تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۸ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
نعمت الله ایزدی، آخرین سفیر ایران در شوروی:

ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند

نعمت الله ایزدی آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران بر احیای برجام، می‌گوید که شاید خود روسیه هم بر این موضوع تاثیرگذار بود. روس‌ها هم با رو شدن این مسئله سعی کردند آن را به برجام گره بزنند و بخواهند تا روشن شدن این وضعیت آن را به تعویق بیاندازند.

روابط ایران و روسیه

رویداد۲۴ آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران بر احیای برجام، می‌گوید که شاید خود روسیه هم بر این موضوع تاثیرگذار بود. روس‌ها هم با رو شدن این مسئله سعی کردند آن را به برجام گره بزنند و بخواهند تا روشن شدن این وضعیت آن را به تعویق بیاندازند.

نعمت‌الله ایزدی در گفتگو با «انتخاب» درخصوص تاثیرات نزدیکی موضع ایران به روسیه در بحران اوکراین، بر احیای برجام، بیان کرد: «به نظر من موضوع برجام با اوکراین از گذشته متفاوت بوده است. چراکه الان نزدیک یک سال است که این اتفاقات در اوکراین رخ داده و مدتی‌ست که مذاکرات قطع شده است. با این حال باورم بر این است اکنون این دو اثر متفاوت روی هم گذاشته‌اند. بدین معنا که اتفاقاتی که در اوکراین افتاد و ادعا‌هایی که درخصوص ارسال پهپاد‌ها داشتند و اظهاراتی که در این رابطه ایران مطرح شد، از دو جهت روی برجام تاثیر گذاشت.»

سفیر پیشین ایران در مسکو درباره این تاثیرات، گفت: «از یک جهت غربی‌ها بودند که ترجیح دادند این مسئله روشن شود و تا آن زمان آن را به تعویق بیندازدند، هرچند که نسبت به احیای برجام هم بی‌تمایل نبودند.»

ایزدی در ادامه درخصوص دومین تاثیری که این ماجرا بر احیای برجام گذاشته است، عنوان کرد: «مورد دوم هم شاید خود روسیه تاثیرگذار بود. روس‌ها هم با رو شدن این مسئله سعی کردند آن را به برجام گره بزنند و بخواهند تا روشن شدن این وضعیت آن را به تعویق بیاندازند.»


بیشتر بخوانید: برجام به این ۳ دلیل احیا نشد


وی خاظر نشان کرد: «به عقیده من این امر اساسا بازی روسی بود که ایران را گرفتار این مسئله کرد تا از این طریق بخواهند در قبال مسائل و اتفاقاتی که در اوکراین می‌افتد، هم از ایران و هم از غربی‌ها امتیازاتی بگیرند؛ بنابراین این یک مسئله پیچیده‌ای شد تا موضوع برجام بدون هیچ منطقی به اوکراین گره بخورد.»

این دیپلمات پیشین ضمن تاکید براینکه موضوع برجام و اوکراین کاملا به یکدیگر گره خورده است، بیان کرد: «البته مسائل داخلی ایران هم در کنار این مورد، در میان بود که موضوع برجام را به تعویق انداخت. هرچند الان اخبار جسته و گریخته‌ای مبنی بر اینکه طرفین به دنبال احیای مذاکرات هستند، به گوش می‌رسد. سفر آقای امیرعبداللهیان و اظهارات غربی‌ها هم شاید این مسئله را تا حدی به واقعیت نزدیک کرده است.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
2
با روسیه در سوریه متحد بودید اما اسرائیل حملاتش به سما را با روس ها هماهنگ می کرد! با این زمینه، ببین چگونه شما را وارد جنگ اوکراین کردند... وقتی می خندید چگونه می خندید؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
2
1
این تحلیل به وضوح داره ادرس غلط میده.
ریشه مشکل را جراحی اقتصادی و گشت ارشاد ایجاد کردند.
روابط ایران و روسیه در بهترین حالت خودش است.
جراحی اقتصادی دولت همزمان با گشت ارشاد اقتصاد ایران را خانه خراب کرد.
فراموش نشود که دولت روحانی هم یک ساختمان متروپل برای دولت رئیسی به ارث گذاشته بود.
روسیه هیچ وقت خواهان حجاب اجباری در ایران نبوده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
آخر دری وری تا به کی؟روحانی یک ویرانه با انبوهی از مشکل از احمدی‌نژاد تحویل گرفت و دولت را در شرایط بسیار بهتری تحویل داد،اگر رئیسی فرد کم سواد و نادان است و کلاس پنجم ابتدایی را هم نگذرانده که دیگر گناه روحانی نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
2
ان شاءالله که برجام به سرانجام نرسه تا حالا که شریعتمداری و کیهان برجام و بد میدونستن و از زمستان سرد اروپا میگفتن حالا که مردم هم حکومت و نمیخوان دوباره برجام و مذاکره خوب شد ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
برجام مشکلی را حل نمی کند و از سال 1394 تاکنون هم برای همه مردم ایران ثابت شده است و باید برجام لغو شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
2
0
مشکل آمریکا با برجام نیست
آمریکا در سال 1332 با ملت ایران مشکل داشته است
آمریکا از سال 1357 تاکنون با حکومت نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و هم دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی است و همچنان نیز ادامه می دهد پس آمریکا با ایران هیچ ارتیاطی و ربطی توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم نداشته است.
مشکل آمریکا با ایران از سال 1332 شروع و آغاز شده است وهمچنان نیز ادامه دارد.

برجام فقط یک نمایشی سیاسی بوده است که آمریکا از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مشکل ایران با آمریکا هیچ ارتباطی و ربطی به برجام ندارد و تاکنون هم نداشته است.
مذاکره ایران با آمریکا هم از همان ابتدا غلط و اشتباه بود و هم به خاطر سیاست های نادرست غلط و اشتباه روحانی، ظریف و عراقچی بوده است.
مذاکره متاسفانه در این مدت 9 سال به نفع مردم ایران و هم کشور ایران نبوده است.
توافق هسته ای و برجام متاسفانه در این مدت 7 الی 8 سال به نفع مردم ایران و هم کشور ایران نبوده است.

مذاکره باید در باره خسارت «جنگ تحمیلی هشت ساله و غیره باشد»، نه در مورد توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین
مذاکره در باره برنامه هسته ای از همان ابتدا غلط و اشتباه بود.
ادعای مقام تیم مذاکره کننده درباره سلاح هسته‌ای ایران به رسمیت نمی شناسیم
مقام تیم مذاکره کننده آمریکا در همه چیز دخالت می‌کند
غرب دروغ می‌گوید/ اگر دنبال سلاح هسته‌ای بودیم سال پیش ساخته بودیم
آمریکا متاسفانه از سال 1392 تاکنون درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید
اروپا متاسفانه از سال 1392 تاکنون درباره برنامه هسته‌ای ایران دروغ می‌گوید
واکنش انگلیس به بازداشت ها در ایران
بازداشت ها در ایران هیچ ربطی به انگلیس جنایتکار ندارد
انگلیس جنایتکار حق ندارد در امور داخلی ایران دخالت و مداخله کند.
انگلیس جنایتکار حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران ندارد.
دنیا برای مبارزه با تروریسم داعش مورد حمایت انگلیس و متحدانش باید متحد شود
اخراج اشغالگران آمریکایی از خاک سوریه و هم عراق به نفع منطقه خاورمیانه و جهان است.
لندن به همراه اروپا و آمریکا از سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مذاکره ایران با لندن و مزدورانشان از همان ابتدا غلط و اشتباه بوده است.
کرامت سلیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
1
1
برجام از ابتدا بر اساس یک دروغ بزرگ استوار بود. و موضوعی واقعی نبود که بخواهد به سرانجام برسد.

ملتها یک ویژگی بسیار بد دارند که همیشه باعث بدبختی انهاست و ان هم اینکه در عین حال که می دانند سیاستمداران دروغگو و فریبکارند ، اما حرفهای انها را باور می کنند. و خیلی عجیب است که نه تنها دروغهای سیاستمداران را باور می کنند بلکه با حقیقت گویان و ارائه دهندگان راهکار نیز مقابله می کنند و همین ویژگی باعث شده تا همیشه بازیچه دست سیاستمداران شوند.

سیاستمداران حتی سعی می کنند اطلاعاتی به خورد ملتها دهند تا انها به افرادی احمق تبدیل شوند تا اگر یک زمان خواستند در مورد افکار و باورهایشان تغیر عقیده بدهند ، به خودشان اسیب برسانند.

افراد احمق وقتی تغیر عقیده می دهند فقط ترسناک و خطرناک می شوند.

بدون شک حقیقت در ذات دروغهاییست که در رسانه ها منتشر می شود.

اما چرا مردم نمی توانند حقیقت را پیدا کنند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قدرتمندان جهان برای گمراه نمودن ملتها و انحراف اذهان انها برای نرسیدن به حقایق ملتها را درگیر عشق و نفرت نسبت به موضوعات مختلف می کنند. زیرا عشق و نفرت هردو یک ویژگی مشترک دارند و انهم اینکه باعث می شوند ذهن افراد کور شود و افراد دیدگاه درستی نسبت به موضوعات و مسائل مختلفی که می بینند نداشته باشند و نتوانند حقیقت و واقعیت را از دروغها تشخیص دهند.
متاسفانه تعداد زیادی از رسانه ها برای انحراف اذهان از رسیدن به حقیقت موضوعات مبتذل و پیش پا افتاده و یا حتی موضوعات ظاهرا” علمی ، اگاهی دهنده ، هنری و… را منتشر می کنند.

تعداد زیاد سایتها و کانالهای سرگرم کننده اعم از جوک ، فیلم ، سرگرمی و … باعث پنهان شدن حقیقت در لابلای دروغها می شود..
انسانها با باورها و عادتهایشان و همچنین رؤیاهایشان زندگی می کنند و از حقیقت فرار می کنند و این باعث می شود که صاحبان قدرت و سرمایه ملتها را به هر شکلی که اراده کنند کنترل و مهندسی نمایند. و دروغها را در لباس حقیقت به انها باور دهند.

فرار از حقیقت انسانها باعث شده تا به جای ریشه یابی واقعی مشکلات و بحرانها ی جهانی مخصوصا” جنگها همواره به دنبال یک ناجی و قهرمان بگردند تا انها را نجات دهد. بیشتر انسانها در شرایط فعلی جهان همچون دختر بچه ای شده اند که در رؤیاهایش انتظار دارد فردی با اسب سفید بیاید، غول ستمگر را بکشد و با اوازدواج نماید و خوشبختش کند.

صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه در جهان برای حفظ موقعیتشان همواره به دنبال بحران سازی در جهان می باشند. بحرانهایی که کنترل و هدایت این بحرانها در اختیار خودشان است. گاهی جنگ جهانی ، گاهی جنگ منطقه ای و نیابتی ، گاهی رواج قحطی،بیماری, گرسنگی و بیکاری و گاهی رواج تروریسم ان هم تروریسم دولتی که خطرناکترین نوع تروریسم است و …
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
1
نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و دوحه وغیره دلار به 43 هزار و 600 تومان رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
0
0
آمریکا جنایتکار به دنبال لطمه زدن به اقتصاد کشور است
اروپا جنایتکار به دنبال لطمه زدن به اقتصاد کشور است
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان