تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشاگری عضو شورای شهر در مورد کیفیت سوخت

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، گفت: ما باید موتور‌های برقی و انژکتوری را وارد می‌کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود، اما هنوز موتور‌های کاربراتوری وارد شهر می‌شود.

کیفیت سوخت در ایران

رویداد۲۴ به گزارش همشهری،سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رئیس سازمان ملی استاندارد، تأکید کرد: آلاینده غالب در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ppm است که از منابع متحرک تولید می شوند و سوال من این است که چه اقدامی در این زمینه صورت گرفته است؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما عقب نشینی در اسقاط خودرو را شاهد هستیم، یادآور شد: اعلام شده مادامی که خودروها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالی‌ست که معاینه فنی در شهرها عمدتاً غیرقابل اعتماد است و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است.

او با بیان اینکه در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می شود یک خودروی اسقاطی از رده خارج شود، خاطرنشان کرد: اینکه حالا در قالب معاینه فنی خودروها پول می گیریم و اسقاط خودروهای فرسوده انجام نمی شود، ضد هوای پاک است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، گفت: ما باید موتورهای برقی و انژکتوری را وارد می کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود اما هنوز موتورهای کاربراتوری وارد شهر می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می دهد در حالی که باید در حین تولید نظارت شود، تصریح کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد.

او با تأکید بر اینکه ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، یادآور شد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می کنند؟

تشکری هاشمی گفت: انتظار داریم که سازمان ملی استاندارد نظارت را دست کم نگیرد؛ اینکه خودروی فرسوده را از رده خارج نکنیم و به جای خارج کردن آن پول بگیریم و کیفیت سوخت را استاندارد نکنیم، باید به مردم بگوییم همینی است که هست و آلودگی را تجربه کنید. درواقع اگر جان خود را نیز از دست دادید، از دست داده اید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
0
0
نشستن عقلاشون رو روی هم ریختن تا چی بگن ذهن ها رو از فسادهای شورا و شهردار که داره یکی یکی رو میشه دور کنن!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان