تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۱

لیست پرسپولیس بسته شد

تیم پرسپولیس با حضور لئوناردو پریرا و عیسی آل‌کثیر در خط حمله به استقبال نیم فصل دوم خواهد رفت.

قرارداد بازیکنان پرسپولیس

رویداد۲۴ شب گذشته پنجره نیم فصل فوتبال ایران در حالی بسته شد که پرسپولیس حامد پاکدل و یورگن لوکادیا را از دست داد و با عیسی آل‌کثیر و لئوناردو پریرا قرارداد بست. البته محمدمهدی احمدی نیز از لیست زیر 23 ساله سرخپوشان به صورت قرضی به تیم سابق خود نفت مسجدسلیمان بازگشت.

البته قرار بود سیامک نعمتی دیگر بازیکنی باشد که از لیست سرخپوشان کنار می‌رود اما در نهایت قرمزها برای جدایی با او به توافق نرسیدند تا هافبک راست‌پای شماره 88 همچنان در فهرست بزرگسالان قرار بگیرد و حالا یحیی گل‌محمدی در مورد این بازیکن تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

نکته مهم اینکه پرسپولیس اجازه ثبت قرارداد 20 بازیکن بزرگسال را داشت اما شرایط به نحوی پیش رفت که قرمزها با 19 بازیکن لیست بزرگسالان خود را بستند تا یک جای خالی باقی بماند.

خط دروازه پرسپولیس با علیرضا بیرانوند و احمد گوهری تشکیل شده است. این دو بازیکن تا پایان لیگ بیست و چهارم تحت قرارداد سرخپوشان هستند و باید دید آیا برای سه فصل متوالی زوج گلری قرمزها بدون تغییر می‌ماند یا خیر؟

در خط دفاعی گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی، علی نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر، 5 بازیکن بزرگسال سرخپوشان محسوب می‌شوند. در این بین قرارداد فرشاد فرجی تا پایان فصل است اما چهار بازیکن دیگر یک فصل بعد را هم تحت قرارداد خواهند بود. گولسیانی از سایر مدافعان پرسپولیس مسن‌تر است.

خط هافبک پرسپولیس پربارتر از سایر خطوط است و 8 بازیکن را در خود دارد. میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و سینا اسدبیگی سه هافبک تدافعی سرخپوشان محسوب می‌شوند. در این بین سرلک تا پایان فصل با این تیم قرارداد دارد و کمال تا پایان لیگ بیست و سوم و سینا اسدبیگی هم تا سه فصل آینده با قرمزها خواهد بود.

بیشتربخوانید: آلترناتیو جدید گل‌محمدی برای نقل و انتقالات/ پیشنهاد دو بازیکن برزیلی به پرسپولیس

عناصر هجومی خط هافبک پرسپولیس بدون تغییر خواهند بود. وحید امیری 34 ساله، سروش رفیعی 32 ساله و امید عالیشاه 31 ساله باتجربه‌ترین بازیکنان به حساب می‌آیند. در این بین قرارداد عالیشاه در پایان فصل به اتمام خواهد رسید و باید دید یحیی با کاپیتان تیمش چه می‌کند. همچنین سعید صادقی بازیکنی است که تنها برای این فصل با قرمزها قرارداد دارد اما سیامک نعمتی و مهدی ترابی با امضای قرارداد دو ساله، مدت بیشتری در جمع سرخپوشان ماندگار خواهند بود.

مهمترین نکته در مورد خط حمله پرسپولیس، حضور 3 بازیکن بالای 30 سال است. شیخ دیاباته 34 ساله، عیسی آل‌کثیر 32 ساله و لئوناردو پریرای 31 ساله بازیکنی هستند که به عنوان مهاجم در لیست بزرگسالان حضور دارند. قرارداد شیخ و آل‌کثیر تا پایان فصل خواهد بود اما ممکن است در صورت عدم رضایت از پریرا، او هم در پایان فصل جدا شود تا خط حمله احتمالا مهمترین چالش سرمربی تیم برای فصل آینده باشد.

نکته مهم این که شش بازیکن بزرگسال پرسپولیس در پایان فصل قراردادشان به اتمام خواهد رسید و به عبارتی یحیی برای جذب 7 بازیکن بزرگسال در پایان فصل مشکلی نخواهد داشت.

در لیست پرسپولیس نام 10 بازیکن بالای سی سال دیده می‌شود تا قرمزها یکی از مسن‌ترین و در عین حال باتجربه‌ترین تیمهای لیگ برتر ایران لقب بگیرند.

پرسپولیس در لیست بازیکنان خارجی سه مهره غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی (حنانوف) را در اختیار دارد و بنابراین امکان خرید بازیکن بیستم لیست بزرگسال را نخواهد داشت. البته بعید هم به نظر می‌رسد که یحیی علاقه‌ای داشته باشد تا پایان فصل بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان