تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک:

آلودگی هوا به مرحله «خفه‌کننده‌ای» رسیده است/ نداشتن بنزین باکیفیت به‌خاطر «بی‌پولی» است

آلودگی هوا به مرحله خفه کننده ای رسیده است، این وضعیت به دلیل استفاده نادرست از بنزین است.

آلودگی هوا

رویداد۲۴ به گزارش شفقنا: یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک درباره معضلات زیست محیطی ایران در آینده می گوید: ما بحرانی آبی پیش رو داریم، خشکسالی که امروز شاهد آن هستیم می تواند بسیاری از شهر های بزرگ ما را با بحرن بی آبی روبرو کند‎؛ این مساله بر بحران و بر اعتراضات می افزاید. شهر های کوچک و روستا  هم با این مشکل روبرو هستند. بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد.

نداشتن بنزین با کیفیت به خاطر بی پولی است

دکتر عبدالرضا فرجی راد درباره مسائل و معضلات زیست محیطی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده می گوید: آلودگی هوا به مرحله خفه کننده ای رسیده است، این وضعیت به دلیل استفاده نادرست از بنزین است. نداشتن بنزین با کیفیت به خاطر بی پولی است. بنزین با کیفیت بهتر، صادر می شود و بنزین آلوده کننده در داخل مصرف می شود. امضای توافق برجام می تواند در این موارد نقش مثبتی بازی کند زیرا گشایش مالی ایجاد می کند. ادامه داشتن این روند کشور را به ویژه در شهر های بزرگ به حالت نیمه تعطیل در می آورد. این مساله بسیار مهم است و بر سلامتی مردم اثر دارد و بر ذهن و فعالیت جسمی مردم اثر دارد.

بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد

وی افزود: ما بحرانی آبی پیش رو داریم، خشکسالی که امروز شاهد آن هستیم می تواند بسیاری از شهر های بزرگ ما را با بحرن بی آبی روبرو کند‎؛ این مساله بر بحران و بر اعتراضات می افزاید. شهر های کوچک و روستا  هم با این مشکل روبرو هستند. بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد.

تورم باید کنترل شود

فرجی راد با بیان اینکه بحث تورم نیز از هر کدام از موارد یاد شده از جمله بحران آب و بحران محیط زیست جدی تر است حتی تورم از مسائل و مشکلات هسته یا کشور مهمتر است گفت: تورم ضربه زننده است و می تواند ضربه ای مهلک بزند. تورم باید کنترل شود. بسته به سیاست خارجی و بسته به توان مدیریتی باید در این زمینه به طور جدی کار کرد.

برخی برنامه ریزی  دارند تا ما را وارد نزاع های مقطعی بکنند

وی تصریح کرد: این موارد از جمله مسائلی است که کشور باید با آینده پژوهی نسبت به آنها تصمیماتی جدی اتخاذ کند. همه این ها به سیاست خارجی باز بستگی دارد و بخشی از این ها قابل حل است. باید هوشیارانه رفتار کرد و نسبت به شرایط توجه ویژه داشته باشیم تا به یکباره در مناطق شرقی و شمال غرب کشور و در مرزهایمان در این مناطق با درگیری روبرو نشویم. نمی خواهم بگویم میزان آن درگیری ها بالا خواهد بود ولی این احتمال می رود و اگر شرایط داخلی ما مطلوب نباشد این برنامه ریزی را دارند تا ما را وارد نزاع هایی مقطعی بکنند.

ای استاد دانشگاه افزود: براساس دانش آینده پژوهی می توان روی این موارد کار کرد البته دولت باید در این زمینه ها از نیروهای مستقل، توانمند و با تجربه استفاده کند تا کشور به نتیجه مناسب برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
6
بی پولی چیه ؟
این جماعت برای خریت ها و .... ی خودشان پول یامفت زیاد دارند .
عُرضه و شعور و سواد ندارند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
حدود یکسال قبل یک نماینده مجلس علنا از ناپدید شدن دوسوم درامد نفتی کشور در همین شرایط اسفناک خبرداد وافزود فقط دو سه نفر هستند از محل هزینه کرد این درامدها مطلع اند پس مشکل درامد هم نیست برجام هم نیست مشکل عادت به دزدی یه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
9
اقای زاکانی پست فطرت بجای شعارنویسی به فکری به حال مردم کن اگه مال اندوزی بهت فرصت میده
استاد رازقی پور
|
Canada
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
1
2
عربستان باعث آلودگی هوا در ایران است . چون علت آلودگی هوا این است که باران نمی بارد . زیرا ابرهای ایران را می دزدند . ابرهای باران زا که به ایران می آید از طریق اوزبکستان و پاکستان و ارمنستان وارد ایران می شود که متاسفانه عربستان به آنها پول داده که ابرهای ایران را بدزدند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
2
زاکانی تنها چیزی که حواسش بهش نیست آلودگی هوای تهرانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
2
کشور اماده انفجار است خشکسالی بی ابی ! الودگی هوا ! نابودی محیط زیست ! افزایش گرد وغبار نارصایتی شدید مردم از بی عدالتی تبعیض طلم ! رشوه اختلاس ! گرانی توهین وتحقیر مردم !همه وهمه گویای ان است . که شرایط کشور انفجاریست ! اگر حاکمان شعور داشته باشند مثل نیکاراگوئه در چندین سال قبل امور. را به انتخاب مردم واگدار می کنند
منوچهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
0
0
لعنت خدا بر کسانی که عمداً مردم را به زحمت می اندازند، دائماً دعا کنیم تا خدا کسانی را که بر ما رحم نمی کند را از سر ما کوتاه کند.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان