تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۲ نظر

قیمت رحم اجاره‌ای؛ از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان!

لیلا زنی حدودا ۳۶ ساله است که یک دختر از همسرش دارد و پیش از این نیز رحمش را اجاره داده و هرگز فرزندی را که به دنیا آورده، ندیده است. او حالا قصد دارد برای بار دوم رحمش را اجاره بدهد، اما می‌گوید شرایط با توجه به سنش برایش متفاوت است و می‌گوید با زنی آشنا شده که ۲۳ ساله بوده و رحمش را ۲۰۰ میلیون به همراه همه هزینه‌های ۹ ماه بارداری و مسکن اجاره داده بود.

قیمت رحم اجاره ای

رویداد۲۴ رحم اجاره ای ، ترکیبی است که حالا به گوش بسیاری که حتی با آن نیز کاری نداشته‌اند آشناست. اکنون دیگر یکی از روش‌های مدرنی که برای زوج‌های نابارور تجویز می‌شود، استفاده از روش رحم اجاره‌ای است، روشی که در آن رحم زن دیگری به جز مادر بیولوژیک میزبان جنینی می‌شود که قرار است به زودی گرمابخش خانه یک زوج جوان و گاه حتی میانسال باشد.

ماجرا‌های یک انجمن اجاره ای

این روش، اما حالا آنچنان فراگیر و گسترده شده است که صاحب انجمن است، انجمن رحم اجاره ای! و اگر وارد صفحه این انجمن و تارنمای اینترنتی آن شوید، با این توضیح مواجه خواهید شد «اولین و تنها انجمن اینترنتی رحم اجاره ای در ایران».

وارد صفحه نخست تارنمای این انجمن که می‌شوید با انبوهی از آگهی‌ها روبه رو می‌شوید که آگهی دهندگان شهر و خلاصه‌ای از مشخصات و مبلغ درخواستی خود را نوشته اند و البته برخی از آگهی دهندگان نیز مبلغ را با شرح توافقی منوط به یافتن زوج نابارور کرده اند.

البته تا پیش از یافتن این انجمن، اگر سری به شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام بزنید و هشتگ رحم اجاره ای را سرچ کنید می‌توانید با رابط و یا خود زنانی که قصد اجاره رحم را دارند نیز صحبت کنید و البته باید در این موارد، زوج نابارور خواهان رحم اجاره‌ای باید دقت کند که مورد سوء استفاده سودجویان قرار نگیرد. کما اینکه حمید و بهاره به اقتصاد ۲۴ می‌گویند که یکبار ۳۰ میلیون تومان پیش پرداخت به زن و شوهری برای رحم اجاره‌ای پرداخت کردند، اما در ادامه هر دو آنان ناپدید شدند و در ادامه نیز با گذشتن از خیر پول داده شده به سراغ پزشک متخصصی رفته اند و پزشک زوج دیگری را به آنان معرفی کرده است.

قیمت رحم اجاره ای ؛ از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان!/ تاثیر تحصیلات مادران رضایی در افزایش قیمت

قیمت رحم اجاره ای ؛ از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان!/ تاثیر تحصیلات مادران رضایی در افزایش قیمت


از سوی دیگر انجمن رحم اجاره ای در توضیحی که روی تارنمای خود منتشر کرده، نوشته است: «وب سایت رحم اجاره ای از بهار سال ۱۳۹۵ با هدف حذف دلالان بازار رحم اجاره ای و ساده سازی یافتن جویندگان رحم اجاره ای طراحی و راه اندازی شد. این وب سایت ایمن‌ترین محل اینترنتی برای فعالیت در زمینه خرید و فروش رحم اجاره ای در کشور است که بدون دخالت هیچ فردی، این امکان را به شما می‌دهد که به شکل مستقیم با خریداران و فروشندگان رحم اجاره ای ارتباط برقرار کنید.» در واقع به نظر می‌رسد این انجمن سعی دارد زوج نابارور و شخصی که تمایل به اجاره رحم دارد به طور مستقیم بهم وصل کند.

قیمت رحم اجاره ای ؛ از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان!/ تاثیر تحصیلات مادران رضایی در افزایش قیمت

رحم اجاره ای؛ چرا و چطور و چگونه؟

این البته در حالی است که هنوز در بسیاری از کشور‌های جهان، روش درمانی رحم اجاره ای، یا رحم جایگزین ممنوع است. در برخی دیگر پرداخت و دریافت پول به این علت ممنوع است و فردی که رحم خود را اجاره می‌دهد باید به شکل داوطلبانه حاضر به این کار شود. اما در ایران هر دو جایز است و در این روش زنی که تخمک متعلق به اوست مادر بوده و زنی که رحم خود را در اختیار قرار می‌دهد نیز مادر رضایی خواهد بود، یعنی برخلاف کشوری همچون فرانسه، حدود ۱۲ سال است که زوج‌های نابارور در ایران می‌توانند از این شیوه درمان استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، روند این شیوه درمان نیز اینگونه است که اسپرم مرد و تخمک زن در آزمایشگاه لقاح داده می‌شوند و «گامت» به رحم زن دیگری منتقل می‌شود تا او این جنین را تا تولد در رحم خود نگهداری کند. در ایران این مجوز به زوج‌هایی که خانم، به دلایل پزشکی توان حمل جنین و وضع حمل را ندارد ارایه می‌شود.

البته این شیوه مشکلات حقوقی نیز در پی دارد، برای مثال سازمان ثبت احوال همچنان شناسنامه را به نام مادر رضایی (زنی که جنین در رحم وی رشد کرده است) صادر می‌کند و همین باعث می‌شود در بسیاری موارد پزشک و بیمارستان که در جریان نحوه تولد نوزاد هستند، به جای شناسنامه مادر رضایی، شناسنامه مادر اصلی را ثبت کنند تا در نهایت شناسنامه به نام مادر ثبت شود.

بیشتربخوانید: کار با درآمدبالا مخصوص زنان جوان؛ اجاره رحم، فروش تخمک و صیغه بارداری

مادران رضایی و ماجرای رحم اجاره ای

در این میان البته موسسه رویان نیز خود لیستی از خانم‌های معتمد برای معرفی به زوج‌های خواهان دارند، اما زوج نابارور برای این لیست موسسه رویان گاه باید در صف‌های انتظار چند ساله منتظر بماند و در نهایت به دلیل همین انتظار طولانی است که زوج‌ها به سراغ رابط‌ها و مواردی از گزینه‌های رحم اجاره ای بروند که لزوما در موسساتی مثل رویان ثبت نشده اند.

یکی از این رابط‌ها به اقتصاد ۲۴ می‌گوید که یکی از امتیازات در مساله رحم اجاره ای این است که گزینه برای مادر رضایی می‌تواند متاهل یا مطلقه باشد و در صورت متاهل بودن فقط رضایت شوهر لازم است. او البته در ادامه نیز می‌گوید: «من خانم‌هایی را به زوج‌ها معرفی می‌کنم که خودم از هر لحاظ آن‌ها را ضمانت کنم و این خانم‌ها از طریق آشنایان معرفی می‌شوند. من هم تحقیقات می‌کنم و آزمایش‌های پزشکی کاملی نیز انجام می‌شود. در بیشتر موارد نیز این خانم‌ها متاهل هستند و باید حتما رضایت زبانی و کتبی همسرانشان وجود داشته باشد و به طور معمول نیز ۱۵ روز پس از وارد شدن نطفه به رحم، آزمایش حاملگی گرفته می‌شود، در صورتی که آزمایش مثبت باشد قرارداد نهایی بین والدین و خانم صاحب رحم بسته می‌شود و پیش پرداخت اول پرداخت شده و البته شرایط تعیین شده نیز رسمی می‌شوند.»

البته باید توجه داشت که هزینه رحم‌های اجاره ای متفاوت است.

لیلا زنی حدودا ۳۶ ساله است که یک دختر از همسرش دارد و پیش از این نیز رحمش را اجاره داده و هرگز فرزندی را که به دنیا آورده، ندیده است. او حالا قصد دارد برای بار دوم رحمش را اجاره بدهد، اما می‌گوید شرایط با توجه به سنش برایش متفاوت است و می‌گوید با زنی آشنا شده که ۲۳ ساله بوده و رحمش را ۲۰۰ میلیون به همراه همه هزینه‌های ۹ ماه بارداری و مسکن اجاره داده بوده، اما در مورد وی اولا با توجه به سنش تمایل چندانی وجود ندارد و از سوی دیگر یک رابط به وی پیشنهاد رقمی در حدود ۸۰ میلیون تومان داده تا شاید زوجی به دلیل قیمت پایین‌تر برای رحم اجاره ای، مورد او را بپذیرند.

ارقام متغییر برای رحم‌ های اجاره ای

به گزارش اقتصاد ۲۴ ،  مساله‌ای که لیلا به آن اشاره می‌کند را به وضوح می‌توان درباره رقم رحم اجاره ای متوجه شد، اینکه هیچ رقم ثابتی وجود ندارد را با اندکی جستجو می‌توان یافت.

کمترین مبلغی که می‌توان برای رحم اجاره ای یافت، رقمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان به همراه ماهی ۲ میلیون تومان هزینه ۹ ماه بوده است.

از سوی دیگر این رقم ۱۰۰ میلیون تومان می‌تواند در مواردی تا ۲۵۰ میلیون تومان نیز افزایش یابد.
ندا در ۱۷ سالگی ازدواج کرده است و یک دختر دو ساله نیز دارد، او که اکنون ۲۲ ساله و ساکن تهران است رقم پیشنهادی اش ۲۵۰ میلیون تومان به همراه کلیه هزینه‌های خرد و خوراک و هزینه‌های درمان و پزشک و ... است که خودش فکر می‌کند رقمی حدود ۵ میلیون تومان باشد، اما می‌گوید اگر خانواده‌ای فکر می‌کند کمتر از ۵ میلیون هزینه دارد خودش می‌تواند همه خرید‌ها را انجام دهد و هزینه آزمایش و دکتر را تقبل کند.
رقمی که برای رحم اجاره‌ای باید به ندا در نهایت پرداخت شود حدود ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود که این جدا از هزینه بیمارستان و زایمان سزارین است.

این البته در شرایطی است که در برخی موارد مساله تحصیلات زنی که درخواست ارائه رحم اجاره ای داشته نیز بر قیمت تاثیر گذاشته است و برای مثال زوجی اصرار داشتند که مادر رضایی نوزادشان حداقل تحصیلات لیسانس داشته باشد و حتی می گفتند رقم بیشتری پرداخت می کنند چرا که معتقد بودند کتاب خواندن و موسیقی گوش کردن در زمان بارداری را لازم می دانند. 

تهران شهری گران‌تر برای ناباروران

در همین حال، اما مواردی با مبالغ کمتر نیز وجود دارد. اما آن چه مشخص است این که هزینه رحم اجاره ای در تهران بیشتر از سایر شهر‌ها و شهرستان‌های کشور است. در واقع گزینه‌های موجود در تهران به ندرت به رقمی زیر ۱۸۰ میلیون تومان رضایت می‌دهند در حالی که این ارقام در شهرستان‌ها تا ۱۳۰ و گاه ۱۱۰ میلیون تومان نیز کاهش می‌یابد.
از سوی دیگر سن گزینه‌های مورد نظر نیز تاثیر مستقیم بر رقم موارد توافق دارد.

کما این که گزینه مادران رضایی متولد دهه ۷۰ به طور معمول بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، در حالی که مواردی که بیشتر از ۳۳ سال دارند و متولد دهه ۶۰ هستند گاه ارقامی که برای توافق ارائه می‌دهند حتی تا ۸۰ میلیون تومان نیز می‌تواند کاهش یابد.

هزینه‌های متغییری که زوج نابارور باید بپردازند

کما این که باید در نظر گرفت که هزینه فرزند آوری توسط رحم اجاره ای نیز تنها منوط به هزینه پرداختی مستقیم به مادر رضایی نیست بلکه هزینه‌های ماهانه مادر، هزینه‌های درمانی و زایمان سزارین به صورت خصوصی را نیز در بر می‌گیرد.
کمترین رقم دریافتی ماهانه توسط مادر رضایی حدود یک میلیون و پانصد هزارتومان و بیشترین رقم نیز درخواست ۵ میلیون تومان به همراه هزینه‌های مسکن و اقامت است.

در واقع به جز هزینه قرارداد مستقیم بین زوج نابارور و زن حامل کودک، رقمی بین ۱۳ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان (و گاه تا ۶۰ میلیون تومان) نیز هزینه‌ای است که برای دوره ۹ ماهه بارداری باید هزینه شود. این هزینه‌ها باز جدا از ارقامی است که برای بیمارستان و عمل سزارین توسط خانواده مقتضی کودک پرداخت می‌شود.

با یک حساب سرجمعی و ساده می‌توان متوجه شد که در روش باروری با رحم اجاره ای، زوج باید حداقل رقمی بین ۱۳۰ میلیون تومان تا ۳۶۰ میلیون تومان در حساب خود داشته باشد.

همین تفاوت ارقام البته سبب شده است برخی از زوج‌های نابارور به سراغ گزینه‌های رحم اجاره‌ای در شهرستان‌ها بروند. نگار و علی در همین باره به اقتصاد ۲۴ می‌گویند که طبق برآوردشان در تهران باید ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کردند، اما آن‌ها در نهایت به خانه پدری نگار در یک شهرستان غربی کشور رفتند و این هزینه‌ها برای آنان تا ۱۴۰ میلیون تومان کاهش یافت.

علی به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: «دوری از نگار سخت بود، چون محل کار من تهران بود، اما نگار می‌خواست پیش خانمی باشد که کودکمان در بدنش رشد می‌کرد و در نهایت وقتی بچه را تحویل گرفتیم نیز چند ماه اول خانواده نگار کمکی خوبی بودند و به این ترتیب هم هزینه‌ها چند ده میلیون برایمان کاهش یافت و هم نوزادمان بدون کمک بزرگ نشد.»

البته مساله دوقلوزایی نیز در درمان ناباروری رحم اجاره ای بسیار دیده می‌شود و جالب اینکه اگر زوجی درخواست دوقلو داشته باشد یا لقاح منجر به دوقلوزایی شود خود این مورد نیز به افزایش رقم می‌افزاید و بسیاری از زنانی که متقاضی رحم اجاره ای هستند یا رابطان آنان به دقت این موضوع را نیز در قرارداد فی‌مابین ذکر می‌کنند.

در پایان البته باید ذکر کرد که با توجه به شناسایی حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور، مساله رحم اجاره ای یا درخواست برای دریافت تخمک بسیار افزایش یافته است، اما بنا به گفته‌های معاون دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت ایران درباره پوشش هزینه‌های رحم اجاره ای، «مبلغی که بین دهنده و گیرنده به عنوان اجاره تعهد داده می‌شود تحت پوشش هیچ سازمانی نیست، اما خدمات مرتبط با درمان، سونوگرافی، دارو و خدمات پاراکلینیک آن تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.»

البته قوانین نارسا در این میان همچنان از جمله مواردی است که همین مدل از بیمه را نیز گاهی چندان کافی پوشش نمی‌دهد.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۲
مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
0
بخاطر مشکل نداشتن رحم نیازمند رحم اجاره ای هستم، 9سال پیش بیمارستان شریعتی راکی تانسکی عمل کردم
پاسخ ها
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
رحم جایگزین میشم .یک بار هم سابقه رحم
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
رحم جایگزین میشم اگه بخای .یک بار هم سابقه رحم 09362483350شماره تماس
زهرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
من دیگه منصرف شدم .لطفا تماس نگیرید
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
1
0
من رحم اجاره میدم ایدی من در ایتا پیام بدید Farideh78@
یک فرزند متاهل
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
1
قیمت رحیم اجاره ای چند هستش
خانم حسنلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
0
0
به تعدادی خانم از تبریز وتهران برای رحم اجاره نیازداریم

09374785201
fateme
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
2
سلام
۳۲ساله
رحم اجاره میشم
مطعلقه هستم
یکبارهم سابقه رحم اجاره دارم
بطور طبیعی زایمان کردم
۰۹۹۱۹۸۶۴۰۸۵
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
0
0
اهل تهران دارای ۳فرزند ۲۹ساله رحممو اجاره میدم این شماره تماس منه ۰۹۳۹۱۴۱۴۲۳۲
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
0
رحم اجاره میدم 09195808537
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
رحم اجاره میدم از مازندران دوتافرزندسالم دارم09157861953
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
1
سلام نیازمند رحم اجاره ای هستم از مشهد قیمت توافقی 09907518074
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
0
رحم اجاره ای هستم فرزندم ندارم ِِفوری
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
5
باسلام میتونم رحم اجاره بشم باسابقه یکبار به راحتی اجاره دادم وبسیار خوب بوده.متاهل و دودختر سالم دارم فقط اصفهان.قد۱۶۵وزن ۶۵.عالی یرای یک بارداری.بدون هیچ مریضی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
قیمت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
قیمت؟؟؟؟
مرسده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
0
0
خواستار رحم اجاره ای هستم
مشهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
سلام شماره تماس لطفا
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
0
1
اگر کسی هست که رحم اجاره بده با من پیام بده
تهران هستم ۰۹۰۳۹۲۰۸۲۴۸
از شهرستان هم باشه مشکلی نیست
طاهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
منم می خوام رحمن رو اجاره بدم سالم هستم دوتا بچه دارم سالم و پرانرژی تورو نداره پولش نیاز دارم سنم ۴۲است هیچ مشکلی ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
سلام من اجاره میدم دوتا پسر دارم
مهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
0
رحم جایگزین میشم تهرانم
٠٩٣٨٢٧١۵٧٨٨
پاسخ ها
مهلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
شرایطتون به چه صورته شمادتون رو اعلام کنید تماس بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
با سلام بنده به رحم اجاره ای نیاز دارم با قیمت توافقی از تهران فوری ۰۹۹۴۰۳۹۰۹۶۱ قاسمی هستم
پاسخ ها
رعنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
سلام اگه مشهد مشکلی ندارین درخدمتم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
با سلام بنده رحم اجاره ای میخوام از تهران فوری مبلغ توافقی
۰۹۹۴۰۳۹۰۹۶۱خانم قاسمی هستم
یاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
2
رحم اجاره میشم مجرد تا حالا بار دار نشدم 23بدون هیچ گونه بیماری هیچ بارداری هم تا به حال نداشتم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
سلام من اجاره میدم دوتا پسر دارم ماشالا سالم و پرانرژی هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
0
0
سلام قبمت رحم اجاره ای داره یه فرزند هستپ‌
ناشناس
|
France
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
0
1
سلام رحم اجاره ای مخام پسر مخام
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
1
0
من رحم اجاره میدم 2 تا پسر دارم 31 سالمه 0....
پاسخ ها
ن م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
شماره تماس بده کدوم شهری
مریم جلالوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
0
1
سی شیش ساله به پول خلی لازم دارم می خواهم رحم خودرا اجاره بدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
شماره بده
لیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
1
نیازمند رحم اجاره ای از تبریز هستم لطفا به این شماره پیام بدین
سلام رحم اجاره میدم بدون هیچ بیماری ۲تا بچه سالم دارم به دلیل مشکل مالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
1
سلام رحم اجاره میدم بدون هیچ بیماری ۲تا بچه سالم دارم
Z
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
0
0
رحم اجاره ای میخاستم .. اصفهان باشه..متاهل باشه و بارداری موفق داشته باشه
Eli
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
0
سلام مشاور نازایی هستم در تهران تمام کارهای صفر تا صد نازایی را انجام میدم با ۱۵ سال سابقه درخشان بسیار معتمد بسیار منصف تماس بگیرید حضوری تشریف بیارید متوجه میشید . تخمک اهدایی جنین اهدایی رحم اجاره ای خواستید با بهترین شرایط در اختیارتون میزارم . ثابقه دوقلویی و سه قلویی هم خیلی داریم . ۰۹۹۱۳۹۹۵۹۱۳ ما رو ب دوستانتون معرفی کنید
Eli
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
0
تخمک اهدایی و جنین اهدایی میخواین زنگ بزنید از تهران
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
0
سلام ،۲۴ سالمه متاهل ،تهران ،رحم اجاره میشم لطفا کسی که مشکل مالی نداره پیام بده ،دوتا فرزند پسر دارم هیچ مشکلی ندارم شماره تماس 093641.7641
ن م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
0
سلام ، من نیازمند رحم جایگزین هستم ساکن تهران یا اطراف تهران
...
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
1
0
رحم اجاره می خاستم از کرمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
قیمتاتونم بگید چن اجاره میدید
nika
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
نیازمند رحم اجاره ای از کرمان یا شهرهای اطراف کرمان.09915602265
با تشکر از سایت رویداد24 که مشکلات مردم را انعکاس می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
0
0
رحم اجاره ای میخاستم کرمان
Azin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
0
0
سلام صیغه بارداری میشم ۲۸۰ تومن ماهی ۵ تومن
۳۳ ساله
۲ پسر سالم زایمان طبیعی
فقط در روبیکا به آیدی Azin_amin پیام بدین درصورت نیاز شماره میدم. فقط اصفهان زندگی آروم و بی حاشیه دارم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
1
1
سلام رحم جایگزین میشم متولد 72هستم شیراز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
لطفا شماره بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
لطفا شماره بدین
رزیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
0
0
با سلام رحم کرمان میخوام خیلی فوری میخوام ممنون ۰۹۰۱۹۲۵۸۱۴۴
مهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
0
0
سلام. متاهلم، دوتادختردارم. سابقه بیماری ندارم، سقط یا... نداشتم 29سالمه، کرج هستم. میخوام رحم اجاره ای بشم
afsnh3973اینستام
آرزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
سلام

خواستار رحم اجاره ای زیر 35 سال و متاهل

بچه سالم داشته باشد

سزارین یکی یا اصلا

از تهران یا کرمان باشه 09136430243
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
0
سلام
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
سلام رحم اجاره ای میخاستم کرمان قیمت توافقی 09140513716
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
1
سلام رحم اجاره میشم ،۲۴ سالمه تهرانم ،متاهل ،دوتافرزند پسر خوشکل دارم هیچ مشکلی ندارم ،لطفا به این شماره تماس بگیرید ،صفر،نهصدوپنج،ششصدوده، هشتادوسه،هشتادوهشت،هرگونه مزاحمت پیگرد قانونی دارد، رحمم توسط دکترم تایید شده
09056108388
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
0
0
سلام من رحمم رو اجاره میدم ۸۰میلیون ماهی ۳ تومن ۱۸ سالمه یه دختر دو ساله هم دارم.و متاهل هستم ۰۹۳۰۵۱۴۴۵۳۱
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
سلام نیازمند رحم جایگزین و تخمک اهدیی از تهران با بالاترین قیمت از تهران
09333387107
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
0
0
سلام نیازمند رحم جایگزین و تخمک اهدیی از تهران با بالاترین قیمت از تهران
09333387107
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
سلام من اجاره میدم رحمم و دوتا پسر سالم دارم خدارو شکر مشکلی ندارم خودم
09924907314
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
0
نیازمند تخمک و رحم اجاره ای هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
0
خدا خیرتون بده حداقل یه خورده مراعات انهایی که بچه ندارند یه خورده قیمت پایین تر بگین برا ثواب هم کار کنیین
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
0
0
من میخوام فوری رحم جایگزین باشم ‌نیاز شدید مالی دارم واسه پیش خونم ...لطفا تماس بگیرید .۰۹۰۲۸۶۸۷۶۹۴
لطفا بیخودی مزاحم‌نشید ...گیرنده واقعی تماس بگیره
09924907314
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
0
0
اهدای تخمک و رحم تماس بگیرن
یگانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
0
0
من منصرف شدم .لطفا دیگه تماس نگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
0
0
سلام من صیغه بارداری میشم یک فرزند دارن و زایمان طبیعی داشتم ۱۴۰ میلیون ماهی ۳ تومان.لطفا تماس بگیرید ۰۹۳۰۵۱۴۴۵۳۱
پارسه
|
United States of America
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
0
خانم زیر سی سال برای رحم اجاره هماهنگ بفرمائید.تحت حمایت کامل و مسکن با هزینه های جانبی
زهرا حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
1
0
۲۷ ساله از قم رحم اجاره میدهم دوبار زایمان سزارین داشتم سابقه دو قلویی دارم بچه اولم دو قلو است
فاطیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
0
0
سلام من ۲۲سالمه ی دختر سه سال مثل دسته گل دارم زایمانمم طبیعی بوده میخوام رحم اجاره بدم ۲۰۰تومان ماهی هم پنج تومان
مه آفرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
1
با سلام.دنبال شخص سالم واسه اجاره رحم هستم.ترجیحا اگه تهران یا لرستان باشه خیلی بهتره.
۰۹۲۱۶۳۰۵۶۰۰
فاطیما .سلام من مشهدم و رحم اجاره ایی میخوام و توافقی و فرهنگی ام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
0
رحم اجاره ایی که زیر ۳۵ سال باشه و زایمان طبیعی داشته .و شوهر نداشته باشه .توافقی .مشهدم
کیمیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
1
سلام 20 سالمه دارای یک فرزند سالم
رحمم اجاره میدم از شیراز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
1
سلام خواستار رحم اجاره هستم مشهد
الهام
|
Germany
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
0
0
سلام.رحممو اجاره میدم .دو فرزند سالم و زیبا دارم .فوق لیسانس روانشناسی بالینی.کاملا سالم.زیبا.ورزش میکنم.به پول نیاز دارم
۹۹۱۸۸۳۴۹۸۸
پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
0
0
سلام رحم اجاره ای می خوام از کرمانشاه
۰۹۱۸۶۱۷۶۷۰۲ لطفا اگه شرایط رو دارین پیام بفرستین
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
سلام من رحم اجاره میشم ساکن کرج . متولد ۷۷ سن ۲۴ ،متاهل دوتافرزند پسردارم، رحمم عالیه توسط دکتر تایید شده لطفا فقط گیرنده تماس بگیره 09364137641
حنا
|
United States of America
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
0
0
من رحم اجاره میدم 28سالمه مادر ایرانی و پدر تاجیکستانی دورگه هستم و متاهل ورزشکارم دوبار زایمان کرد بار دوم دوقلو دختر پسر شد نیاز مالی دارم 200ملیون اجاره میدم ماهی 7ملیون هم تا 9ماه میخوام و تمام هزینه 9ماه بارداری و زایمان به عهده خودتون باشه از خانواده اصیلی هستم و بچه هام سالم هستند شماره تماس
09303294465
اسدپور هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
0
0
رحم اجاره ای و تخمک اهدایی نیازمندم تا 31سال 09337494135
ارزو
|
Germany
|
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
0
0
من میخام رحم را اجاره بدم هر کس میخاد تماس بگیره وا در شکم هم یه دوختر دارم برای فروش برای پولش نیاز دارم عاجل هست
منصور
|
United States of America
|
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
سلام خواهشآ من رحم اجاره ای نیاز دارم پول هم دوبرابر می دهم تماس بگیرید. 09937132493
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
سلام مال کدوم شهر هستید
سودا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
رحم اجاره ای نیاز دارم شرایط مالیم خوب نیست قیمت توافقی
سلنا
|
United States of America
|
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
0
رحم اجاری میشم قیمت بالای ۳۰۰ملیون یک دختر هم دارم زایمان سالم و طبیعی داشتم سنمم ۲۳ساله شوهرمم راضی هست باتشکر کسی خاست تماس بگیره ۰۹۰۳۴۰۳۳۲۵۶
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام خانم محترمی گفته دختری داره برا فروش شمارش میفرسته
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
خانمی گفته رحم اجاره ای دارم ویک دختر درشکم شماره میفرستی
یسنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
0
0
سلام رحم اجاره ای میخوام از کرمانشاه
اگه کسی شرایط رو داره تماس بگیره یا پیام بده
۰۹۱۸۹۳۱۷۶۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
0
رحم اجاره ای میشم هیچ مشکلی ندارم فقط مشکل مال دارم برا پول پیش خونه ام رحم اجاره ای میشم دارای فرزند سالم و رضایت نامه همسر در تبریز 09370641958
رحم اجاره میخوام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
0
0
درصورت که تمایل داشتین
اهل کرمانشاه هستم
درصورت بودن اول کرمانشاه مد نظراست

۰۹۱۸۳۳۳۶۸۲۷
الای
|
France
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
1
0
یک نوزاد در شکم دارم واگزار میکنم
اسدپور هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
متقاضی تعداد بالایی تخمک اهدایی و رحم جایگزین هستم از تهران کرج حومه تخمک ازمتولد71به بعد و رحم جایگزین تا36سال09337494135
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
0
سلام ۲۴ سالمه ،متاهل ،کرج ،رحم اجاره میشم ،دوتافرزند پسردارم، رحمم خیلی خوبه توسط دکتر تایید شده ،لطفا فقط گیرنده واقعی ونیازمالی نداره تماس بگیره 09056108388
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
0
من رحم جایگزین میشم ۳۹ سالمه یه پسر دارم. مشکلی ندارم نیاز مالی دارم ،۰۹۰۳۶۶۹۳۴۰۱
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
0
0
رحمم اجاره میدم 300اینم شمارم 09134396041
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
من
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
0
0
سلام. به رحم اجاره ای نیاز دارم با قیمت توافقی
شیراز هستیم.
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
0
0
نیازمند رحم اجاره ای شیراز هستیم.اگر کسی مایل هست شماره بزاره
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
0
رحم اجاره میدم ساکن تبریز ۰۹۹۱۶۱۹۷۸۸۱
نسترن خدائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
سلام وقت بخیر بنده معرف ivfهستم از تبریز خانوم خدایی ام و رحم جایگزین مایل بودین پیام بدین یا تماس بگیرین 09336556436
sara
|
Turkey
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
سلام من 20سالمه از شیراز متاهلم دوتا بچه دارم زایمان طبیعی داشتم میخواستم رحم جایگزین بشم اگ کسی خواست با این شماره تماس بگیرید 09361138561
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
0
0
نیازمند رحم اجاره ای شیراز هستیم.اگر کسی مایل هست شماره بزاره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
0
0
رحم اجاره میشم ،متاهل ،دوتافرزندپسر کاملا سالم ،لطفا فقط گیرنده واقعی تماس بگیره ۰۹۳۶۴۱۳۷۶۴۱
راضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
0
نیازمند رحم اجاره ای شیراز هستیم.اگر کسی مایل هست شماره بزاره
رحم اجاره میدم دو تا فرزند پسر سالم دارم قیمت توافقی 09387998038
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
رحم اجاره میدم دو تا فرزند پسر سالم دارم قیمت توافقی 09387998038
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان