تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱

فوت سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی

رئیس پلیس راه کشور در شورای ترافیک استان کرمانشاه گفت : سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

فوت سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی

رویداد۲۴ سردار مومنی رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات دچار آسیب می‌شوند گفت : ۲۰ درصد از این تعداد دچار معلولیت می‌شوند.

سردار مومنی ۶۵ درصد آمار جان باختگان را بین سنین ۲۱ تا ۶۰ سال عنوان کرد و افزود: علاوه بر عوامل انسانی، راه و وسیله نقلیه، مدیریت ترافیک نیز نقش مهمی در تصادفات درون شهری و برون شهری دارد و از آن بدتر ۲۲ درصد از آمار فوتی های کشور افراد ۲۱ تا ۳۰ سال یعنی جمعیت جوان کشور هستند و این یعنی تصادفات بیشتر جوانمرگ می کنند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه ۲۶ درصد مردم کشور در روستا‌ها زندگی می‌کنند افزود: ۳۹ درصد جان باختگان ناشی از حوادث جاده‌ای روستا نشین هستند که در این زمینه نیاز به فرهنگ سازی ضروری است.

وی افزود: در ۸ ماه گذشته آمار جان باختگان ناشی از تصادفات در استان کرمانشاه ۲۳ درصد رشد داشته است و امسال در مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز که یکی از دلایل اصلی تصادفات محسوب می‌شود مصوب شده که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه ۲۹ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد افزود: باید با برنامه ریزی مناسب نسبت به اصلاح این نقاط اقدام شود.

محمد طیب صحرایی با اشاره به حجم بالای تصادفات در استان گفت: در بخش تلفات جاده‌ای استان کرمانشاه در ردیف دوم استان‌های کشور قرار دارد.

وی بر ارتقا فرهنگ ترافیک با همکاری شورای ترافیک و صدا وسیما تاکید کرد .

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصادف
نظرات شما
پیشخوان