تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
سید حسن رسولی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

ردصلاحیت روحانی محال و ناشدنی است/ طرح این ادعاها ادبیات انتخاباتی است

عضو هیئت‌مدیره بنیاد باران تاکید کرد که تجربه ثابت‌شده طرح ادعاهایی همچون احتمال رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادبیات جاری و ساری انتخاباتی است و موضوع جدیدی به‌حساب نمی‌آید.
رویداد۲۴عضو هیئت‌مدیره بنیاد باران تاکید کرد که تجربه ثابت‌شده طرح ادعاهایی همچون احتمال رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادبیات جاری و ساری انتخاباتی است و موضوع جدیدی به‌حساب نمی‌آید.

انتخابات ریاست جمهوری شش ماه دیگر برگزار می‌شود و از اکنون زمزمه‌هایی در رابطه با آن به گوش می‌رسد ازجمله می‌توان به‌احتمال رد صلاحیت حسن روحانی برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.

در خصوص مسئله فوق این سؤال پیش می‌آید که رئیس‌جمهور که در روزها پایانی این دوره خود به سر می‌برد در صورت رد صلاحیت آیا از شایستگی لازم برای برگزاری دور بعدی انتخابات برخوردار است یا اینکه طراحان مباحثی ازاین‌دست بر هزینه‌دار بودن آن بر کل نظام آگاهی کافی دارند؟

دراین‌بین اصلاح‌طلبان حمایت رسمی خود از کاندیداتوری حسن روحانی را اعلام کرده‌اند و باید دید با طرح چنین احتمالاتی چه تغییراتی در برنامه خود خواهند داد.

سید حسن رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد امید ایرانیان و بنیاد باران درباره راهکار اصلاح‌طلبان در خصوص احتمال رد صلاحیت روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: امکان رد صلاحیت رئیس‌جمهوری که در زمان برگزاری انتخابات و در مقطع زمانی قانونی رسیدگی صلاحیت نامزدها در رأس قوه مجریه قرار دارد و در جایگاه دومین مقام رسمی کشور است چه از منظر مصالح داخلی و چه منافع ملی امر نسبتاً محال و ناشدنی محسوب می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: به نظر می‌رسد چنین جبهه‌گیری‌هایی بخشی از سیاست‌های رقابتی جریان مخالف آقای روحانی باشد. در عالم واقع صرف‌نظر از عملکرد آقای رئیس‌جمهور احتمال تحقق چنین مسئله‌ای بسیار پایین است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مضافاً بر اینکه آقای رئیس‌جمهور که آخرین سال دوره اول ریاست جمهوری خود را طی می‌کند در عین اینکه دولت وی دارای برخی از نقاط ضعف تذکر دادنی و قابل‌رفع هست اما در یک ارزیابی کلان در سیاست داخلی و خارجی به‌خصوص در مقایسه با دو دولت قبلی از کارنامه عملکردی بسیار قابل قبولی برخوردار است و فکر می‌کنم که طرح احتمالی رد صلاحیت آقای رئیس‌جمهور همان‌طور که اشاره کردم بیشتر در حد یک تاکتیک رقابتی جریان رقیب است که بیش از این دارای ارزش و بحث نیست.

وی در خصوص دلیل طرح چنین مسائلی اظهار داشت: به‌طور سنتی جریان اصولگرا چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری و اخیراً انتخابات مجلس خبرگان رهبری همواره از جایگاه شورای نگهبان و بخش نظارتی به نفع خود در جهت‌گیری‌های تبلیغاتی استفاده کرده و می‌کند. در حقیقت همان‌طور که مطرح شد این‌یک شگرد تبلیغاتی است و یک جریان سازی باهدف کاستن از کمیت و کیفیت سازمان رأی آقای روحانی و ایجاد شک و دودلی در بین هواداران وی است.

عضو هیئت‌مدیره بنیاد باران در ادامه افزود: تمام اصولگرایان چنین موضعی ندارند، ضمن اینکه به تجربه ثابت‌شده طرح این مسائل ادبیات جاری و ساری انتخاباتی است و موضوع جدیدی به‌حساب نمی‌آید.

این عضو هیئت‌مدیره بنیاد ایرانیان درباره هزینه‌دار بودن طرح مسائلی مانند رد صلاحیت روحانی برای نظام تأکید کرد: بخش رادیکال جریان اصولگرا نشان داده است که منافع جناحی بر منافع ملی غلبه دارد. به‌طورقطع و یقین در شرایطی که رئیس‌جمهور هنوز به پایان دوره نرسیده و امروز عهده‌دار اداره امور کشور در بخش‌های داخلی و خارجی هست هر نوع اقدامی در جهت سست کردن جایگاه او حتماً به ضرر منافع ملی تمام می‌شود اما جریان تندرو اصولگرا همان‌گونه که اشاره کردم نشان داده است که در چنین مواقعی اهداف منافع کوتاه جناحی بر تحقق منافع ملی ارجحیت می‌دهد.
برچسب ها: حسن رسولی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۸
0
0
جریان اصلاح طلب که چه تندرو و چه کندرو و اهسته رو و سریع رو از سال 88 به بعد کلا منافع جناحی را به منافع ملی ترجیح دادند و در کشور اغتشاش ایجاد کردند حتی کلینتون اینکارو نکرد که خودش شماها را تشویق به این کار میکرد سالهای بعدش هم مدام بر علیه دولت سنگ اندازی میکردید که موفق نشود تا در سال 92 مردم به حزب شما رای بدهند حتی اگر مشکلات نبود یا کم بود هاشمی مدام میگفت کشور در بحران هست حال انکه گرانی های اون زمان الان بیشتر هم شده اما میگن کشور گل و بلبل هست بنزین را از لیتری 400 به 1000 رساندید و خیلی موارد دیگر اگر این جریان سال 88 و بعدش اون کارها را نمیکرد نه تحریمی میشدیم و نه ... اما در اون صورت دیگه اصلاح طلبان حیات سیاسی شان به پایان میرسید و اگر به فکر منافع مردم نباشن بهشان حق میدم اون کارها را بکنند چون به فکر منافع خودشان بودند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان