تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

هشدار روزنامه اصولگرا درباره تکرار اعتراضات

روزنامه فرهیختگان نوشت: اینکه جامعه به سمت خشونت در اعتراضات برود یا اینکه درحالی‌که معترض است، مسالمت‌آمیز اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند، امری است که به مکانیسم حکمرانی بستگی دارد.

هشدار روزنامه اصولگرا درباره تکرار اعتراضات

رویداد۲۴ روزنامه فرهیختگان نوشت: اینکه جامعه به سمت خشونت در اعتراضات برود یا اینکه درحالی‌که معترض است، مسالمت‌آمیز اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند، امری است که به مکانیسم حکمرانی بستگی دارد.

هر زمان اصلاحی در این مکانیسم صورت بگیرد، درشرایطی که مجددا اعتراضی در کشور ایجاد شود، مردم معترض به دفاع از ارزش‌های انسانی و بازتولید حماسه دی ۸۸ می‌پردازند، اما در شرایطی که این اصلاح کند صورت بگیرد یا اصلا صورت نگیرد مجددا باید منتظر کنشی اعتراضی از همین مردم معتقد بود.

کنشی که عدم طراحی بستر مناسب برای حصول نتیجه‌ای منطقی هربار که رخ دهد زمینه به حاشیه رانده شدن آن و سوءاستفاده معاندان نیز فراهم می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
1
اعتراضات مردم نمی تواند حاکمیت را به مخاطره بیاندازد چون قدرت نظامی ومالی در دست حاکمیت است ومردم مسلح نیستند ولی می تواند روی وجهه جهانی نظام تاثیرگذار باشد بنابراین برای تاثیرگزار ی بیشتر در سیاست خارجی باید حتما حداقل تاحدی رضایت داخلی را جلب کرد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
غلط‌کردید‌‌شایه‌بیجا‌نکنیدمردم‌ایران‌همانند‌شما‌خواءن‌نیستند‌اگر‌کسی
دست‌به‌شورش‌بردارد‌در‌نطفه‌خفه‌خواهد شد؟؟؟!
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
1
در ظاهر مردم حریف حکومت نمی شوند ولی درست نیست . این حکومت در اثر لجبازی با مردم از درون فرسوده و پوسیده میشود . نتیجه همین تخریب اقتصاد است که لگام گسیخته و وضعتورم و دلار و... را همه می بینند . بزودی وضع اقتصادی خراب طبقات متوسط و پایین را هم معترض می کند ، در حالیکه فعلا بیشتر دهه هشتادی ها و دانشجویان جور مبارزه را می کشیدند . خلاصه اینکه دوباره اعتراض ها افزایش خواهد یافت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان