تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

استقبال سرمربی فرانسوی از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران

ستاره سابق تیم ملی فرانسه از حضور روی نیمکت ایران استقبال کرده است.

سرمربی تیم ملی

رویداد۲۴ جام جهانی ۲۰۲۲ جدا از بازیکنان و مربیان بزرگی که در خود جای داده بود، زمینه‌ساز حضور ستاره‌های سابق دنیای فوتبال در دوحه بود. از جمله این ستاره‌ها صبری لاموشی بود. هافبک فرانسوی- تونسی که سال‌ها یکی از بهترین هافبک‌های فوتبال اروپا بود و البته در تیم‌های قدرتمندی نیز بازی کرد.

لاموشی ۵۱ ساله فوتبال خود را در آلس، تیمی گمنام در فوتبال فرانسه آغاز کرد و سپس پیراهن اوسر را پوشید. درخشش لاموشی در اوسر باعث شد تا به اردوی تیم ملی فرانسه نیز دعوت شود و مورد توجه روژه لومه قرار بگیرد. او بعد از اوسر به موناکو رفت و در ترکیب این تیم مشهور قرار گرفت. او در موناکو به قدری درخشید که مورد توجه پارما در سری آ قرار گرفت. لاموشی در پارما ۹۰ بار به میدان رفت و ۷ گل نیز به ثمر رساند.

اینترمیلان مقصد بعدی این ستاره فرانسوی بود. بازیکنی که ۱۲ بار پیراهن خروس‌ها را پوشید و یک گل نیز به ثمر رساند. بعد از اینترمیلان، نوبت به جنوا در ایتالیا و مارسی در فرانسه رسید تا این هافبک بازیساز را جذب کنند. لاموشی در پایان دوران حرفه‌ای خود در فوتبال اروپا، به فوتبال آسیا کوچ کرد و در لیگ ستارگان قطر مشغول بازی شد.

الریان، ‌ام صلال و الخریطیات، تیم‌هایی بودند که در قطر لاموشی را جذب کردند و از او در ترکیب خود سود بردند. لاموشی در سال ۲۰۰۹ و وقتی ۳۸ ساله بود فوتبال را کنار گذاشت و رو به مربیگری آورد. تیم ملی ساحل عاج نخستین تیمی بود که لاموشی هدایتش را بر عهده گرفت و سپس او به فوتبال قطر برگشت تا این بار روی نیمکت الجیش بنشیند. رن در فرانسه این بار سراغ لاموشی آمد تا از او روی نیمکت خود استفاده کند.

این مربی جوان این بار ناتینگهام‌فارست در چمپیونشیپ را به‌عنوان تیم بعدی خود انتخاب کرد اما حضور او در فوتبال باشگاهی انگلیس دوام چندانی نداشت. الدحیل هم آخرین تیم لاموشی بود که او در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ روی نیمکت آن نشست و توانست این تیم را به دوران اوج گذشته برگرداند. بعد از الدحیل و از یک سال گذشته، لاموشی هدایت تیمی را قبول نکرده و با باشگاه یا فدراسیونی به توافق نرسیده است.

در قطر و یک روز قبل از فینال جام جهانی ۲۰۲۲ میان آرژانتین و فرانسه، وقتی او را نزدیکی‌های بازار سوق واقف دیدیم، با او صحبت کردیم. لاموشی منتظر خانواده‌اش بود و به همین دلیل نتوانستیم مصاحبه‌ای مفصل با او انجام بدهیم. با این حال وقتی به او گفتیم اگر فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد جانشینی کی‌روش را به شما بدهد، چه واکنشی خواهید داشت، از این موضوع استقبال کرد. لاموشی البته تأکید کرد تا پیشنهادی رسمی به دستش نرسد نمی‌تواند صحبت بیشتری در این رابطه انجام بدهد.

لاموشی سال‌ها در فوتبال آسیا حضور داشته و در این عرصه سرد و گرم چشیده است. از طرفی او یک مربی جوان و پر انرژی است که با توجه به شناخت بالایش از فوتبال آسیا می‌تواند حتی در کوتاه‌مدت هم روی تیم ملی ایران تأثیر مثبت بگذارد. در روزهایی که مشخص نیست آیا کارلوس کی‌روش در پست خود ابقا می‌شود یا نه، صحبت با مربیانی نظیر لاموشی و خیلی‌های دیگر که شرایطی مشابه او را دارند، می‌تواند نیمکت تیم ملی را از بلاتکلیفی خارج کند و به آن سر و سامان بدهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سرمربی تیم ملی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان