تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است؛ تمرکز ما بر این است تا آن‌ها را از معامله با تهران برحذر کنیم

ندپرایس گفت: ایرانی‌ها به صورت مکرر به برجام پشت کردند. زمانی که یک توافق روی میز بود، ما تنها به تصمیم و اراده ایران برای دستیابی به این توافق نیاز داشتیم، اما انتخاب آن‌ها عقب نشینی و عدم انجام تعهدات بود.

چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است؛ تمرکز ما بر این است تا آن‌ها را از معامله با تهران برحذر کنیم

رویداد۲۴ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در واشنگتن گفت: ما در خصوص اجرای تحریم‌ها علیه ایران از سوی کشور‌ها در سراسر جهان صریح بوده ایم تا بتوانیم فشار را بر ایران حفظ کنیم. ما به صورت مکرر و منظم با متحدان خود در خصوص کسانی که سعی می‌کنند این تحریم‌ها را دور بزنند، در ارتباط بوده ایم.

به گزارش انتخاب، وی تصریح کرد: چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است و تمرکز ما بر این کشور است تا آن‌ها را از معامله با ایران برحذر کنیم. به نظارت بر صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری ایران در مورد احتمال قرار گرفتن در معرض تحریم‌های ایالات متحده ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما در طول دولت جو بایدن تحریم‌های زیادی علیه تجارت نفت و پتروشیمی ایران وضع کرده ایم. برخی از این تحریم‌ها شامل شرکت‌ها و افراد مستقر در چین است.

وی همچنین مدعی شد: برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌های بی ثبات کننده این کشور در راستای منافع آمریکا، چین و سایر کشور‌های جهان نیست، بنابراین مهم است که برای اجرای کامل تحریم‌ها علیه ایران، ما به همکاری با یکدیگر از جمله با چین با وجود اختلافات ادامه دهیم.


بیشتر بخوانید: چین در چه صورتی با آمریکا علیه ایران زد و بند می کند؟


ند پرایس گفت: برجام در دستور کار نیست. آنچه در دستور کار بوده حمایت از مردم شجاع ایران که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند و مقابله با حمایت نظامی ایران از روسیه و ادامه تلاش‌ها برای آزادی آمریکایی‌ها در ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ایرانی‌ها به صورت مکرر به برجام پشت کردند. زمانی که یک توافق روی میز بود، ما تنها به تصمیم و اراده ایران برای دستیابی به این توافق نیاز داشتیم، اما انتخاب آن‌ها عقب نشینی و عدم انجام تعهدات بود. اگرچه ما معتقدیم راه حل دیپلماتیک برای رسیدگی به چالش‌های نشات گرفته از ایران بهترین روش است، اما بازگشت به برجام در تمرکز ما قرار ندارد.

این مقام آمریکایی همچنین ادامه داد که ما ابزار‌هایی برای انتقال پیام به ایران داریم و این دولت، اولویتی را که برای امنیت این آمریکایی‌ها قائل است و اینکه آن‌ها باید آزاد شوند، برای آن‌ها روشن کرده ایم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
0
شهادت و زخمی شدن ۹ یمنی در حمله ائتلاف متجاوز سعودی سوال اینجاست که پس مدعیان حقوق بشر سگ دست نشانده آل سعود کجا هستند
نظرات شما
پیشخوان