تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
عضو شورای شهر تهران:

یکی از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آلودگی هوا تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی است

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران گفت: کمک به تسهیل تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی یکی از مهمترین راهکار‌های کاهش آلودگی هوا است.

کاهش آلودگی هوا

رویداد۲۴ برنا: علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در خصوص آلودگی هوا نامه‌ای خطاب به قوای سه گانه تهیه و به تأیید اعضای شورای شهر تهران رسیده است.

وی ادامه داد: در این نامه گفته شده است که روزهای ناسالم تهران درحال رسیدن به ۱۳۰ روز است و سالانه ۲۶ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.

قائمی گفت: تعدادی از شهرهای کشور مانند تهران هستند و با انجام برنامه‌های مناسب مانند گسترش حمل و نقل عمومی و ساماندهی به خودروهای دیزلی می‌توان از گسترش آلودگی هوا جلوگیری کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رسیدگی به قانون هوای پاک گفت: تا زمانی که تمام قوای کشور همپای یکدیگر وارد میدان نشوند نمی‌توان مشکل آلودگی هوا را رفع کرد.

وی درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: باید به اسقاط خودروهای فرسوده کمک کرد همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی برای حل مشکل آلودگی هوا است و کمک به تسهیل تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا است.

در ادامه زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران با اشاره به احداث و ایمنی پل‌های عابر پیاده گفت: با توجه به گزارش شهروندان به خصوص کودکان و زنان پل‌های عابر پیاده به دلیل نداشتن منظر دید به خیابان و عدم روشنایی مشکل ساز شدند.

وی ادامه داد: شهرداری ملزم به ایمن سازی عبور شهروندان از پل‌های عابر پیاده است و باید نحوه قرار دادن تابلوهای عابر پیاده را در دستور کار قرار دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان