تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۴۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۲؛ همایش پرشور یا پروژه شکست خورده؟

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد جشنواره فیلم فجر با استقبال اندک مخاطبان روبرو شد. این در حالی است که دولت رئیسی قصد دارد هرطور که شده این جشنواره را باشکوه برگزار کند.

جشنواره فیلم فجر

رویداد۲۴ مازیار وکیلی: جشنواره فیلم فجر به طور رسمی کار خود را با انتخاب آثار آغاز کرده و به زودی فیلم‌های جشنواره نیز در سینماهای کشور اکران خواهد شد. جشنواره امسال البته تفاوت زیادی با سال‌های قبل دارد و مشاهدات نشان می‌دهد استقبال از آن، کمتر از چیزی بود که تصور می‌شد. اما چرا چنین اتفاقی رخ داد؟ برای پاسخ به این سوال باید کمی به عقب برگشت.

... قبل از جشنواره فجر

از شهریور ماه امسال و بعد از فوت مهسا امینی اقشار مختلف جامعه به این حادثه واکنش نشان دادند و در این میان، اظهارنظر‌ها و واکنش‌های بازیگران و کارگردانان و به طور کلی سلبریتی‌ها بیش از همه مورد توجه قرار گرفت. همراهی طیف گسترده‌ای از بازیگران و موسیقیدانان و کارگردانان با اعتراضات باعث مختل شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری شد؛ این در حالی بود که مردم جامعه هم افسرده‌تر و خموده‌تر از آن بودند که بخواهند به کنسرت بروند یا به تماشای فیلم و تئاتر بنشینند. از طرف دیگر در بدنه هنرمندان شاهد ریزش‌هایی بودیم که کار را برای وزارت ارشاد سخت و سخت‌تر کرد. اگر در چند سال گذشته دستگیری‌ها در جامعه هنری محدود به کارگردانانی مانند محمد رسول‌اف و جعفر پناهی می‌شد، این بار چهره‌های سرشناسی مانند ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی و... دستگیر و احضار شدند. تعدادی بازیگر زن دیگر کشف حجاب کردند و چهره‌هایی مثل حمید فرخ‌نژاد، برزو ارجمند، احسان کرمی و شبنم فرشادجو هم مهاجرت کردند و با صحبت کردن علیه ساختار سیاسی موجود عملاً بر گزینه بازگشت به ایران خط کشیدند.

این اتفاقات در حالی بود که برخورد‌های امنیتی با هنرمندان شدیدتر شد و پاسپورت بسیاری از اهالی هنر مانند بهرام رادان و همایون شجریان ضبط شد. کمیته حقوقی خانه سینما در اوایل آذر اعلام کرد با بیش از ۱۰۰ هنرمند برخورد امنیتی و قضایی شده است.

شرایط موجود باعث شد فعالیت‌های هنری در این چند ماه به حالت تعلیق در بیاید و همه چیز به اغما برود. اسماعیلی وزیر ارشاد برای تغییر فضا گفته بود «هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت‌های هنری نیست، همانطور که ارکستر ملی هفته گذشته در تالار وحدت اجرا داشت؛ از عموم هنرمندان اهالی موسیقی خواهش می‌کنم فعالیت‌های‌شان را آغاز کنند، ما در معاونت هنری همه پیش‌بینی‌ها را برای این امر انجام داده‌ایم، از نظر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ مانعی برای برگزاری کنسرت‌ها نیست کمااینکه درحال حاضر سینما‌ها و تئاترها، تقریبا در همه تماشاخانه‌های مهم فعال هستند، برای حوزه موسیقی نیز محدودیتی وجود ندارد، ان‌شاءالله بتوانیم به زودی شاهد رونق آن باشیم.»

این اظهار نظر که واکنش هنرمندان مختلف را به دنبال داشت. مانی حقیقی با انتشار ویدیویی در فضای مجازی و با نام بردن از وزیر ارشاد گفت «ما دلقک نیستیم که برای تو برقصیم». روزبه بمانی هم در واکنش به سخنان وزیر ارشاد و با انتشار پستی در فضای مجازی گفت: «خواهش می‌کنید؟ کنسرت بگذاریم؟ محدودیتی وجود ندارد؟ این موسیقی از نگاه امثال شما تا بوده یا حرام بوده یا ممنوع یا مبتذل، یک‌باره چه شده که برای برگزاری کنسرت از اهالی این هنر خواهش می‌کنید؟ آن هم بی‌محدودیت برای وزارت خانه‌ای که در تمامی این سال‌ها وزارت محدودیت بوده.»

البته خیلی زود مشخص شد که این اظهار نظر وزیر ارشاد هم ریشه امنیتی دارد و خود وزیر اعلام کرد که مدام از شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور از او درباره از سرگیری فعالیت‌های هنری پرسش می‌شود.

با نزدیک شدن به فصل زمستان و ماه بهمن که میان اهالی هنر به ماه جشنواره‌ها مشهور است و جشنواره‌های هنری فجر در این ماه برگزار می‌شود چالش‌های وزیر ارشاد بیشتر هم شد تا جایی که برگزاری عادی جشنواره فجر در هاله‌ای از ابهام فرو رفت و پای معاون اول رئیس جمهور را هم به ماجرا باز کرد تا این مقام ارشد اجرایی اعلام کند تمام جشنواره‌های هنری با قدرت برگزار خواهد شد. اما اتفاقات روز‌های اخیر چیز دیگری را نشان می‌دهد. واقعیت با خواست مدیران فاصله زیادی دارد و به نظر می‌رسد برگزاری جشنواره فجر امسال با چالش‌های بسیاری رو به رو خواهد بود.


بیشتر بخوانید: سینمای ایران در سال ۱۴۰۱؛ مهاجرت نکنید، فقر فضیلت است!


افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

استارت بد جشنواره‌های فجر

اول بهمن ماه افتتاحیه جشنواره تئاتر فجر آغاز شد و مراسم افتتاحیه با حضور جمعی از مدیران و برخی از هنرمندان برگزار شد. روال برگزاری مراسم فرقی با چنین مراسمی در سال‌های قبل نداشت. اما تصویری که بسیار توی ذوق می‌خورد، صندلی‌های خالی مراسم افتتاحیه بود.

وزارت ارشاد با وجود رایگان اعلام کردن مراسم، نتوانست سالن را پُر کند تا در همین گام اول با چالش‌های جدی روبرو شود. حتی رسانه‌های همسو مانند تسنیم و ایسنا و فارس هم نتوانستند از صندلی‌های خالی درون تالار بگذرد و مجبور شدند تصاویر آن را منتشر کنند. این تصاویر بازتاب بسیاری در فضای مجازی پیدا کرد و به عنوان مثال یکی از کاربران در توئیتی نوشت: «باورم نمی‌شود. زمانی بلیط این جشنواره حتی گیر نمی‌آمد. حالا وقتی مجانی است هم کسی نرفته است.»

اوضاع در سایر بخش‌های جشنواره تئاتر هم زیاد مطلوب نیست. جشنواره فاقد آثاری است که توانایی جذب مخاطب داشته باشند و با نگاهی به اسامی داوران به چهره‌های نه چندان مطرحی از کره جنوبی، عراق و صربستان برمی‌خوریم. شاید مشهورترین چهره هیات داوران «فرهاد قائمیان» باشد که او را بیشتر در آثار پروپاگاندای تولید موسسات اصولگرا دیده‌ایم.


بیشتر بخوانید: تاریخ سیاسی جشنواره‌های فیلم در ایران و جهان/ سینما در خدمت ایدئولوژی


جشنواره فیلم فجر؛ پرشور یا شکست خورده

به گزارش رویداد۲۴ جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم‌ترین جشنواره هنری ایام دهه فجر امسال وضعیت عجیب و غریبی دارد. هیات انتخاب و بلیت‌فروشی را آغاز شده، اما تازه یک هفته بعد از فروش بلیت، لیست فیلم‌ها را اعلام کرده است. چنین مدیریت عجیبی صدای صاحب‌نظران و منتقدان سینما را هم درآورده و نیما حسنی‌نسب منتقد مشهور سینما با انتشار پستی در فضای مجازی به این وضعیت برگزاری جشنواره تاخته است.

حسنی‌نسب در بخشی از متن خود نوشته است: «تا اول بهمن ۱۴۰۱ هیچ خبری از جشنواره فیلم فجر نیست؛ مطلقاً هیچ. سال‌های پیش این موقع همه چیز معلوم بود، حتی گاهی برندگان جوایز! امسال، اما دو هفته مانده به شروع این رویداد، تازه از ترکیب هیات انتخاب کذایی رونمایی شد و هنوز هیچ فهرستی (ولو غیررسمی، در حد شایعه و گمان هم) از فیلم‌های امسال بیرون نیامده که هیچ، حتی درباره روند و آثار فجر ۴۱ هم هیچ پیش‌بینی و احتمالی در کار نیست. هنوز یک نام به عنوان داور، اعلام که هیچ، مطرح هم نشده و از ستاد و بولتن و کارگروه و سایت و نشست‌های خبری و تخصصی و بزرگداشت‌ها و الخ هم یک خط مخابره نشده و همه چیز دارد پشت در‌ها بسته، پیش که نه، فرو می‌رود.»

البته یکی دو روز بعد شماره اول مجله فجر منتشر شد که از تیتر‌های جلد روی آن مشخص شد فعلاً برگزارکنندگان به تاریخ‌نگاری بخش کم رونق بین‌الملل اکتفا کرده‌اند. البته قابل پیش‌بینی بود که با توجه به حوادث چند ماه اخیر و وضعیت سینماگران که اکثراً یا دستگیر شدند یا مهاجرت کردند یا از سوی افکار عمومی برای ارائه نکردن آثار خود به جشنواره تحت فشار هستند نباید انتظار جشنواره پررونقی داشت. هرچند مجتبی امینی دبیر جشنواره که به واسطه سابقه سیاسی (تسخیر سفارت عربستان) و تهیه‌کنندگی مجموعه‌هایی مانند گاندو به سمت دبیری فیلم فجر انتخاب شده سعی دارد همه چیز را عادی جلوه دهد: «جشنواره چهل‌ویکم با شعار اخلاق، امید و آگاهی برگزار می‌شود و خوشبختانه بر اساس این چشم‌انداز و با مساعی مدیران فرهنگی و هنرمندان سینمای ایران، آثار خوبی به این دوره جشنواره رسیده است و حضور این فیلم‌ها یک جشنواره پرشور و پرنشاط را نوید می‌دهد.»

امینی درباره اعضای هیات انتخاب هم گفت: «هیأت انتخاب این دوره را آقایان حبیب احمدزاده (نویسنده و کارگردان)، رضا پورحسین (استاد دانشگاه و مدیر فرهنگی)، روح‌الله سهرابی (نویسنده، کارگردان و مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش آثار سینمایی)، محمدرضا شرف‌الدین (تهیه‌کننده)، پرویز شیخ‌طادی (نویسنده و کارگردان)، محمدرضا عباسیان (دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و فیلمساز) و محمدحسین نیرومند (مدیر فرهنگی و عضو شورای پروانه نمایش) به عنوان یک جمع باتجربه تشکیل می‌دهند که همدلانه و مسئولانه آثار را بازبینی کردند و زحمات شبانه‌روزی آن‌ها در این مدت جای سپاسگزاری دارد.»

این در حالی است که اعضای هیات انتخاب نه چهره‌های شاخص سینما که همه از چهره‌های حاشیه‌ای با گرایش‌های سیاسی مشخص هستند. جشنواره فیلم فجر برای دولت رئیسی حیثیتی شده است. چه آن‌که چند وقت پیش یکی از نمایندگان مجلس گفته بود مخالفان نظام قصد دارند از برگزاری جشنواره فیلم فجر جلوگیری کنند پس دولت باید با قدرت این رویداد فرهنگی را برگزار کند. به همین خاطر حساسیت درباره جشنواره امسال بالا است و دولت رئیسی قصد دارد هرطور که شده این جشنواره را باشکوه برگزار کند. با توجه به اظهارات امروز وزیر فرهنگ که واقعیت را نادیده گرفته بود و جشنواره تئاتر را پررونق توصیف کرده بود به نظر می‌رسد تیم فرهنگی دولت رئیسی قصد دارد هرطور هست جشنواره‌های امسال را پررونق نشان دهد. حتی اگر این نمایش با واقعیت جامعه فاصله داشته باشد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
16
80
خوب شده به روحتون ! اساسی !
ترانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
26
110
همون صندلی های پر هم عرزشیهای کوچه بازارن
پاسخ ها
الناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خداروشکر تو و … های خیابونی دیگه نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
از کوزه همان طراود که در اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
هم اینکه آشغالهای وطن فروش نیستند عالیه حتی اگر تمام صندلی ها خالی باشه
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
الناز چه رگ گردنت زده بیرون داره میترکه خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
توصف اول چرا بیشترشون دو دستی اونجاشون رو گرفتن ! خطری اونجاشون! رو تهدید میکرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
34
114
از راهپیمایی سیزده ابان که بیشتره ! شکوه وعظمتشون ! انشالله با همین جمعییت باشکوه در بیست ودو بهمن حصور می ابیم وبا کمک دوستان ارشیو سیما !!مشت محکمی بر دهان ولگد محکمی به دهان دشمن می زنیم وثابت می کنیم ! تااین انقلاب برای ما نان دارد ! ما هم در راه دفاع از ارمانهای مقدس!! ان حضور پرشور خواهیم داشت !
پاسخ ها
الناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
یا نابینا هستی و جمعیت با شکوه رو در راهپیمایی ها نمی بینی یا سرت تو ... هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خخخخخخ
Khaste del
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دقیقا از کدوم نان صحبت میکنید اکثرا که تو سطل زباله دنبالش میگردن بعد سال هم نان گران شد کلا میریم تو تعطیلات تا باشکم بی نان رفع زحمت کنیم از دنیا ، احتمالا اون دنیا از آرمان های گفته شده دفاع میکنیم اونم با قدرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
برو با خانواده فیلمهای درپیت وخیانت دسته جمعی خانوادگی توفیلمهای ترکیه ای وایرانی اون ورآبی ببین،،توراچه به این حرف‌ها،،شمافیلم نهنگ عنبرت نگاه کن وازاینکه عطاران دست میکنه توخشتکش وپشتش لذت وافر ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
رویداد وقتی مطالب رو سانسور می کنی وخودت به جاش کلمه میزاری باید فاتحه مطلب این طوری خونده بشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اقای بینا ! توسرت تو... صداوسیماست وفیلمهای ارشیوی لولو احمق !
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
آقا الناز!خودتو ناراحت نکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
عقده گشایی کن چون از جمعیت سیزده آبان داری می سوزی و ما رو خوشحال می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
الناز اسم جدیدته؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
28
124
لباس شخصی ها کارکنان خبر گه زاری فارس و.....وز نامه کیهان رو برا پرکردن سالن می بردین یا حداقل چند تا کپی از مهران رجبی به شکل کارتن پلاست درست می کردین رو صندلی ها میزاشتین ! اینقدر ضایع وذلیل نمی شدین !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
تضمین نباشد که فرزندان خانواده ها در انتهای ورود به سینما وطن فروش غربزده بی غیرت نشوند داده نشود با سینما آشتی نخواهند کرد
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
هرچی باشه از شما شرق زده ها بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ولی خوب خار و خفیف سدن این عرزشیا سوختن حسابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
خیلی باحال بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
24
114
بیشتر به نظر میاد جشنواره فیلم زجره ! برای اقایان سرکوبگر رسوا .
پاسخ ها
.....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بسیجیا و ماموران امنیتی که با اون وضع فجیع به شهادت میرسیدند هم برات معنا و مفهومی داره اصلا میدونی سرکوب با کدوم س نوشته میشه ؟
به نظر من اگه قراره سالن به یه مشت نون به نرخ روز خور مثل ترانه علیدوستی پر بشه اصلا برگزار نشه بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
نظر وزیر ارشادتون وماموران امنیتی که چیز دیگه ایه میگن تشریف بیارین میگن کنسرت برگزار کنید مردم از کشتارها یادشون بره فضا عادی جلوه داده بشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ما هم موافقیم برگزار نشه .
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
10
72
سینما و تئاتر
بدون حرف حق
بی اعتبار بوده است
........
دل خرابی و بددلی
دشمن فرهنگ و هنر
دشمن انسانیت
دشمن زن
دشمن مرد
دشمن آدمیت
دشمن خدا بود
پلیدی ممنوعه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
اولا پمپاژ دروغ غربزده ها
کردستان بلوچستان پل ستارخان خ پیروزی سقوط ایران
شلوارشون خیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
33
92
دیگه کار نظام تمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
خخخخ کریسمسسسسس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
مگر معنی نظام تو می دونی؟
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اتحاد مردم از هر اسلحه ایی قدرتمندتر است شما شرق زده ها بسوزید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
همین که شماها میسوزید خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
32
61
متأسفانه سالهاست سینمای ایران جایگاه مافیا شده و اجازه نمیدن چهره‌های جدید بیان
این اتفاقات را باید مثبت در نظر گرفت
امیدواریم فضا برای ورود چهره‌های جدید و کاربلد باز بشه
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
آفرین بهترین نظری بود که تا اینجا خوندم دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
91
44
به امید پاکسازی سینما از منافقین با کمک اوج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
همون شرکت سینمایی وابسته به سپاه رو می گی سردار نقدی می فرمودند سپاه فعالیت اقتصادی نداره ! این یه قسمت دم خروس ! شرکتهای تعلونی زیتون بانک انصار هواپیمایی ماهان ! شرکت سپاد ! راهسازی ووو....در همه جا داریم اثار پاکسازی رو می بینیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
باش تا ضبح دولتت بدمد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
به نظرم‌امسال مافیاهای سینما کنار گذاشته میشن و چهره های جدید رونمایی میشن
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
مستعان چی شد منتظر رونمایی این تکنولوژی پیشرفته هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
25
83
خاک برسرخودتون وفیلمهای درپیتتون....
......دیگه تموم ماجرا.....
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
دیگه کارشون تمومه?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
اکثرا زیر خاک می رویم بستگی دارد نماز میت بهمان بخوانند یا نه؟ فیلم تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
هرانکه نیست زنده در این حلقه به عشق
بر اونمرده به فتوای من نماز کنید !
نماز میت شما راهمین الان باید خواند
دن کیشوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
25
94
رییسی بیچاره خراب کرده و اما با پررویی به صندلی چسبیده و نمیخاد بفهمه که کار هر بز نیست خرمن کوفتن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
حقت بود بهت واکسن فایزر می زدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
وزارت ارشاد باید تضمین دهد به خانواده‌ها اگر فرزندانشان سینما آمدن در آخر وطن فروش غربزده نشوند
.......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بز امثال شمایید که نیروی مخلص رو از آدم جیره خوار و غربگدا تشخیص نمیدید البته علتش مشخصه خودتونم از همون قماشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
کور شود هر آنکه نتواند دید عزت مومنان را
وافوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد حسبی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
غرب نبود الان مثل اجدادت سوار شتر میشدی این همه تکنولوژی از غرب اومده شرق گرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
منطور ت از مومنان با عزت همین جمعیت ناچیز حقیر از هم پاشیده است که صف اول وایسادن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
گربه دستش به گوشت نمیرسه شده حکایت این‌ها است
ترانه
| United States of America |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خدا رو شکر یه مشت دلقک دروغین امسال دیگه نیستن که کباده ی فرهنگ و هنر بکشن و سرشون گرم سیاست بازی و نظرات درپیت باشه
رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
21
83
نمیشه که مردم همیشه به هر سازی که می‌زنید برقصن ... همین چند وقت پیش به هنرمندان میگفتین سیلیبریتیهای مطرب، خائن،و... همه رو تار و مار کردین مردم رو ناراحت کردین پس نباید انتظار دیگه ای داشته باشین.... تو دهنی اصلی مردم به دولت در انتخابات خودشو نشون میده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
شما قسمتی از حامعه ی ایرانی هستید که خوشبختانه به حساب نمی‌آید.
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
تو دهنی را در راهپیمایی ۲۲بهمن خواهید خورد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
لااقل مطرب‌ها بخاطر شماها که هنوز ایران زندگی میکنید میامدند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
آخه آدم بیسواد وقتی میگن سلبریتی این شامل چهره های معروف میشه ونه کل هنرمندان
....۱۰۰ البته بعضی از اونها بی بند وبار هستن و جایگاهی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بله الان چند سال در بیست ودو بهمن میزنن تو دهن خودشون ! صدا وسیما رفع ورجوعش می کنه ! با رویدادهای سالهای گذشته ترکیب می کنه اش شله قلم کار جدید می ده بیرون !
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
۲۲ بهمن با تمام قوا و کیک و ساندیس مردم رو جمع کنید شرق گداها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
تو دهنی ! هه هه !
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اگه شعورت در این حده که فکر میکنی مردم با کیک و ساندیس میان بهتره بدونی خارج از کشور با و جود اینکه ساندیس میدادن هم نصف جمعیت مردم تو 22 بهمن نشد
عکس و فیلمشونم که دیگه پخش شده واضحه
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خارج کشور افراد با خواست خودشون تجمع کردند نه مثل اینجا که از بسیج و ادارات آدم جمع میکنید و می‌برید راست میگی عکس های فتوشاپی خوبی میسازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ببین تاثیر ساندیس در ایجاد تجمع چقدر جواب داده که توراهپیماییهای خارجی هم برا سانیس جمعییت جمع میشه!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
20
83
والا به نظر من کلمه سوگواره مناسبتره تا ج ش ن پاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
سوز پاره ! هم سوز رو نشون می ده هم پارگی رو !
.......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اگه یه ذره عقل داشتی میفهمیدی که جشن پاره کن و اسکاره که یه عده با فیلماشون آبروی کشورشونو میبرن فقط برای جایزه و ویزا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
سوگواره برای شماست که می خواستید جشن بگیرید وخدانخواست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
همه چیز واره میشه گذاشت ! سوز واره ! .....وز واره ! بوز واره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
فعلا که خدا داره هیکل شما ها رو می بره زیر گل رسوایی ! هر روز یه گند وافتضاح چوب خدارو نمی بینی ! وحس نمی کنی ! گاگول
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
چرا چون تو جشنواره های خارجی واقعیت ایران رو نشون میدن سوختی عرزشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
اینها که سنگ به سینه میزنند یک عده خودفروشی هستند واسه نان دست به هر کاری میزنند ننگ بر حقیقت کشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
81
32
یکی از پاک ترین جشنواره های مردم میهن پرست ایران در حال انجام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
اوج حقارت روح یک دستمالکش ! الان یعنی این چهار تا ادم عرزشی بخور پاکند ! لابد تو هم خود جبرییل امینی ! قدقد دروغگو ! تعداد میهن پرستها هم چه کم شده ! لابد میهنشون بحرینه ! که این قدر کم جمعیتند !
......
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
احسنت کلا علفای هرزش امسال سبز نشده
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
چقدر ساندیسخور ریخته پایین نظرات آخر هفته شده اومدن تو اینترنت خودشون رو زیاد نشون بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اگر. فرض غلط شما درست باشد
یک فرد جنگی به از صد هزار سیاهی لشکر
با فرض غربزده ها مردم میهن پرست تمام سعی می کنند افراد وطن. فروش و خائن به مکتبشان را سلبریتی نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
خخخههخخخخههههههه
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
28
13
خداروشکر که شرکت نکردند حالمون بد شد از بس چهره های تکراری دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
زیبا ! برعکس نهند نام زنگی کافور !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
8
44
درود به شرف تحریم کنندگان چه سینمایی چه کشکی تو این وضعیتی که همه عزادارن جشنواره چیه از صندلیهای خالیم معلوم چخبر تو فهمیدن دارن مقاومت میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
3
40
صندلی ها پُر از خالی بود.
پاسخ ها
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
خخخخخ واقعا
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
37
11
خوب نباید هم این هنر بندان باشند، فعلأ اربابان ان ور آبی این چنین دستور دادند. از سر سیری باید هم به نظام توهین کنند اگر با مالیات های کلان نقره داغ می شدند، جرات این بی ادبی و توهین به نظام را داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بدبختهای بیچاره در اوج بی ارزشی وفقدان جایگاه در قلوب ونداشتن پایگاه اجتماعی با چه ابزارهای فشاری میخوان افراد رو به نمایشهای درپیتشون بکشونن
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
10
39
دیدن و شرکت کردن در این شوی مسخره خیانت است
ناشناس
|
Norway
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
5
36
جشنواره چهل‌ویکم با شعار اخلاق، امید و آگاهی
شعاری هم که برای جشنواره دولتی انتخاب کردند سیاسیه!
اخلاق یعنی هر چی ما گفتیم شما قبول کنید. فحاشی نکنید
امید هم به اینده نامعلوم داشته باشید
آگاهی هم یعنی اخبارتونو از فارس و تسنیم و رادیو تلویزیون دولتی و مشرق بگیرید که سرتا پا وارونه گویی و وارونه سازیه و کتمان حقیقت و ماله کشیه تا اگاه شوید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
نه خیلی جشنواره کن فرانسه مردمی!!!!اگه جشنواره کن مردمی بود که جایز رو به فیلم سیاسی ایران نمیداد
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
حالا نه در جشمواره فیلم عرزشی فجر به فیلمهای عرزشی حاتمی کیا و ده نمکی و... جایزه تعلق نگرفته. که اونجا شما از کن اینقدر سوخته
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
7
38
سیرک شکست خورده.لطفا تحریم کنید
گلدسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
17
20
جشنواره امسال فرصت نسل جدید جامعه هنری برای دیده شدن است
حتما جشنواره شگفتانه های فروانی دارد و منشا اثر در آینده سینمای ایران می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بعله!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
32
18
خیلی خوب شده که نیستند حیف بود نام فجر که آن دوزاری های گدای پول و گدای شهرت و گدای غرب وطن فروش ها و گرین کارتی ها با سر و وضع بدترکیب جولان میدادن ایران عزیز کشور شهیدان سرافراز و با عزت است کشور شهید حاج قاسم سلیمانی مومن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
جشنواره فیلم زجر درسته !
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
آفرین جامع وکامل.
درروایات آمده دوران ظهور مثل زمان حضرت نوح علیه السلام هست.
کشتی آخرالزمان داره سوار میکنه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
25
18
لااقل امسال چهره‌ای تکراری نمی‌بینیم و دیگران هم استفاده کنند امیدوارم مثل قبلی ها نمک نشناسی نشوند عده‌ای به قول خودشان در ایران با شرایط بد پولهای میلیاردی در آوردند و کیسه پولاشون گنده شد ایران را فروختند واونور آب حالا غلط زیادی میکنند و کیسه بزرگتر دوختند برای تجزیه ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
10
34
ميخوان نشون بدن همه چي عاديه ،نه هيچي عادي نيس مردم خسته ان ،دلگيرن،اوضاع معيشتشون خوب نيس،مردم سوگوارن هيچي عادي نيس هيچييييي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
دقیقا شوی تبلیغاتی شکست خورده !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
2
20
چند میگیری گریه کنی؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
25
6
مانی حقیقی اسم خودشو خوب بلده :دلقک ۰۰۰
ناشناس
|
Iraq
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
3
25
بیشتر شبیه مجلس ختم هستش تا جشنواره چرا اینقدر ناراحتن بندگان خدا
Masuod
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
22
7
دوست نداریم جشنواره خلوت باشه ولی اگر قراره همون آدم های تکراری با وضعیت اسفناک فرهنگی دوباره باشند همون خلوت باشه بهتره..البته اگردرست اطلاع رسانی میشد جای خالی نمی موند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
9
8
جناب رویداد شما که خودت عدالت رو رعایت نمیکنی چرا دم از عدالت میزنی....نظرات مخالف عقیده خودت رو یک میزنی و نظرات باب دلت ۳برابر؟؟؟!!!
امان از دورویی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
2
18
هر جا هم که ضایع بشن باز از رو نمیرن سنگ پای قزوین جرات رویا رویی با اینا نداره
علی نظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
5
23
سینمایی که دلقکی مثل حسن عباسی که یکروز کارشناس اقتصادی می شود و یکروز تیوریسن امور بین المللی می شود و حالا عضو کمیته داوران جشنواره شده،مشخص است که چقدر ارزش در بین اهالی هنر و مردم دارد!!!سوال اینجاست که با اینهمه کشته و بیست هزار زندانی چند ماه اخیر و از طرفی بازداشت و شکنجه و ممنوع الخروجی خود هنرمندان،آیا رویتان می شود که برای این نمایش از اهالی هنر دعوت کنید؟!!دم خروستان خیلی وقته که زده بیرون،فقط حیای گربه ندارید
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
ازاهالی هنر دعوت کردند .
اینا که رفتند که جزو اهالی نیستن.نوشته های خودتون رایه دوربخونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
25
هنرمندی که اینقد بهشون بی احترامی شد کدوم جشن
کدوم جشنواره دلتون خوشه
جشن موقعی معنا داره که دل مردم خوش باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
22
دوست عزیزی که اسم شهیدان را اوردی
بخدا اگه که این عزیزان آسمانی بودند راضی به این وضعیت مردم نبودند اونا رفتند که مردم در ارامش زندگی کنند ولی متاسفانه چی شد
روح تک تکشون در ارامش باشه عزیزان اسمانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
3
20
خدارو شکر ملت بیدار شدن خدا بدادتون در انتخابات برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
بعضی ملت مجازی همیشه خودشان را اکثریت می دانند و این فریب بسیار خوبی برای برنامه ریزان دزدان بین المللی غرب و شرکت‌های اسلحه فروشی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
13
حداقل فهمیدن اونا اقلیتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
13
7
تا امروز خوب می خوردین بودین ترسیدین نظام عوض بشه
ا ز خوردن بیفتین ؟اشتباه کردین اینا حالا حالا هستن تشریف ببرین ان ور از قافله جانمانین اونوقت خیلی می سوزین
از ابنحا رونده از اونجا مونده بدو بدو جانم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
19
7
اجازه بدید برگزار بسه بعد آمار بدید عجله کار شیطونه ، ۴تا سلبریتی در پیت نیومدن دلیل نمیشه جشنواره بی رونق باشه ، گر صبر کنی ز غوره حلوا سازیم زچوب مقوا سازیم، پس صبر کنید تا شاخ خاتون در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
لابد مقوا رو هم اخر می خورین ! ببعی جون ! چرا سالهای قبل از روز اول اینجورضایع نبود !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
8
25
ننگ بر ساندیس خورا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
3
8
حالا یه چند تا قیمه بدن یخورده هم سر کیسه رو شل کنن باز عین قبل میشه. کلا ما ملت ترسو و خیانتکاری هستیم به خودمون که برسه میگیم گور بابای بقیه اینجوری که این ۴۳ سال گذشته. سال دیگه رونق میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
10
7
می خوان هزار کیلو آرایش کنن بیچاره ها از بس کمبود دارن... با اون لباس های مسخره شون همون نیان والله هم خدا راضی هم بنده خدا
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
6
10
برگزاری‌مضحکه‌ای‌بنام‌جشنواره‌فیلم‌فجر‌دیگر‌کاراییندارد
از‌همان‌اولش‌هم‌مسخره‌وگزینشی‌بود‌فیلمهائی‌که‌تملق
دران‌بود‌با‌به‌به‌حکومت‌همراه‌وفیلمهای‌انتقادی‌اجازه‌
شرکت‌نداشتند‌همه‌چیز‌در‌حکومتهای‌دینی‌مزخرف‌و مسخره
است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
11
7
خدارو شکر ...سلبریتی های از خدا بی خبر نیان بهتره . بقیه شون هم تو دو راهی هستند دیگه از سرزنش بقیه سلبریتیها می ترسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
قمار باز بازنده نگه به فلانم قلبش میترکه شماهم بگو شاید قلبت اروم بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
14
7
بذارین صندلی ها یه نفس راحت بکشن چی بود یه مشت سلبریتی با لباس و آرایش مسخره می نسشت روشون والله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
پیامهای تکراری سایبری های ۵۰۰ تومنی روزمزد یه دفعه زیاد شد ،
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
14
7
جشنواره مقدس فیلم فجر
متاسفانه چندسالیه شده جشنواره فیلم روسپی فاحشه ها وهمجنس بازان
امسال کاش این انگلهای وطن فروش مفتخوربیت المال حضورنداشته باشند چندتا بازیگر پاکدامن ووطن دوست وانقلابی باشه کافیه از سیاهی لشگر بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
اره سعید طوسی رو بیارین با مهران رجبی کارشناس ساخت نوشیدنی های الکی ، برای نمایش های عوامفریبانه برای ده درصد طرفداران وجیره خورها کفایت میکنه ، در ضمن عرزشی بیسواد هر گندی تو مملکت پیدا شد حاکمان مسوولشند برو نهج البلاغه وروایات وداده های محققان جامعه شناسی رو نگاه کن بعد اظهار فضل کن فعلا که از قاری قران تا مربی فوتبال و.....همه پرونده دارن ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
مقدس!! اره مقدس ! همه حکومتتون مقدسه اما معلوم نیست کشور چرا سرنوشت ممالک بدبخت وفاسد رو پیدا کرده ! ۴۳ ساله !
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
14
6
به درک که یه مشت مطرب و قرتی نیامدن
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
10
3
لطفا رخت چرکهاتون در حیاط همسایه نشورید
اگر مشکلات تو جامعه هست که هست خودمون به فضل خدا حل میکنیم همه باهر طرز فکری فرزندان این اب وخاک هستیم به امید روزی که فریب خوردگان دست از لجاجت بردارند وبه فکر پیشرفت و اقتدار کشورمون باشند ان مع العصر یسرا فان مع العصر یسرا
باهم مهربان باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
عزیزم مشکلات کی قراره حل بشه صبر ایوب هفت سال بود شعب ابوطالب سه سال در صمن اون موقع مشکلات برا همه بود ! پس انشاهاتون رو بفرست مزدشو بگیر اینجا چرند نباف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
2
9
سوگواره زجر شده عامل ابرو ریزی و رسوایی ! بدبختها چه ننگی بار اوردید ! اینجاها طرفداران واقعیتون معلوم میشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
10
زنان تاثیرگذاررامی اوردندوازلبنان وسوریه ویمن و....می اوردند
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
11
2
چقدر عالی سینما از وجود یک مشت فاحشه و خراب خالی شد البته خودشون میگفتن بهشون ....شده حالا دیگه فاحشه ها و متجاوزان خبری ازشون نیست بریم سراغ بازیگران و نسل جدید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
8
3
عزیزان بازیگر رفتند کشورهای خودشون ...
میدونید که هرکدوم ملیت جای دیگه ای رو دارا هستند هستند ...
از پول بیتالمال و سریال های نمایش خانگی و سینمای جمهوری اسلامی ایران شناخته شدند حالام گربه رقصونی میکنن
مملکت مملکت میکنن حروم خوارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
رفتن پیش توله های مسولان که از اخور بیتالمال تولید وپروارشدن ! جای دوری نرفتن که !
میثم ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
1
9
مردم از نیات همه شما سیاسیون با خبر هستند . چشنواره تحریمه. از نظر تمام مردم که با فقر و بی،عدالتی دست به گریبانن تحریمه.

مردم توی این نابسامان جشن نخواستن. البته چه جشنی؟؟؟؟ جشنی برای اقایون که دلشون خوش باشه.

از نظر تک تک مردم میهن پرست ایران این جشن تحریمه. کلی مردم رو بدبخت کردین. فقر و بی عدالتی چندین برابر شده.
باید به تک تک این مردم پاسخگو باشیددد.
این حکومت پشت خون شهدا قایم شدن.

پاینده و جاوید نام کشورم ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
5
8
اللهم عجل لولیک الفرج به حق عمه سادات بی بی زینب(س)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
خفه بابا...مردم مردم نکن بگو مزدور و اغتشاشگر،مردم اونایی بودن که با حمایت از نظام تو دهن هر چی وطن فروش زدند نه اون چهارتا جوجه ماشینی که کف خیابون اومدن،پس از طرف خودت و اوباش حرف ربزن نه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
الان به کجای شما فشار اومد با دعای فرج خرزشی لگد میندازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
9
2
سپاه اگر فعالیت اقتصادی می کنه برای دفاع از مرز وبومه این که تحریم جشنواره کنند افرادی چون ترانه وخطیب و... جای خوشحالی چون همینا بودن که با نفوذشان خیلی از افراد که توانمند در عرصه ی بازیگری هستند رو اجازه حضور ندادند کارگردان باید به جای پول پاشیدن درجیب دوسه نفر عقده ای باید از هنرمند باوجدان واقعی استفاده کند نه از کسانی که نوکر غربی وادعای وطن پرستی می کنند وتیشه بر ریشه وطن می زنند شما ادعای وطن دوستی می کنید که لخت وعریان باشیدکجای تاریخ ایران عریان بودن وعوعوسگ داشتن یا همجنس باز بودن افتخارش باشه ای خاک برسرتون با این تفکرات سینما باز بود چرا به تماشا نمی رفتید سیما تئاتر وفیلم وسریال همین اکبیرهارونشون می داد چرا دکمه کانالای ایران وآنان ایرانیان خاموش بود همش لش وخاک بر سر ترک ها وووو می شدید ضمنا سنوات گذشته هم اهالی سلیریدی برا کسب شهرت می رفتند نه برای وطن و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
ماله کش براساس نطر بنیانگذار جمهوری اسلامی نباید نیروهای مسلح در اقتصاد وسیاست وارد بشه ! نتیجه گند کاریهاشون هم معلومه پس دسمالکشی موقوف
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
8
3
وقتی جشنواره فجر و انقلاب اسلامی است...جای هیچ کدون از سلبریتی های دوزاری وطن فروش و مزدور نیست والسلام...جای هیچ هنرمند غربزده و خائن به مملکت و نظام نیست،اونا جاشون تو زباله دان تاریخه،خالی بودن و پر شور نبودن هم سگش به بودن همچی آدمهای بی خاصیت میارزه،هر چند که قطعا از گذشته هم پرشور تر هست...
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
8
2
بنظرم
هنرمندانی که در پشت پرده خیانت ها کرده اند
در پیش رو هم فقط با نشون دادن زندگی های مرفه شون و 24 ساعته شو دادن اون دل مردم رو خون کرده اند نمیخایم
کارگردانی که تا شرط انتخاب خانم ها در فیلمش ترتیب دادن اونا پشت پرده است رو نمیخایم
بازیگری که واسه یه ادا اطوار دستمزد میلیاردی میخاد نمیخایم
بازیگری که از هنرمندی پوشیدن لباس نافرم و از حرف زدن آنارشیست بودنش رو بلد هستند نمیخایم
بازیگری که به جای تولید محتوا، محتوای تولید ماهواره ها رو بلغور می‌کنند نمیخایم
بازیگرایی که هر روز طلاق هاشون یکی یکی داره میزنه بیرون... هر روز یه شوهرشون رو رونمایی میکنن نمیخایم
دهن ملت رو صاف کردید بعد تازه اومدن میگن ما دلقک شما نیستیم که به حرف شما برقصیم... بله شما رقاص اینترنشنالید، لیاقت رقص در میانه میدان ایران بودن رو نداری خارج نشین

این صندلی ها نه بخاطر اینکه هنرمندان نیومدن خالیه..... نه.... بخاطر این خالیه که از اول هر کسی از مادرش قهر کرد اومد شد هنرمند.... دایره رو بزرگ گرفتیم وگرنه هنرمند متعهد فهیم کمه
جانم برای ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
9
2
خائن و وطن فروش نباشن بهتره ..حالا چرا از اعتراضات فرانسه و آلمان نمیگن .سلبریتی های اونا خائن نیستن ..قبلا خیلی بازیگرا رو دوست داشتم ..الان از همه شون بدم اومده ..پول ملت خوردن نمک نشناسی کردن ..الان نگین ارزشی هست ..من یه آدم ساده هستم قبلن اروپا بودم الان فهمیدم هیچ جا وطن نمیشه .. .هرکه فحش بده همون لحظه سکته کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
واسه شماها جرج فلوید مقدسه چون فیلم مذهبی بازی میکردخخخخخخخ
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
3
برو فکر نان کن که خربزه آب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
5
خاک تو سرتون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
5
باید از خانواده جورج فلوید دعوت میکردند تا مردم ایران با جورج فلوید اسطوره مقاومت بیشتر آشنامیشدند
Sa
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
2
3
رویداد منتظر پلمپ باش داری حرف ملت را میزنی
ناروتو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
5
0
هرکی دوست نداره به سلامت خوش گدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
6
1
به نظرم چیزی به جز مرگ مهسا امینی اینقدر نمی تونست پر برکت باشه برای جمهوری اسلامی ایران که جشنواره احمقانه و فشن شوی مبتذل یه عده زن و مرد دلقک رو جمع کنه . خدا رو شکر که امسال شاهد این قضایا نخواهیم بود . هرچه هست فیلم هست و نقد فیلم و از ابتذال و سبک سری یه عده شکم سیر که آروغ روشن فکری شون جامعه رو به تعفن کشیده خبری نخواهد بود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان