تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۲ دی ۱۴۰۱

استقلالی‌ها به دنبال جبران مافات؛ ساپینتو به دنبال بقا

شاگردان ساپینتو بعد از شکست در تبریز قصد دارند این بار در لیگ برتر کار را جبران کنند.

استقلالی‌ها به دنبال جبران مافات؛ ساپینتو به دنبال بقا

رویداد۲۴  ایلنا نوشت: جلسه هیأت مدیره باشگاه استقلال همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بدون اینکه تصمیمی درباره آینده کاری ساپینتو اتخاذ شود، به پایان رسید و همه اعضای هیأت مدیره به علاوه مدیرعامل این باشگاه تأکید کردند که ساپینتو باید به کارش ادامه دهد.

این سیاست نشأت گرفته از موانعی است که برای انتخاب جانشین وجود دارد و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال بخوبی می‌دانند که تغییر کادرفنی در این برهه چه هزینه‌های مادی و غیرمادی بر دوش آن‌ها خواهد گذاشت.

گذشته از اینکه برخی گزینه‌های مورد نظر پاسخ منفی به باشگاه استقلال دادند و از طریق واسطه‌های خود اعلام کردند که قصد ندارند به این تیم بیایند، باشگاه استقلال به لحاظ مالی هرگز در وضعیتی نیست که بتواند یک ماجراجویی تازه را آغاز کرده و به سمت تغییر دوباره سرمربی خود برود. به همین دلیل بعد از جلسه هیأت مدیره استقلال خبر آمد که ساپینتو حمایت شده است که درواقع راهی جز این هم نبود و مدیران استقلال باید همین رویه را در پیش می‌گرفتند.

به موازات این اخبار، اما خبر مهم‌تری که نشأت گرفته از روحی تازه در کالبد استقلال است از دل این باشگاه بیرون آمد. خبر این است: بازیکنان هم‌قسم شده‌اند که با برتری مقابل تراکتور ناکامی در لیگ برتر را جبران کرده و این شکست را از حافظه هواداران خود دور کنند.

در صحبت‌هایی هم که میان ساپینتو و بازیکنان انجام شد به این نکته اشاره شد که مجموعه تیم باید هم‌قسم شوند که در بازی با تراکتور نتیجه مطلوبی بگیرند و شکست در لیگ را جبران کنند.

بدون شک اگر بازیکنان استقلال با همه توان خود مقابل تراکتور بازی کنند، این تیم اولین گام در جام حذفی را محکم خواهد برداشت و شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. برتری مقابل تراکتور سبب خواهد شد که شک و تردید‌ها نسبت به عملکرد بازیکنان نیز از بین برود. بازیکنانی که از سوی برخی هواداران متهم شده‌اند که نهایت تلاش خود را به کار نمی‌گیرند و احتمالاً کم‌کاری کرده‌اند، با برتری مقابل تراکتور از زیر بار سنگین این فشار‌ها خارج خواهند شد و سایه این اتهامات از باشگاه استقلال رخت خواهد بست.

علاوه بر آن جایگاه ساپینتو نیز در استقلال قدری محکم خواهد شد. زنده ماندن یک جام سرمربی استقلال را در مسیر رسیدن به اهدافش نگه خواهد داشت و با اینکه او در لیگ برتر ۵ امتیاز از صدرنشین عقب افتاده، اما برتری در بازی‌های رودرروی نیم‌فصل دوم می‌تواند مرد پرتغالی را همچنان در مسیر رسیدن به اهدافی که ابتدای فصل مطرح کرد نگه دارد.

درواقع برد مقابل تراکتور فقط برای بازیکنان استقلال که این روز‌ها با اتهاماتی مواجه شده‌اند فایده نخواهد داشت بلکه ساپینتو و همکارانش را نیز در این باشگاه احیا خواهد کرد و دست‌کم برای سه، چهار هفته او را در محیطی آرام نگه خواهد داشت.

باید به این نکته مهم توجه کرد که استقلال بعد از بازی جام حذفی مقابل تراکتور باید در لیگ برتر مقابل سپاهان بازی کند. این بازی هم دشوار است و اگر کادرفنی و بازیکنان استقلال روح و روان ایده‌آلی در آستانه بازی هفته شانزدهم مقابل سپاهان نداشته باشند و احیاناً در جام حذفی نیز بار دیگر مقابل تراکتور شکست بخورند، بازی مقابل سپاهان که یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود بسیار دشوار خواهد شد؛ بنابراین استقلال نیازمند بازپروری سریع است که این باید در همین بازی با تراکتور انجام شود و نتیجه‌ای جز پیروزی نمی‌تواند استقلال را به این مهم برساند و آن‌ها را آماده و مهیای نبرد‌های سخت‌تر در ادامه لیگ کند.

درواقع استقلال در دو بازی آینده خود مقابل تراکتور و سپاهان هدفی جز انتقام نخواهد داشت. تراکتور و سپاهان دو تیمی بودند که در پانزده هفته نخست لیگ برتر موفق به شکست دادن استقلال شده‌اند و تقابل دوباره با آن‌ها جنبه انتقامی خواهد داشت.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
پیشخوان