تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
درخواست نتانیاهو از ترامپ در نخستین دیدار:

ایران ابرقدرت منطقه می‌شود، جلویش را بگیرید

یکی از مقامات ارشد اسرائیلی گفته که نتانیاهو همین حالا هم با مشاوران امنیت ملی صحبت کرده و برنامه‌هایش در مورد رئیس‌جمهوری جدید آمریکا را آغاز کرده است.
رویداد۲۴- یکی از مقامات ارشد اسرائیلی گفته که نتانیاهو همین حالا هم با مشاوران امنیت ملی صحبت کرده و برنامه‌هایش در مورد رئیس‌جمهوری جدید آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، مقامات ارشد اسرائیلی به بلومبرگ گفته‌اند که نخست‌وزیر اسرائیل قصد دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را در مورد اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران تحت‌فشار قرار دهد.

یکی از مقامات ارشد اسرائیلی گفته که نتانیاهو همین حالا هم با مشاوران امنیت ملی صحبت کرده و برنامه‌هایش در مورد رئیس‌جمهوری جدید آمریکا را آغاز کرده است.

یاکوو آمیدرور، مشاور سابق امنیت ملی نتانیاهو گفت: «وظیفه فوری ما این است که مانع از تبدیل شدن ایران به یک ابرقدرت در منطقه شویم، مسئله‌ای که مدتی است در حال رخ دادن است.»

آمیدرور در ادامه افزود: «اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که نخست‌وزیر مطرح خواهد کرد این است که ایالات‌متحده باید در جهت از بین بردن همکاری میان ایران و روسیه در منطقه کار کند.»

بر اساس گفته‌های یک مقام ارشد اسرائیلی، ازآنجایی‌که توافق ایران در حال اجرایی شدن است، نتانیاهو به دنبال پایان دادن به این توافق نیست و در عوض می‌خواهد ترامپ را قانع کند که موضع سخت‌گیرانه‌ای علیه ایران اتخاذ کند.

این مقام اسرائیلی در تشریح صحبت‌های خود گفت که تحریم‌های سنگین‌تر در کنار اقدامات تلافی‌جویانه قوی‌تر می‌تواند برای متوقف کردن پیشرفت موشک‌های بالستیک ایران کارایی داشته باشد.

کار روی نیروهای نیابتی ایران که نزدیک اسرائیل هستند، ازجمله در نوار غزه و در لبنان و سوریه نیز از دیگر اهدافی است که در فهرست نتانیاهو قرار دارد.

رابرت ساتلوف، مدیر اجرایی موسسه واشنگتن در حوزه سیاست خاور نزدیک توضیح داد که تلاش ترامپ برای از بین بردن توافق هسته‌ای نتیجه چندانی نخواهد داشت چراکه در این صورت دیگر قدرت‌های جهانی باید متقاعد شوند که لازم است ایران تحریم شود و فعالیت‌های تجاری با این کشور متوقف شود.

ساتلوف تصریح کرد: «اصل مطلب همکاری دست در دست اسرائیل با ترامپ خواهد بود تا فشارها بر ایران را افزایش دهند نه اینکه توافق را از بین ببرند و جعبه پاندورا (به روایت افسانه‌های یونانی جعبه‌ای بود با محتوای تمامی بلاها و شوربختی‌های ناشناخته بشریت ازجمله کار، بیماری، مرگ و غیره) را میان آمریکا و قدرت‌های جهان باز کنند و ایران را از تمام محدودیت‌هایی که در حال حاضر دارد، رها کنند.»

به گفته سخنگوی نتانیاهو، ترامپ و نخست‌وزیر اسرائیل هنوز تاریخی برای دیدار با هم مشخص نکرده‌اند. وی همچنین گفت که نمی‌تواند در مورد مذاکرات استراتژیک مربوط به ایران صحبت کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
0
ایران سالها ست که ابر قدرت شده این آرزو را آمریکا اسراییل وهمپیاننش باید به گور ببرن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان