تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
سرهنگ حیدری فرمانده زنان یگان ویژه انتظامی:

ماموران زن یگان ویژه تکنیک برخورد با اغتشاشگران را آموزش دیده‌اند/ فقط لیدرها را دستگیر می‌کنند

فرمانده زنان یگان ویژه انتظامی کشور می‌گوید در اعتراضات اخیر با وجود اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود، اما عده‌ای بودند که مردم را تحریک کرده و می‌خواستند جو را به هم بریزند.

ماموران زن یگان ویژه تکنیک‌های برخورد با «اغتشاشگران» را آموزش دیده‌اند/ فقط افراد مخرب و لیدرها را دستگیر می کنند
رویداد۲۴ سرهنگ حیدری، فرمانده زنان یگان ویژه انتظامی کشور می‌گوید در ناآرامی‌های اخیر علی‌رغم اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود، اما عده‌ای بودند که مردم را تحریک کرده و می‌خواستند جو را به هم بریزند.

به گزارش فارس، بخش‌هایی از گفت وگوی سرهنگ حیدری را در ادامه می‌خوانید:

ما در سه حوزه اصلی به انجام ماموریت مشغول هستیم؛ ماموریت اصلی ما حضور در ماموریت‌های مرتبط با کنترل اغتشاشات و نا آرامی‌های اجتماعی است که در آن‌ها بحث دستگیری، شناسایی لیدرها، بدرقه متهمین به عنوان نیرو‌های پشتیبانی رزم در کنار همکاران آقا را به عهده داریم.
البته باید گفت که مهمترین ماموریت زنان یگان ویژه انتظامی کشور در زمان اغتشاشات دستگیری محرکین، لیدر‌ها و متهمین زن بوده که محدودیت شرعی برای دستگیری آن‌ها توسط همکاران آقا وجود دارد.

در وهله دوم حضور در اجتماعات قانونی و تامین نظم و امنیت اجتماعات مثل استادیوم‌ها و مسابقات فوتبال و در مرحله سوم و در فرصت‌های فراغت و مواقع لزوم شرکت در طرح‌های مردم یاری و خدمت رسانی به مردم است مانند ایام اربعین حسینی.

ماموران زن یگان ویژه، آموزش‌های عمومی پلیس را مانند سایر ماموران فرا می‌گیرند مثل نحوه دستگیری متهمین و بدرقه آنها؛ ولی به صورت تخصصی‌تر در داخل یگان ویژه، آموزش‌های مهارتی و تخصصی این رسته از جمله تکنیک‌های برخورد با اغتشاشگران، کنترل تجمعات و ناآرامی‌ها را آموزش دیده و حتی بعد از انجام هر ماموریت به تجزیه و تحلیل آن ماموریت پرداخته و ضمن داشتن آموزشی پویا نحوه انجام ماموریت خود را بررسی می‌نماید.

بحث خشن بودن مطرح نیست؛ بحث اقتدار و جدی بودن در زمان کار است؛ وجهه یک خانم در محیط کار باید نسبت به محیط خانه متفاوت باشد.
این زنان در محیط کار به عنوان نیروی کادر افسر یا درجه دار حضور داشته و باید با جدیت و قاطعیت در عین رعایت حقوق شهروندی به وظایف محوله عمل کنند.

اما در محیط خانواده یا دوستانه درست شبیه سایر بانوان هستند با تمام ظرافت‌ها، ترحم‌ها و مهربانی و علاقه و محبت‌های خانم‌ها.
در ناآرامی‌های اخیر علی‌رغم اینکه ماموران زن یگان ویژه هیچ تنشی با مردم عادی نداشته و حضورشان صرفاً پیش‌دستانه و برای پیشگیری بود، اما عده‌ای بودند که مردم را تحریک کرده و می‌خواستند جو را به هم بریزند.

این تعداد افراد تحت تاثیر موج سواری رسانه‌ها و شبکه‌های معاند فکر می‌کردند که ما مستقر شدیم تا قلع و قمع و سرکوب کنیم تا جایی که وقتی با برخی از شهروندان صحبت می‌کردیم تازه می‌فهمیدند که این نگاه‌شان برگرفته از جو سازی رسانه‌های بیگانه است؛ متاسفانه انتشار اخبار و مطالب دروغ در آن مقطع باعث شده بود که فضا ملتهب شده و بر نگرانی شهروندان افزوده شود.

از سوی دیگر با تعداد زیادی از شهروندان مواجه بودیم که با مهربانی و اهدای گل و حتی گفتن یک خدا قوت نزد ما آمده و از حضور همکاران ما تشکر کرده و می‌گفتند که حضور شما در ناآرامی‌ها باعث قوت قلب ما زنان است.

هرکس به واسطه شغل خود ملزومات و تجهیزات مربوط به آن را داراست.

ما هم به عنوان زنان یگان ویژه که کارمان برخورد با ناآرامی‌ها در قالب اعتراضات و تجمعات غیرقانونی است باید لباسمان از طراحی ویژه برخوردار باشد؛ همانطور که به لباس مشاغل دیگر ایراد نمی‌گیریم و به این نکته توجه داریم که لباس هر شغلی با کارشناسی و تاییدیه‌های لازم طراحی، دوخت و در نهایت مورد استفاده قرار گرفته است در مورد لباس زنان یگان ویژه نیز این مراحل طی شده است.

در مورد لباس زنان ویژه باید بگوییم که ماموران ما در زمان‌های معمولی از مانتو و شلوار و مقنعه و چادر که حجاب برتر است استفاده می‌کنند؛ همان لباس‌های طرح دیجیتالی؛ اما در مواجهه با عده‌ای معترض که با گفتگو و اقناع هم قائل به آرامش نبوده و رفتار‌های هنجارشکنانه از خود بروز می‌دهند باید قاطعانه در صحنه حاضر شد و در صورت لزوم برخورد کرد؛ در آن صورت از لباس‌های مشکی ضد ضربه مخصوص رزم استفاده می‌کنیم؛ پوششی که تاییدیه کارشناس‌های مختلف مرتبط با آن را کسب نموده است.

ذکر این نکته مهم است که مهمترین وظیفه ما آرامش و برقراری نظم و امنیت است و باید سعی کنیم که حتماً این مهم حکمفرما شود؛ بنابراین نسبت به حواشی مختلف بی تفاوت بوده و تحت تاثیر قرار نگرفته و اعتقاد داریم که در وهله اول باید امنیت جامعه را برقرار کنیم؛ ابتدا با بهره گیری از توانمندی خودمان و در صورت لزوم با استفاده از تجهیزات، البسه و لوازم جانبی که برای انجام مأموریت خاص ما طراحی و کارشناسی شده است.
باید بگویم دستگیری متهمین زن توسط زنان یگان ویژه به صورت هدفمند است و اینگونه نیست که از روی احساسات و یا تحت تاثیر شرایط و به صورت ناگهانی برای دستگیری افراد اقدام شود.

دستگیری‌های انجام شده توسط زنان یگان ویژه فقط شامل افراد مخرب و ضد اجتماعی و لیدر‌ها می‌باشد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
رسول خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
2
18
نميدونم چرا یاد قذافی افتادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
16
به یاد نیکای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
یادش گرامی
مرگ برقاتلانش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
15
لطفا از تکنیک های بعد از برخورد هم بفرمایید
ناشناس
|
Sweden
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
9
چندین ساله پیش یک خانواده عراقی به درخواست پناهندگی در سوئد جواب منفی‌ گرفته بودند. دو نفر پلیس مامور اخراج شدند. بچه‌های کوچک خانواده بسیار وحشت زده و گریان بودند. هر دو پلیس با سرپیچی از این ماموریت به سر کار خود برگشتند و اعلان کردند که آنها برای ترساندن کودکان پلیس نشده ا‌ند. اداره پلیس بدادگاه شکایت کرد و در نهایت دادگاه به نفع پلیس‌ها رای داد.

هر کسی‌ از خود باید به پرسد که کار و عمل من برای چیست؟ آیا من حق دارم یا آنهایی که برای احقاق کمترین حقوق خود مجبور به تظاهرات شده‌اند؟ ما یک روزی در مقابل خدا و مردم مجبور به پاسخ به این سوال خواهیم شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
7
وقتی دین را با سیاست مخلوط کرده اند بزرگترین جفا را در حق کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
3
کماندوها وارد عمل می شوند!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
جنسیت نیروی سرکوب از اساس اهمیتی نداره.
نظرات شما
پیشخوان