تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵

سفر هیاتی پاکستانی به ایران در خصوص صادرات برق

سفیر پاکستان در ایران در سفر به چابهار با اشاره به اجرای طرح های مشترک برق و انرژی برای افزایش مبادلات تهران - اسلام آباد به 5 میلیارد دلار تاکید کرد.
رویداد۲۴- سفیر پاکستان در تهران با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور در حال حاظر نیم میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های دو کشور این مقدار قابل قبول برای دو طرف نیست.

وی افزود: این مقدار در پنج سال آینده به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد و این مهم تنها با شناسایی مزیت های اقتصادی دو کشور صورت می گیرد.

علیخان درانی با اشاره به سفر هیاتی پاکستانی به تهران برای رایزنی صادرات برق ایران به پاکستان تاکید کرد: این هیات ماه آینده به ایران می آید و هدف ما در فاز نخست واردات هزار مگاوات برق از ایران است که این طرح تا سال 2018 کامل می شود.

سفیر پاکستان در تهران تاکید کرد: بنا به توافق 18 سال قبل ایران و پاکستان، بنا بوده ایران در پاکستان پالایشگاه احداث کند که این مهم به  دلیل برخی مسایل تا حالا به تاخیر افتاده است.

وی افزود: یکی از اولویت های من در ایران پیگیری این طرح است؛ چرا که بنا به تجارب ایران در نفت وگاز، احداث این پالایشگاه نقش بسزایی در توسعه روابط دو کشور دارد.

علیخان درانی همچنین از پیشنهاد پاکستان به ایران برای راه‌اندازی خط مستقیم دریایی چابهار-کراچی گفت واظهار کرد: منتظر پاسخ طرف ایرانی برای راه اندازی این خط بسیار مهم هستیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان