تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

پیش بینی بورس فردا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱

شاخص بورس تهران با افت ۱۲ هزار واحدی به تعطیلات رفت. این در حالی بود که شاخص هم وزن هم با افت بیش از ۲ هزار واحدی رنگ و رخ منفی را به خود گرفت.

پیش بینی بورس فردا ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱

رویداد۲۴  روز چهارشنبه اوضاع گروه بانکی در مقابل سایر گروه‌های به مراتب بهتر بود و بعد از گروه خودرویی که هفته‌ها است در صدر برترین گروه‌ها در ارزش معاملاتی قرار دارد، این گروه بانکی بود که در رتبه بودم این رده بندی قرار گرفته است.

ارزش معاملاتی این گروه بعد از خودرویی‌ها که حدود ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی می‌شد در محدوده ۵۰۲ میلیارد تومانی قرار داشت. سایر گروه‌های بازار سرمایه در روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه کمتر از ۲۶۰ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفتند.

اما از اقدامات بورسی دولتی‌ها در انتهای هفته گذشته این طور خبر‌هایی به گوش می‌رسید که قرار است در بودجه ۱۴۰۲ سه مورد برای حمایت از بازار سرمایه لحاظ شود. طبق شنیده‌ها قرار است در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهامداران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

همچنین قرار است به منظور تقویت بنیه شرکت‌های بازار، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکت‌ها اختصاص پیدا می‌کند، با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه شود.

به گفته فعالان بازار سرمایه با این اقدام شرکت‌ها به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های بورسی بیش از پیش فراهم خواهد شد. همچنین شنیده شده است که بر‌اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تمام کالا‌هایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می‌شوند تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند و تنها این مالیات یکبار و در زمان تبدیل به کالا اخذ خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تحلیل هفتگی بورس و گزارش بازار سرمایه


اما معاون نظارت بر نهاد‌های مالی بورس اعلام کرد در حوزه املاک ۵ موافقت اصولی برای تشکیل صندوق املاک و مستغلات گرفته شده است. از این تعداد تنها یک صندوق مسیر تاسیس، پذیره‌نویسی و انجام معاملات ثانویه را پشت سرگذاشته است.

چهار صندوق باقی‌مانده در مرحله تایید نام قرار دارند و هنوز به مرحله پذیره‌نویسی نرسیده‌اند.

از منظر تکنیکالی که شاخص بورس را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم شاخص تقریبا الگوی هارمونیک AB=CD که در چند روز گذشته در موردش صحبت کردیم را به نوعی تکمیل کرده است و با این افت روز چهارشنبه نشان داد که فعلا به اولین هدف هارمونیک این الگو که همان محدوده ۱۱۳ درصدی موج قبلی است (محدوده ۱ میلیون ۶۵۰ هزار واحدی) پاینده است.

البته این الگوی می‌تواند اهداف بالاتر از این ارقام را هم داشته باشد، اما برای کوتاه مدت در همین محدوه‌ها فعلا متوقف شده است.

خیلی از اهالی بازار سرمایه این موضوع را مطرح می‌کنند که شاخص برا شکست مقاومت ۱ میلیون ۶۰۰ هزار واحدی به یک انرژی زیادی نیاز دارد چرا که با شکست این مقاومت بازار سرمایه وارد فاز جدیدی خواهد شد و به نوعی ارقام زیر این مقاومت در سال‌های آینده به فراموشی سپرده می‌شود و برای گذر از این برهه تاریخی نیاز به اعتماد به بازار سرمایه، ورود پول‌های جدید و فراهم کردند ابتدایی ترن موارد برای شرکت‌ها توسط دولت در برنامه‌های بودجه‌ای خود است.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
0
سلام .واقعا چقدر عالی بورس شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ را پیش بینی کردید .خودتون یک بار این پیش بینی مطالعه کردید .یا شما با مفهوم پیش بینی آشنایی ندارید یا انتظار زیاد از شما داریم .این خرده فرمایشات را همه بلد هستند به زبان بیاورند .مثل هوا شناسی پیش بینی میکنید .خیلی آبکی .احتمال بارندگی همراه با وزش باد و مقداری کرد وخاک .واقعا که ...شما که از سایتهای کپی میکنید لااقل از جای کپی کنید که یه کم فقط یه کم پیش بینی داخل متن باشه
پاسخ ها
مجتبی شفیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
من برای ثبت اومدم
مجتبی شفیعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
0
تاریخ ثبت اعلام کنید
نظرات شما
پیشخوان