تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۳۰ دی ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سی‌ان‌ان: تلاش آمریکا برای برقراری اینترنت آزاد در ایران به مانع برخورد کرده

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی می‌گوید تلاش آمریکا برای کمک به برقراری اینترنت آزاد در ایران در طول «اعتراضات سراسری» این کشور «به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران» به مانع برخورد کرده است.

سی‌ان‌ان: تلاش آمریکا برای برقراری اینترنت آزاد در ایران به مانع برخورد کرده
رویداد۲۴ بی بی سی نوشت: شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی می‌گوید تلاش آمریکا برای کمک به برقراری اینترنت آزاد در ایران در طول اعتراضات سراسری این کشور «به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران» به مانع برخورد کرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از ماتیو پرینس، مدیرکل شرکت تکنولوژی کلادفلر نوشته است که یک مقام ارشد کاخ‌سفید از او پرسیده آیا می‌تواند «کاری که در روسیه می‌کند» را «در ایران هم انجام دهد؟»

آقای پرینس که در نشستی در اجلاس اقتصادی داووس صحبت می‌کرد روز پنجشنبه - ۱۹ ژانویه - گفت به این مقام آمریکایی جواب منفی داده و توضیح داده «تحریم‌ها علیه ایران مانع از آن شده که این شرکت بتواند تاسیسات خود را وارد ایران کند».

با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، شرکت‌های تکنولوژی مثل کلادفلر توانسته‌اند به کمک تاسیسات مستقری که در روسیه دارند به شهروندان این کشور در دور زدن سانسور حکومتی و دسترسی آزاد به اطلاعات کمک کنند.

به گفته آقای پرینس این مقام ارشد کاخ‌سفید پیشنهاد کرده بود مشکل ورود این تاسیسات به ایران با تخصیص «مجوز صادرات» از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا حل شود، اما آقای پرینس به او پاسخ داده «دیگر دیر شده است».

دولت آمریکا درماه سپتامبر و آغاز حوادث ایران اعلام کرد معافیت شرکت‌های فناوری از تحریم‌های ایران را گسترش می‌دهد تا شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی مختلف بتوانند خدمات بیشتری در اختیار مردم ایران قرار دهند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
1
4
منافع آمریکا در تغیر رژیم ایران نیست. همه اش فیلمه و جنگ زرگری
نظرات شما
پیشخوان