تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۵ نظر

محمد بروغنی جوانی که به اعدام محکوم شد، کیست؟

محمد بروغنی جوان اهل پاکدشت کرج است که به اتهام تجمع مقابل فرمانداری و تخریب اموال عمومی و حمله به یک بسیجی به اعدام محکوم شده است.

محمد بروغنی

رویداد۲۴ محمد بروغنی از بازداشتی‌های اعتراضات ۱۴۰۱ است که به همراه ۵ نفر دیگر در منطقه پاکدشت کرج دستگیر شده است. بروغنی در توسط دادگاهی به ریاست قاضی ایوالقاسم صلواتی به محاربه محکوم و حکم اعدام او صادر شده است.

بیوگرافی محمد بروغنی

محمد بروغنی جوان ۱۹ ساله متولد ۲۹ اسفند ۱۳۸۲ است. او ساکن پاکدشت کرج است و در تجمعات مهر ماه ۱۴۰۱بازداشت شده است. پدر محمد بروغنی گفته ««من کارگر هستم. پسرم هم یکی دو سال است که در یک شرکت کارگری می‌کرد و اهل کار است. از چندین سال پیش کفاشی بلد بود و انجام می‌داد.»

اتهام محمد بروغنی

محمد بروغنی به محاربه محکوم شده است. دادستانی اعلام کرده او به همراه افراد دیگر با قمه مقابل فرمانداری پاکدشت تجمع کرده و این مکان را به آتش کشیده است. همچنین دادستانی اعلام کرده او در این تجمع به یک مامور دولت حین انجام وظیفه حمله کرده که این مسئله باعث مجروح شدن آن مامور شده است.

همچنین مرکز رسانه قوه قضاییه گفته «در گوشی تلفن همراه محمد بروغنی یک گفت‌وگوی در اینستاگرام وجود داشته که در آن خطاب به یکی از دوستانش گفته برای حضور تجمعات حاضر شود اما دوستش گفته فقط یک قمه دارد.» قوه قضاییه همچنین گفته در تصاویری که از گوشی همراه او به دست آمده، مشخص است که محمد بروغنی لیدر تجمعات بوده است.

قوه قضاییه در توضیح اتهام «لیدری تجمعات» گفته «او ضمن تهییج همشهریان برای حضور در اغتشاشات از آن‌ها می‌خواهد مثل همان نارنجک دستی که در چهارشنبه سوری می‌ساخته‌اند، بسازند و مقابل فرمانداری حاضر شوند. او همچنین یک استوری در اینستاگرام خود گذاشته که در آن محل و ساعت حضور اعلام شده است و پس از حضور مقابل فرمانداری، به ماموران حمله کرده‌اند و فیلم گرفته‌اند.»

قوه قضاییه همچنین گفته محمد بروغنی در آتش زدن فرمانداری نقش ویژه داشته و در فیلم‌هایی که از او به دست آمده، مشخص است که با قمه مقابل فرمانداری حضور دارد و وب و چماق در حال تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم بوده‌اند.»

پدر محمد بروغنی به سایت امتداد گفته «آن روز دوستش با محمد تماس می‌گیرد و اصرار می‌کند که در اعتراضات حضور داشته باشد. حرف‌هایی به محمد زده‌بود و او را تحریک کرده‌بود که در خیابان حضور داشته‌باشد. حرف‌های بدی به محمد زده‌بود. او هم می‌خواسته ساعت ۳۰ /۷ از شرکت به خانه برگردد که در شلوغی‌ها قرار می‌گیرد. ولی محمد اصلا در مساله آتش‌سوزی فرمانداری و باقی قضایا حضوری نداشته‌ و فقط گویا به سپر یک بسیجی زده که آن بنده خدا هم گفته نمی‌خواهم اتفاقی برای محمد بیفتد. از محمد شکایت کرده‌بود، اما قرار بود رضایت بدهد که نمی‌دانم چرا امروز و فردا می‌کند.»


بیشتر بخوانید: محسن شکاری اولین اعدامی اعتراضات ۱۴۰۱ که بود؟


محمد بروغنی کیست

حکم محمد بروغنی

در دادنامه صادره دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، محمد بروغنی با لقب «ممد آلفا» معرفی شده است. قاضی صلواتی نوشته «محمد بروغنی که با کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از ماموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود، به اعدام محکوم می‌شود.» حکم محمد بروغنی در تاریخ ۱۵ آذر توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

علیرضا رحیمی وکیل محمد بروغنی درباره احتمال کاهش مجازت موکلش به امتداد گفته «جرم او نیز همچون ماهان صدرات در زمره مواردی نیست که با رضایت شاکی لغو شود، اما امیدوارم با پذیرش اعاده دادرسی شرایط محمد بروغنی تغییر کند. محمد در بند عمومی است. درخواست اعاده دادرسی را به دیوان تحویل دادم و علی‌الاصول در پرونده‌های اعدام باید به صورت خودکار توقف حکم صورت بگیرد، اما قرار توقف نیازمند اعمال قانون است و ما در لایحه این موضوع را درخواست کردیم.»

انتقادها به حکم اعدام محمد بروغنی

صدور حکم اعدام افرادی که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ حضور داشته‌اند؛ تا کنون انتقادات زیادی در پی داشته است؛ از جمله سهند نورمحمدزاده، دکتر حمید قره حسنلو، ماهان صدرات، محمد قبادلو، محمدمهدی کرمی، سیدمحمد حسینی، نصر آزادانی و ... که چند نفر از آنها اعدام شدند و حکم اعدام چند نفر همچون قره‌حسنلو و نصر آزادانی فعلا نقض شده است.

به گزارش رویداد۲۴ درباره محمد بروغنی هم انتقادات زیادی وجود داشت؛ از جمله اینکه تشریفات قانونی به سرعت انجام شده و در مدت کوتاهی رسیدگی انجام شده و دیوان عالی تایید کرده و حکم در حال اجراست؛ چنانچه گفته شده برای بروغنی تنها یک جلسه دادگاه برگزار شده است و قرار بود جلسه دوم رسیدگی به اتهامات وی برگزار شود اما این جلسه برگزار نشده و بر پایه مدارک و بررسی‌ها در همان یک جلسه، حکم صادر شده است.

برخی منابع گفته بودند جرم بروغنی  آنقدر ناچیز بوده که فقط برای او «شلاق و یکسال حبس تعزیری» در نظر گرفته شده است. با این حال خبر در همان لحظه تکذیب شد و صدور حکم اعدام نشان داد شلاق و حبس تعزیری کفایت نکرده است. وقتی حکم اعدام بروغنی صادر شد، جمعیتی از معترضان به محل زندان رجایی‌شهر رفتند و خواستار توقف حکم اعدام شدند.

در فیلمی که قوه قضاییه گفته از گوشی بروغنی به دست آمده، او و تعدادی دیگر با یک نیروی لباس شخصی که خون‌آلود است، درگیر شده اما چیزی که در انتهای فیلم مشخص است، اینکه بسیجی را فراری داده است. آنگونه که محتویات جلسه دادگاه نشان می‌دهد همان نیروی بسیجی از شاکیان بروغنی است. او در دادگاه گفته «ساعت ۷ شب پس از دریافت ابلاغیه ماموریت در محل مستقر شدیم. در ادامه جمعیتی در محل شکل گرفت و ناگهان دیدم تعدادی از افراد به سمت ما آمده و قصد حمله دارند. بروغنی به همراه چند نفر دیگر دور من را گرفته و با سلاح سرد قمه چندین ضربه به بدن من وارد کردند که برای جلوگیری از کشته شدنم، دستم را روی سرم گرفتم و او به دستم ضربه زد که همین کار موجب پاره شدن تاندون‌های دستم شد. بعد اینکه من را زدند پیراهن من را درآورده و می‌گفتند که لختش کنید و از صحنه‌ها فیلم می‌گرفتند.»

واکنش‌ها به حکم اعدام محمد بروغنی

مارتین دیدن‌هوفن نماینده حزب سوسیال دمکرات آلمان در پارلمان آلمان که کفالت سیاسی محمد بروغنی را بر عهده گرفته، در توییتی نوشته «همه اقدامات و تلاش‌ها را برای ممانعت از مجازات مرگ بروغنی به کار خواهد گرفت.»

همچنین رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در امور ایران در توییتی نوشت: «محمدمهدی محمدی‌فرد و محمد بروغنی ۱۸ و ۱۹ ساله دو جوانان ایرانی که در دادگاه‌های ایران به اعدام محکوم شده‌اند. دنیا ناظر است. رهبران ایران باید به جوانان خود گوش دهند نه اینکه آن‌ها را اعدام کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
5
35
عجب قاضی هستی آقای صلواتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تف تو روح ت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
4
29
اذان قاتل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
12
56
بترسید از خدا او فقط و فقط ۱۸ سال سن دارد و هیچکدام از جرم هایی که انجام داده تقاصش محاربه و اعدام نیست برید اختلاسگران میلیاردی رو اعدام کنید اگه راست میگید و قانون بلدین فقط زورتون به ادم های ضعیف میرسه با کردن کلفتا کاری ندارین بترسین از روزی که اه و خون مظلوم دامنتون رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خانم یا آقای قاضی اصلا معنی محاربه را می دونی که همینجوری یه چیزی می نویسی فرض بگیر اون پلیسی که مورد سوقصد قرار گرفته یکی از نزدیکان تو باشه بازهم همین حرف را می زنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
هم دزد و هم قاتل
هر دو باید عادلانه محکوم بشن
جنایتکارتر بودن هیتلر چیزی از گناه صدام کم نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اگه این طفل معصوم ۱۸ ساله میومد خونتو آتیش میزد بعد یکی از اعضای خونوادتو با قمه جرررر میداد حکمش چی بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
11
56
این احکام برای ارعاب در جامعه است !
بدانید این مردم را ازشدت خشم عصیانی طوفانی خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
برای ارعاب امثال شماست که توهم «خود اکثریت پنداری»دارید و خدارو شکر جواب داده و چند صباحی هست که مردم از دستتون راحت شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
10
47
واقعا تو این مملکت یکی نیست فکر کنه . این جوان مال این خاکه
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
14
51
آدم که نکشته که اعدام بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اگه فقط آدم کشته بود قصاص میشد.اما اعدام فقط برای اجرای قصاص نیست.
گاهی قاچاقچیان مواد هم اعدام میشن در حالیکه که در ظاهر کسی رو نکشتن
اما نتیجه ی اعمالشون خیلی ها رو به کشتن میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
49
21
در هر جای دنیا تاکید می کنم در هر جای دنیا فردی به پلیس حمله کند نیازی به محاکمه ندارد و پلیس می تونه با اسلحه از خودش دفاع کنه هیچ کس هم به خودش حتی حق اعتراض هم نمی‌ده
ولی تو ایران خیلی متفاوت هست طرف میاد آمبولانس حامل پلیس مصدوم را هم آتیش می زنه بعد از چند ماه وقتی می خوان فرد خطاکار را مجازات کنند رسانه هایی که خودشون در زمان اغتشاشات آتیش بیار معرکه و تحریک کننده یه عده جوان خام بودن شروع به ظالم جلوه دادن محکمه قضاوت می کنن انگار نه انگار که طرف آدم کشته و قاتله
واقعا همه چیمون به همه چیمون می یاد همین هست که هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم چون هم احساسی هستیم هم ساده و به همین خاطر چیزی که میشنویم فکر می کنیم درسته و حتی حاضر نیستیم بررسی کنیم که واقعیت چی هست
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
جناب فندق مغز تو تلویزیون ایران دیدم داشت اعتراض فرانسه رو نشون میداد که دولت بوسیله آب پاش آتش‌نشانی مردم رو متفرق میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شما تاکید نکن ساندیستو بخور عدالتو اینجا برقرار کن همه جاییی دنیارو ولکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ببند دستمال الدوله در هیچ جای دنیا با اتوبوس وامبولانس نیرو نمی برن ، دغلباز .شما خر نیستید افزایشدکاه وجوتون در خود روبه خریت زدنه ، چلغوز ، رسانه ها محکمه رو طالم جلوه می دن یا خودشون خلاف شرع وقانون دارن اعمال زور می کنند دهها فقیه وکارشناس حقوق اومدن به احکام صادره ایراد گرفتن یک مورد روجواب نداده ان وبا قساوت وقلدری احکام خلاف شون رو اجرا کردند ، تو بی شعور از کجا به حتمیت رسیدی حق با قاضیه لابد واریزی حسابت بهت ثابت کرده جیره خور . دروغگو ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تاکید نکن شتل ! ما از پشت کوه نیامدیم از همه جای دنیا هم خبر داریم پس زرت وپرت نکن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
طرف توی تلویزیون دیده از این مستند تر اصلاً میشه دلیل آورد؟؟
بنده خدا خوب نوشته همچیمون به همچیمون میاد نویسنده و مخاطب و کامنت نویس و تأیید کننده و ... همه ماها به هم می خوریم و مچ مچ هستیم
انسانیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
جناب فندق مغز، ایشالا سر خودت و خانواده ت میاد، اینهمه ظلم،، شما شرف را هزاران بار توف کردید،، اگر یه نفر مرده یک قاتل دارد نه هزار نفر قاتل،، و اون یک نفر در حال خیانت به مردم و تیراندازی به مردم به لعن خدا رفته،، پس لطفا لال شو
همراه بلوچ قهرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
یه روانپزشک برو ، حتما.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ساندیس خور این قوانین رو از همون جاییت که درآوردی تف کن بذار همونجا بمونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تاکید میکنم تاکید که حتما به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کن . شپش خان قاتل کجا بود؟ داره میگه شاکی تو دادگاه بوده که طرف به سپرش لگد زده بعد دستش رو گرفته روی سرش !!!‌نسناس فیلم جنایی زیاد دیدی ، احمق خان کجای دنیا پلیس حق ضرب و شتم اعتراضات مدنی_حقوق شهروندی_ داره یا خودش عامدانه اعتراضات مدنی را به نافرمانی مدنی و ... اغتشاشات تبدیل میکنند؟!؟! تاکید نکن تو فقط بخواب‌و مثل گوسفند بخاطر تعلیف رایگان مدل ساندیسی ت ادامه بده
ثنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
18
41
خجالت بکشید فرزندان ملت را نکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
پلیس هم فرزند ملت هست و مدافع امنیت ملت اون باید کشته بشه ولی قاتلش مجازات نشه؟؟
عجب منطق قدرتمندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
به جرم فرزندان ملت که نمیکشنش
بهتر بود بگید؛ خجالت بکشید قاتلان و چاقوکشان و حمله کنندگان به نیروهای حافظ امنیت رو نکشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
13
45
فقط در یک صورت اعدام صحیح است آن هم در مورد قتل نفس است آن هم در صورت وجود ادله محکم
تمام خونهای ریخته شده بی گناهان بر زمه حاکم اسلامی یعنی آیت الله خامنه ای است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
همینکه قصاص رو با اعدام یکی میدونید نشون میده استدلال شما چقدر سسته
مسولیت حکم قاضی که بر اساس قانون هست رو بر عهده ی رهبری می دونید اما مسوولیت ناامنی ، قتل، مزاحمت برای آسایش و کسب وکار و زندگی مردم رو بر عهده ی چاقوکشی که مستقیماً مبادرت به این کار کرده نمیدونید؟
چطور کسانیکه که به تشویق این شخص آدم کشتن و بر خلاف این مورد تیرشون به هدف خورده رو نمی بینید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تو الان کارشناس حقوق هستید؟ در پرونده چند مرتبه به محارم شما شده بود؟ حامله ایدزی هم رخ داد ؟ رویداد شما شریک در قتل این فرد خام هستید من به عنوان جرم شناس
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
13
46
اعدام ها را متوقف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
وطن فروشی را متوقف کن رویداد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
احمق جان
محارب حتی اگر مرتکب قتل نشده باشه حکمش اعدامه، ضمنا «ذمه» درسته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
احمد ساندیس محاربه ینی جنگ با خدا الان شما خدایید یا ما با شمشیر و تفنگ ملتو میکشیم؟
سهند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
10
37
گاندی یه جمله قشنگی گفته
اگر دیدید در کشورتان حکام سیاسیون را اعدام میکنند
یقین بدانید همان حاکمان و دار و دسته حکومتشان صددر صد نفوذی و جاسوس هستند که بیگانگان بر کشورتان گمارده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
از کی تا حالا سیاسیون آدم می کشند
بفهم این بنده خدا آدم کشته خونه مردم را آتیش زدن و ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
10
38
آخه اینها دلیل میشود که زندگی یک جوان را ازش بگیری؟ چرا اختلاس گران و مفسدان اقتصادی را همینطور به سرعت اعدام نمیکنن؟ همین خودش نارضایتی رو بیشتر میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چون از اختلاسها سهم می برن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
پاکدشت مربوطه به وارمین نه کرج ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
43
12
انسانهایی که به دیگران رحم نمی کنند تجمع می کنند اموال مردم اتش می زنند چاقو کشی می کنند وجوانان وپلیسها رامی کشند باید بدون دادگاه بالای دار بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تو بمیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
باید این کثافت ها اعدام شوند تا درس عبرتی شود برای دیگران
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فرق تو با داعش چیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
شعور یه گوسفند از تو بیشتره !
ناشناس
|
Turkey
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
19
14
قمه کش ها رو اعدام نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
بشین سر جات جانی
همراه بلوچ قهرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
جناب قمه‌کش ، نگران نباش قمه‌کشها را نه تنها اعدام نمیکنند، بلکه هر کس را که به آنها چپ نگاه کند ، به جرم محاربه میکشند. یک نمونه‌اش همین مورد.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
8
25
هرچند هم خطا کار باشند ولی اعدام نه هنوز خیلی جوان هستن وخام اعدام کار درستی نیست برای هر کسی با هر جرمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
16
10
این جوانان کم سن و سال فریب دشمنان را خورده‌اند امید است با یک درجه تخفیف اعدام نشوند.باید از نظر فرهنگی با آنها کار کنند.
پاسخ ها
کبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چه دشمنی ههممون میدونیم همه این ججونا عقده دارن عقده ازدواج....ماشین.....زندگیه انچنان
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
11
34
صدور حکم اعدام برای افرادی که در تجمعات شرکت کرده و مرتکب قتل نشده اند به اتهام محاربه و افساد فی الارض نقض فاحش حقوق بشر و عاملی موثر برای دورکردن مردم از دین می باشد.
پاسخ ها
تهرانی اصیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تجمعاتی نبوده ، تعدادافرادی دردسته های ۲۰و۳۰نفره باقمه وسنگ وووبه ملت جمله کردند باندهابودندملت نبودندبچه ها و نوه های پری بلنده بودندقمه کشها اراذل وووبودندبایدقصاص شوندو اموال بستگاتشان هم کلا توقیف و مصادره شودامتبت ملت بخطراندا ختندبایدقاطعانه انهاراکت بسته جلو کفتارهای گرسنه انداخت تاسقط شو نداشعالهای هرزه، ،،،وطن فروشان بی بته ،وهابی ،، بهایی،،،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
18
15
خدا لعنت کنند کسانی که افراد خام را بوسیله آموزش هالیوود و غول رسانه غرب این افراد را به سمت پارتی بعد تامین مخارج پارتی از راه دزدی و بعد قتل و در نهایت به سمت کار غیرقانونی که ختم به چوبه دار می شود بعد لذتش می برند و خوشحال از اینکه فرد لو رفته در سیستم وطن فروشی و موساد مرد حال یک گرد و غبار بپا می کنند تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
17
5
خدا لعنت کنند کسانی که افراد خام را بوسیله آموزش هالیوود و غول رسانه غرب این افراد را به سمت پارتی بعد تامین مخارج پارتی از راه دزدی و بعد قتل و در نهایت به سمت کار غیرقانونی که ختم به چوبه دار می شود بعد لذتش می برند و خوشحال از اینکه فرد لو رفته در سیستم وطن فروشی و موساد مرد حال یک گرد و غبار بپا می کنند تمام
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
2
17
اگر آنچه کرده ای هنوز کم است. هرچه می خواهی بکن مارا چه غم است. میرزا حبیب خراسانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
6
26
برای بروعنی یک جلسه محاکمه بر گزار شده وحکم صادر شده احتمالا قاضی بلا تشبیه ! بلا بدور !مثل حصرت سلیمان نبی حکم به باطن فرموده یعنی از پس پرده غیب حقیقت را دیده وحکم به اعدام داده ! بالخره قاصیان اینجا به عالم بالا وصل ند فرشتگان مقرب خدا براشون سوت !می زنن. وحکم صادر میشه !
اون سوئده که قاصیهاش به مدرک نیاز دارن!
۵۰ ساعت وقت به زندانی وابسته به حکومت ایران برا دفاع میدن تازه کم هم میاره! طلب کار هم میشه ! پفیوز !
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
چرا تو در پزشکی دخالت نمی کنید؟ دلیل اینکه به خودت اجازه در کار تخصصی می دهید چیست؟ رئوف بودن دین اسلام و جمهوری اسلامی است در هیچ جای دنیا دخالت کردن در کار غیر تخصصی را نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
حالا نویسنده رویداد یه چیزی نوشت همینجوری که نباید حرف این ظاهر فریبا را پذیرفت
ش ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
41
6
به نظر من هر کس باعث به هم زدن ارامش و وطن فروشی میشوند حتی اگر فرزند خودم هم باشد به اشد مجازات برسد زنده باد ایران و اباد باد وطن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
هیچ کجای دنیا به معترض وطن فروش نمیکند ولی به مفسد اقتصادی یا مدیر خاعن و دروغ گو و ریاکار چرا میگند وطن فروش
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
ان شالله چرخ گردون ب یک شکلی برا خودت بیاره تا بعد اعدام یک نوجوان حوشحالت نکنه
خاک وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تو هرکی هستی خیلی بی وجودی خوت باید اعدام بشی مریض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
کاشکی عدالت از راس مملکت تا انتها بود.نه شعار حکومت علی وار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نظرتو نگهدار واسه خودت.امثال تو مایه ننگ این مملکتین. اسم ایرانو از دهنت درنیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
تو یه بی وجود پلشتی اسکل
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
33
7
اعدام باید بشن زالو امد تا خانواده ها حساب رفتاری و کنترل بچه هاشون بیاد دستشون ....بدونن چی تحویل اجتماع میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
اختلاسگر و فاسد و خاعن و دروغگو تحویل ندادند یه با شرف تحویل دادند تا جلوی مشتی خاعن دین فروش بایستند
زینب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نمونه بارز از ادم بی ریشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
خفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
5
28
این جوونها .قابل بخشش هستن..ببخشید ..دین اسلام دین رافت است ..ببخشید تا جوونها دوباره ..نور امید دردلهاشان جوانه بزنه.. با بخشیدن...همه مردم خوشحال میشن ..فاصله هارو باید کم کرد ..جوونها سرمایه .آینده ایران هستن
پاسخ ها
معلم اخلاق وادب۲۲
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دین اسلام رافت هست وووگذشت سواستفاده کردنهاتمام شدحکومت بایدمنبعدبه ماموراختیارتام دهداین افراددرصحنه جرم بایدسقط شوند اسلام رافت درموردبخشش مالی می باشدامنیت خط قرمزهست قمه کش وووبایدبلافاصله درصحنه جرم سقط شودابنهانبایدبه اعدام می کشیدماموران بایدسقطشان می کر دند، ترحم برپلنگ تیزدندان ،،ستم کاری بودبرمستمندان ،،اینها وحشی بودندترحم ابدا صحیح نیست مسیله مال نیست مسیله امنیت جا نی وسلب ارامش وتخریب اموال ملی میباشدووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
دین اسلام به کان انسان‌ها ارزش زیادی قائل است لذا تعرض به جان انسان حکمش اعدام است
ناشناس
|
Romania
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
13
بابا انصافتو شکر
او در این تجمع به یک مامور دولت حین انجام وظیفه حمله کرده که این مسئله باعث مجروح شدن آن مامور شده است......
مجروح شده نمرده که این جوانو میخواد اعدام کنید
آذر اوغلو
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
12
قاضی محترم ای کاش بجای اعدام این افراد کم سن و سال حداقل اندکی به قسم که یاد کردید ایمان داشتید و ریشه این اتفاقات را خشک می کردید و لا اقل برای یک بار هم که شده حتی به صورت ظاهری و صوری با اختلاسگران نیز چنین برخوردی را داشتید که ریشه تمامی این اتفاقات اخیر ریشه در مسائل اقتصادی دارند
کبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
14
بااعدام جوانان وطنم مخالفم چرااین همه مفت خورتومملکت دارن اختلاس میکنن اعدام نمیشن
کبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
خداذلیل کنه باعث وبانیه این همه اعدام ........واقعا چه چیزمزخرفی عکس یه جوونه ۱۸ ساله رومیزارید که اعدام میشه میگیدنظربدید تف تف به من وامسال من که باید برای اعدام فرزندان ایران زمینم نظربنویسم .....درآخراعدام ممنوع به شمامیگم که میگید سربازان صاحب زمانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
4
این جوون حقش اعدام نیست آدم که نکشته مگر نمیگویید قوانین اسلامی دارید قانون شرعی واسلامی هم به این جوون حکم اعدام نمیده عدالت کجاست روز قیامت باید جواب پس بدین به خداوند آقای قاضی صلواتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
همه این حرف ها را گفتی ، ولی هدف از شرکت در تجمعات را نگفتی و ای کاش نظرات آن نوجوان را هم می گفتی تا مردم بهتر بتوانند قضاوت کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
7
0
این جانور الان اینقدر وحشی هست اگه زنده بمونه بزرگ بشه چی میشه. فقط اعدام بازجر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
1
این کارهای عجیب و غریب را کی یاد این جوان‌ها داده ؟ قمه برداشتن و زخمی کردن و لخت کردن مامور
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
0
از مکافات عمل غافل مشو .
سادات حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
آیا فرقی بین خام بودن ۱۸ساله با من ۵۰ ساله نیست
آیا اگر بچه ای از روی نادانی دست به کتری زد باید مادر با چاقو اورا بکشد ؟؟؟؟
امیر امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
0
کسی که خلافکار و جانی هستش قابل اصلاح نیست رفیقم معاون عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهر ما بود گفت شب جمعه بود رفتم بازدید اداره آگاهی دیدم پیر مردی در اداره آگاهی گریه میکرد پرسیدم مشگل این پیر مرد چیست گفتند پسرش را گرفتند به جرم تجاوز به فرزند همسایه دختر بچه هفت ساله که با گریه های دختر بچه پدرش از دیوار وارد خانه شده ودختر بچه را نجات میدهد الآن به این جرم تحت رسیدگی هستش گفت واسطه شدم ورضایت پدر دختر بچه را گرفتم و پیر مرد همراهه پسرش که خودش زن و بچه داشت رفتند شش ماه بعد در همان مکان دختر بچه هفت ساله ای گم شد با تحقیقات به پسر پیر مرد مشکوک میشوند وقتی که دستگیر میشود به قتل دختر بچه وتجاوز به او اعتراف میکند و جنازه آن دختر بچه را در چاهای قنات دربیابان میاندازد گفت وقتی که فهمیدم چه اتفاقی افتاده وکسی که من رضایت برایش گرفتم تمام اعضای بدنم به لرزه افتاد اگر آن روز من رضایت برایش نگرفته بودم شاید میرفت زندان چنین اتفاقی نمیافتاد هر شخصی خوی جنایت در وجودش هستش پاک شدنی نیست بهترین کار قصاص است تا جامعه امنیت داشته باشد
خودم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
والا مردم از هیچکدوم از این جوونا نترسیدند، اگه کسی ایجاد رعب ووحشت میکنه شمایید شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
3
مآمور مجروح شده! مردم را مآموران لت و پار کردند و کشتند اما قاضی صلواتی و امثالهم با کو....!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
انگار راجبه یه جنایتکار حرفه ای صحبت میکنه
خجالت آوره
آیلار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
تورو خدا اعدامش نکنید .خیلی جوونه .هنوز ریش و سیبیلش کامل رشد نکرده طفلی.
آدم که نکشته آخه ...با این اعدام ها فقط اوضاع رو بدتر میکنید.
بابک زنجانی پفیوز و چرا اغدام نمیکنید پس؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
بااین کثافتکاریاوگندهایی که شماتومملکت کردین والاه قمه براشماخیلی کمه بایدباگیوتین سرتک تک شمامسیولین بی‌کفایتوتوخیابونازد جووناازبیکاریوظلم به ستوه آمدن یخورده به آینده جوونافکرکنین نه ظلم واعدام
فروهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
2
1
از اعدام این جونهای فریب خورده که قتل مرتکب نشدن دست بکشید، بخدا مقتضای سنشونه ، که هیجانی میشن ، گناهی ندارن، فرصت برای جبران براشون بذارید، به مادران نگرانشان ببخشیدشون۰ حتی اونایی که هم مرتکب قتل شدن و از ولی دم رضایت بگیرین۰ مهربانی و رافت پیامبر اسلام رو به اینها نشون بدین۰ اینها فرزندان خودمونن۰بیش از اتش خشم و فتنه رو شعله ور نکنید۰ گشت ارشاد بسان خروس بی محل سر لوحه ی همه این اتش افروزی ها کینهها شد، دنبال ریشه ی اون بگردید۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
2
توی خونه روی مبل نشستم و حکم میکنم که قاضی اشتباه کرده
از من بپذیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
2
اوف به قاضی صلواتی با این احکامش
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
گرگهاامده اند از بره ها دفاع کنند عجبی نیست ولی از قاضی صلواتی بعید است این حکم... درست است که ایشان کارهای ضد کشور انجام داده ولی جوان ایرانی ومسلمان را می خواهیم اعدام کنیم که همان خواسته گرگهاست رزمنده دفاع مقدس هستم امیدوارم با دقت عمل کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
3
بکشید جوانهای مردم مثل گنجشک پرپر میکنید توله های خودتان کجا هستند تاریخ فراموش نمی‌کند
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
1
جالبه که رویداد کامنت من را هم در این نوشته و هم در چند نوشته ی دیگر منتشر نمی‌کند درحالیکه برخلاف غالب کامنتها نه اهانت کردم نه تند و تیز حرف زدم انگار رویداد محترم هم دلش نمیخواد نظرات میانه روها منتشر بشه فقط یا اینوری یا اونوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
0
اختلاسگر اعدام می کنند وطن فروشان اعتراض قاتلها را اعدام می کنند وطن فروشان اعتراض بزهکار را در غارت و تجاوز فعال می کنند بعد اعدام دوباره وطن فروشان اعتراض
نجم الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
0
اینها وحشی هستند آدم بشو نیستند اگر از بین نروند برای آیندگان آسایش نمی دارند آشکارا نوامیس راتجاوز می کنند می کشند آتش می زنند اینها با داعش تفاوتی ندارند
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
4
0
حقش هست که اعدام شود تا درس عبرتی باشد برای ناکسانی که بر علیه نظام نقدس جمهوری اسلامی قد علم کنند زودتر اعدامش کنید
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
3
0
خشونت خوب نیست اما برای جلوگیری از اسیب وناامنی و اغتشاشهای اینده مقداری لازم است جوانی که تحریک فضای مجازی قرار میگیرد باید بداند هزینه دارد پدرو مادرش باید بدانند باید هزینه اش را بپردازند من با ۵۷ سال سن هنوز قمه را از نزدیک لمس نکرده ام چطور یه بچه نادان باید با قمه به نیروی انتظامی حمله کند و به او اسیب بزندمجازات امروز امنیت فردارا برای مردم خواهان ارامش برقرار میکنداینقدر احساسی برخورد نکنید اجازه دهید قوه قضاییه وظیفه اش را عمل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
5
شما به این مملکت میگید اسلامی نه به قرآن این اسلام نیست
لادن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
2
1
فقط اعدام والا تکرار میشه و جوونای بیگناه دیگه مونو میکشند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
0
..... از قیافه اش میبارد
آه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
1
با این اعدامها فقط انزجار مردم رو از دین و اسلام بیشتر کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
1
قمه بدستان اصلی کسانی هستند که جلوی اعتیاد و گروهی و فقر رو نمیگیرند اینا باید اعدام بشند آتیش زدن سطل اشغال اینهمه براشون گرون تموم شد چرا به آتیش کشیدن خانواده رو نمی‌زنند زندگی همه تو آتیش بسوزه اصلن مهم نیست ولی یک سطل اشغال آتیش بگیره خیلی تو هر خونه ای از ده تا خونه هفت خانواده گرفتارن چرا این آتیش رو نمی‌بینید
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
1
0
حقشون بود کاش زنده زنده میسوزندش. کاش همه شون رو در ملا عام اعدام میکردن. در خفا اعدام کردن درست نبود باید اعدامشون پخش مستقیم میشد تا همه ببینن کشور قانون داره. گناه اون کارگر شهرداری که توسط این حیوون ها سوزنده شد چی بود؟ اعدام کمه باید شکنجه بشن بعد بمیرن
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
0
امیدوارم به جای اعدام ان شاء اللّٰه بتواند خطا هایشان را جبران کند و اعدام نشن اعدامشون نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
1
اعدام نکنید اون هم سنش خیلی کم بوده و هم کسی رو نکشته
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
1
0
فعلا که حکمش شده تبعید به نایین استان اصفهان، نمیدونم نایین ما چه گناهی کرده که باید اینجور آدم ها را تحمل کنه. اغتشاش و ارعاب مردم از قتل نفس فجیع تر هست.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان