تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

7 نکته که خوب است زائران اربعین بدانند

حدود 2 میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم پرشکوه اربعین، به عراق رفته اند. رعایت چند نکته ساده می تواند حلاوت این سفر معنوی را بیشتر حفظ کند. اگر برای مراسم اربعین به عراق رفته اید، این چند نکته را بخوانید و به زائران دیگر هم بفرستید:
رویداد۲۴-حدود 2 میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم پرشکوه اربعین، به عراق رفته اند. رعایت چند نکته ساده می تواند حلاوت این سفر معنوی را بیشتر حفظ کند. اگر برای مراسم اربعین به عراق رفته اید، این چند نکته را بخوانید و به زائران دیگر هم بفرستید:

1 - یکی از مشکلاتی که تا کنون چند هزار نفر از زائران ایرانی بدان دچار شده اند، گم شدن پاسپورت هاست. توصیه می شود پشت جلد پاسپورت ها، شماره تلفن خود و یکی از همراهان و نشانی محل اقامت تان را بنویسید و نیز مرقوم کنید که از کدام مرز قصد بازگشت دارید تا در صورت پیدا شدن پاسپورت، بتوانند آن را به شما برگردانند.

 2 -
با همراهان خود قرار بگذارید که اگر در مسیر راهپیمایی گم شدید، زیر یکی از عمودها متوقف و منتظر شوید. عمودهایی که شماره رند دارند، شلوغ تر از بقیه هستند. عمود 1000 شلوغ ترین عمود است. بنابراین، عمودهای دیگری را برای قرار، توافق کنید. در هر 50 متر یک عمود وجود دارد.
در کربلا و نجف نیز جایی را به عنوان قرارگاه در نظر بگیرید.

7 نکته که خوب است زائران اربعین بدانند

 3 - مشخصات خود (نام، نام خانوادگی، شهر، شماره تلفن خود و یکی از همراهان، شماره تلفن ایران و آدرس محل اقامت تان) را روی کاغذی بنویسید و همراه داشته باشید. به ویژه این نکته را درباره کودکان فراموش نکنید.

4 - اگر می توانید، بلافاصله بعد از اربعین به کشور برنگردید تا مرزها کمی آرام تر شود.

5 - با توجه به مسائل امنیتی، از مسیرهای پیش بینی شده، خارج نشوید و به شهرهایی مانند سامرا سفر نکنید. همچنین اگر جایی می روید، همراهان تان را مطلع کنید.

7 نکته که خوب است زائران اربعین بدانند
6 - حواس تان به مدت اعتبار ویزایتان باشد و بیش از مدت قید شده در آن، در عراق باقی نمانید چرا که مشکلات قضایی در عراق برایتان ایجاد می شود.

7 - در بازگشت به ایران، اگر دچار بیماری شده اید، قبل از هر کاری به پزشک مراجعه کنید و مراقب باشید تا خدای ناکرده مشکلی برای خودتان و اطرافیان تان از نظر سرایت احتمالی بیماری پیش نیاید.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان