تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
وکیل تعیینی محمدمهدی کرمی:

برخلاف اظهارنظر مسئولان قضایی، هنوز اجازه حضور وکیل در پرونده محمدمهدی کرمی صادر نشده

آقاسی گفت: در شرایطی که امروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کردند متهمان در دادگاه‌ها حق دارند وکیل انتخابی داشته باشند و فقط در مرحله تحقیقات مقدماتی است که تبصره ماده ۴۸ قابل استفاده است، اما قاضی از تنظیم حکم وکالت بنده با موکلم خودداری کرده است.

پرونده محمدمهدی کرمی
رویداد۲۴ در شرایطی که روابط عمومی دیوان امروز از تاییدنشدن درخواست فرجام‌خواهی دو نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان خبر داده، آقاسی وکیل تعیینی خانواده کرمی اعلام می‌کند با وجود نامه مستشار دیوان عالی و توصیه رئیس دادگستری البرز، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج اجازه حضور وکیل در این پرونده را هنوز صادر نکرده است.

محمدحسین آقاسی وکیل تعیینی در گفتگو با اعتمادآنلاین، درباره حکمی که امروز از سوی روابط عمومی دیوان در خصوص متهمان پرونده شهید عجمیان منتشر شده گفت: بر اساس اعلام امروز دیوان درخواست فرجام‌خواهی محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی موجه تشخیص داده نشده و ابرام شده است؛ یعنی حکم اعدام شعبه قبلی تایید شده است.

آقاسی ادامه داد: در شرایطی که امروز سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کردند متهمان در دادگاه‌ها حق دارند وکیل انتخابی داشته باشند و فقط در مرحله تحقیقات مقدماتی است که تبصره ماده ۴۸ قابل استفاده است، اما قاضی از تنظیم حکم وکالت بنده با موکلم خودداری کرده است.

او افزود: این در حالی است که ما برای حکم اعدام صادرشده قصد داریم برای این پرونده اعاده دادرسی ثبت کنیم که هنوز حکم وکالت بنده به دلیل عدم پذیرش شعبه تنظیم نشده است.

آقاسی با اشاره به اینکه این حق متهمان با هر میزان از جرم است که از دادرسی قانونی بهره‌مند شوند گفت: شخصاً یک روز از صبح تا ظهر در دفتر قاضی پرونده حضور داشتم تا حکم وکالت تنظیم و تایید شود، اما رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج اعلام کرد، تفسیر من این است که شما نمی‌توانید وکالت متهم را در دست بگیرید. این در حالی است که هم مستشار دیوان و هم رئیس دادگستری کرج طی نامه‌ای به قاضی پرونده اعلام کردند با نامبرده همکاری شود، باز هم قاضی از پذیرش حکم وکالت من سر باز زد.

گفتنی است بر اساس ادعای وکیل و پدر محمدمهدی کرمی، نامبرده از امروز در اعتراض به حکم صادره اعتصاب غذا خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان