی دوم شش میلیون بودایی را کشت . بوداییان چه گناهی کرده بودند . امروز هم داعش جدید در آلمان چند میلیون پناهنده سوری را در کوره های آدم سوزی کشته و باز هم می خواهد چند میلیارد مسلمان را دیگر را کشته سازی کند .
پاسخ ها
به من چه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
خوب 1430 سال پیش هم اعراب به ایران حمله کردند و میلیونها نفر پارسی را به خاک و خون کشیدند و هنوز هم ادامه دارد ،پارسیان چه گناهی کرده اند ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
ای بلا این پرچمت واون لحن تمسخر آمیزت لو میده تو را خخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
0
0
دارید میگین از سال 2019 تا کنون از این ضمانتها صادر نشده
حالا لغو اون چه تاثیری داره؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان