تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۹ دی ۱۴۰۱

هشدار مدیریت بحران تهران در خصوص کاهش دما و یخبندان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به کاهش دمای شبانه،لغزندگی جاده ها و احتمال یخ زدگی تاسیسات هشدار داد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص ماندگاری هوای سرد و بروز یخبندان در استان خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی ماندگاری هوای سرد و یخبندان به ویژه درنیمه شمالی و ارتفاعات استان برای فردا پنجشنبه ۲۹ دی تا روز سه شنبه چهارم بهمن ماه پیش بینی شده است.

یزدی مهر افزود: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته کاهش دمای شبانه مورد انتظار است که در این خصوص به شهروندان برای عدم تردد در جاده‌های کوهستانی به سبب لغزندگی این مسیرها هشدار می‌دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سوزباد در ارتفاعات استان اشاره کرد و بیان داشت: در صورت ضرورت به حضور در جاده‌های کوهستانی به رانندگان توصیه می‌شود از میزان سوخت خودرو و همراه داشتن داشتن تجهیزات زمستانی مطمئن باشند.

بیشتربخوانید: زمستانی که برای خودمان سخت شد!

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی یخبندان در استان تهران نسبت به احتمال یخ زدگی لوله و کنتورهای آب نیز هشدار داد و عنوان داشت: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تأسیسات ضروری است.

یزدی مهر بر تداوم همکاری و مدیریت مصرف انرژی توسط مردم تاکید کرد و گفت: با انجام راهکارهای ساده ای مثل تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، گرم کردن یک یا چند اتاق و نه تمام خانه، پوشیدن لباس گرم در منزل، بستن درز در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدررفت گرما، خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، روشن نگذاشتن بخاری هنگام خروج از خانه می‌توانیم در کاهش مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان