تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

برخی برای صحبت کردن علیه امنیت ملی، حقوق دریافت می‌کنند/ کشور را از نخبگان تهی کرده‌اند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: صحبت کردن کسانی که درکی از سیاست خارجی ندارند، نتیجه‌ای جز تجمیع تهدید‌ها علیه ایران ندارد. افرادی که چنین سخنانی را علیه امنیت ملی و کشور مطرح می‌کنند، برای این حرف‌ها حقوق هم دریافت می‌کنند.

حشمت الله فلاحت پیشه

رویداد۲۴حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس به رویداد۲۴ می‌گوید: برخی سیاستمداران ایرانی هنوز شناخت درستی از تعریف دولت در دنیای امروز ندارند و بیشتر نوع نگاهی که به کشور ایران دارند، این است که باید به صورت میلیشیایی اداره شود و برایشان مفاهیم سیاسی دولت، توسعه، روابط بین‌الملل، تنش‌زدایی، اقتصاد خارجی و ... اهمیتی ندارد. برای این سیاستمداران اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای نسل کنونی و آینده رخ می‌دهد و انزوای بین‌المللی اصلا برایشان اهمیتی ندارد و این رویه، بسیار خطرناک است.

او می‌گوید: این نگرش تاثیر واقعی خودش را گذاشته و بسیاری از تحریم‌هایی که به ایران تحمیل شد، ناشی از همین تفکر و نگرش است. همین که طرح‌های ضد ایرانی تا مطرح می‌شود با استقبال زیادی سریعا رای می‌آورد و تا ایران طرحی را عنوان می‌کند هیچ استقبالی از آن نمی‌شود، حاکی از همین موضوع است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه در طول تاریخ، جمهوری اسلامی ایران امنیت دو سوم مهمترین آبراه‌های بین‌المللی را تامین کرده است، تصریح کرد: با اینکه تهدید‌های زیادی علیه ایران شد، اما ایران همواره مانع از این شد که این مناطق به مناطق ناآرامی تبدیل شود. وقتی دو سوم آب‌های خلیج فارس متعلق به ایران است، باید اولین کشوری باشد که برای امنیت آن اهمیت قائل باشد. اما متاسفانه می‌بینیم به یکباره برخی افراد مطالبی مانند بستتن تنگه هرمز، تهدید کشور‌های اروپایی با پهپاد و... را مطرح می‌کنند. شرایطی که ایران دارد میراث چنین مواضعی است. یکی از دلایلی که برخی از تحریم‌ها به نتیجه دلخواه آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌ها منتج نشده است، موقعیت ایران است. کشوری که ۱۵ مرز آبی و خاکی با کشور‌های همسایه خود دارد و همین شاهراه‌ها را تبدیل به چالش کردن، یعنی بازی کردن در راستای سیاست انزوای ایران.


فلاحت‌پیشه: فرومایه‌گان می‌خواهند نخبگان را به حاشیه برانند/ افرادی که چالش ایجاد می‌کنند، اکنون نظریه‌پرداز شده‌اند


رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: معتقدم بازیگرانی مانند نتانیاهو و نومحافظه‌کاران و حامیان جنگ در آمریکا و برخی از کشور‌های عربی که در سایه سیاست‌های اشتباه ایران به منافع کلانی دست پیدا کردند، از مطرح شدن چنین سخنانی خوشحالند و این موضوع زمینه را برای یک اجتماع نظامی در خلیج فارس فراهم می‌کند. در صورتی که دنیای امروز چیز دیگری است. در دنیای امروز، چالش اصلی آمریکا، چین و روسیه است و بخش عمده‌ای از ناوگان نظامی آمریکا در منطقه، به دریای چین منتقل شد و بخشی از توجه‌ها به اوکراین است. نتیجه‌ای که از مطرح شدن این حرف‌ها می‌توان گرفت این است که به هر حال برخی نادانسته سعی می‌کنند جبهه دیگری را درست کنند که توجه‌ها از جنگ اوکراین منحرف شود.

او توضیح می‌دهد: در گذشته هم گفتم، در دنیای امروز کم سابقه است کشوری مانند روسیه به اوکراین حمله کند، ولی گروه واگنر بزرگترین جنایات را در جنگ اوکراین انجام دادند و به جای اینکه در گروه تروریستی قرار بگیرد، سپاه در این لیست قرار می‌گیرد. صحبت کردن کسانی که درکی از سیاست خارجی ندارند، نتیجه‌ای جز تجمیع تهدید‌ها علیه ایران ندارد. افرادی که چنین سخنانی را علیه امنیت ملی و کشور مطرح می‌کنند، برای این حرف‌ها حقوق هم دریافت می‌کنند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیازمند یک سیاست واقع‌گرایانه است، تصریح کرد: در دنیای امروز کم نیستند بازیگرانی که تلاش می‌کنند جنگی علیه ایران شکل بگیرد تا توجه از سمت جنگ روسیه و اوکراین به سمت ایران منحرف شود و اگر این رویه ادامه پیدا کند، ممکن است که کشور دچار درگیری‌های ناخواسته‌ای شود که اصلا به سود کشور و مردم نخواهد بود. در شرایط فعلی کشور نیازمند آرامش و تنش‌زدایی است نه ایجاد تنش. البته وقتی کشور را از نخبگان تهی می‌کنند این نتیجه را هم به دنبال دارد. تاکید می‌کنم که برخی با منافع ملی کشور دوستی خاله‌خرسه دارند و در گذشته نیز مواضع این افراد آسیب‌های کمی را به کشور وارد نکرد.

وی ادامه داد: اشتباهی که در سیاست خارجی کشور وجود دارد این است که هر کجا که بحرانی بود، ایران در کانون هدف آن بحران حضور داشت. برخی تلاش دارند پای ایران را به اختلاف میان ترکیه و سوئد هم بکشانند. ما برای قرآن، شأن و احترام قائلیم و حتما قران‌سوزی را محکوم می‌کنیم اما مسئله این است که چالش ترکیه و سوئد چالش بر سر اسلام نیست، چالش بر سر کُرد‌ها و طرفداران فتح‌الله گولن است. یک زمانی اردوغان نسبت به موضع فلسطین یک موضع کاملا انقلابی اتخاذ کرد و همان زمان در ایران تبدیل به یک قهرمان شد، ولی به یکباره اردوغان در یک چرخش، دفتر سیاسی کنسولی را در اسرائیل بازگشایی کرد. اکنون هم چالش ترکیه و سوئد بر سر این است که اردوغان برای پس گرفتن رای مخالفت خودش برای عضویت سوئد، اعلام کرده این کشور باید ۱۵۰ نفر از مخالفان ترکیه را به کشور ترکیه تحویل دهد، حتی یک بیمار که سرطان داشت را هم از سوئد تحویل گرفته است. دعوا بر سر همین است و اگر سوئد مخالفان اردوغان را خیلی زود به ترکیه تحویل دهد، ترکیه خیلی زود قرآن‌سوزی را فراموش می‌کند. در موضوع جنک روسیه و اوکراین هم مسئله همین است و روس‌ها برنده جنگ روانی علیه ایران هستند و توانستند یک همدست برای خودشان پیدا کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
4
1
فلاحت پیشه کی خفه خون میگیره
واسه همه چیز و همه مسائل تحلیل آبکی داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
هر وقت رائفی پور و عباسی و حسین منقلی خفه خون گرفتند
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
2
اقای فلاحت پیشه در به وجود امدن اوضاع فعلی کشور که به بن بست رسیده است تمام افرادیکه در نظام مسولیتی داشته اند مقصرند اگر شما نماینده ها در ادوار گذشته به وظایف قانونی خودتان عمل می کردید الان این گرفتاری را نداشتیم الان این سخنان شما که درست و واقعیت است دردی را دوا نمی کند باید زمانی اینها را می گفتید که مسولیت داشتید . از زمانیکه دولت موقت با پا فشاری روحانیت و با زدن بر چسب امریکایی کنار زده شد انقلاب به انحراف کشیده شد و افرادیکه باعث این کار شدند خودشان هم به دست یاران خودشان چوبش را خوردند . حالا حاکمیت در ضعیفترین حالت قرار گرفته است هم از نظر داخلی و هم بین المللی وقتی که حکومت پشتوانه مردمی نداشته باشد اینده خوبی نخواهد داشت ما هر چه می کشیم از دروغگویی و دو رویی مسولان است وقتی در کشور دروغ و ریا تزویر و چابلوسی حرف اول را زد فاتحه ان کشور خوانده شده است .از زمانیکه حکومت فعلی مسقر شد خواهان محو اسرائیل شد حالا در پشت پرده سیاست چه برنامه ای بود نمی دانم ولی این را به صراحت می کویم تا حالا هیچ حکومتی به اندازه حکومت ما به اسرائیل خدمت نکرده است با حرفهای نسنجیده و سیاست غلط حالا اکثر کشور ها بر علیه حکومت بسیج شده است عملکرد ما باعث شده تمام کشور های عربی با اسرائیل اشتی کرده اند و به جای اسرائیل کشور ما را دشمن می دانند خدمتی بهتر از این . با سیاست ابر قدرتها و عدم اشانیی حاکمان به قوانین بین المللی 8 سال با عراق جنگ کردم درست است که عراق به ما حمله کرده بود ولی بعد از ازادی خرمشهر خاتمه جنگ امکان داشت ولی این کار را نکردند با این عمل دو کشور منطقه یعنی عراق و ایران که ارتش قوی داشتند از بین رفتند و این کار باعث شد اسرائیل نفس راحت بکشد الان قویترین ارتش منطقه کشور اسرائیل می باشد چون دارای سلاح تمی است و اما چرا با اتمی شدن ما اسرائیل مخالف است چون انها دلیل می اورند که خواهان نابودی هیچ کشوری نیستیم و می گویند چون ایران خواهان نابودی ماست نباید سلاح اتمی داشته باشد . ما خودمان نا خواسته کار هایی را انجام می دهیم که به نفع انها تمام می شود اگر حاکمان کمی از سیاست اطلاع داشتند در مورد تجاوز روسیه به اکراین اعلام بی طرفی می کردند و لی نه تناه این کار را نکردند بلکه جانب روسها را گرفتند و برای اینکه روسها ما را در این جنگ شریک کنند از ما پهپاد خریدند در صورتیکه روسیه انقدر هم ضعیف نیست که به سلاح ما نیازمند باشد و این عمل حاکمیت در اینده به ضررما تمام خواد شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
2
1
دخالت و مداخله اسرائیل جنایتکار در امور داخلی ایران 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولین و نمایندگان مجلس بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
اینکه غربزده ای را خریداری می کنند برای ترور آن دانشمند مقصر کیست؟ تحقیر قانون و سیاه نمایی سبب نمی شود احترام به چراغ قرمز رها شود و آمار تصادف بالا رود ؟؟.
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
3
با سلام و ارزوي سلامتي شما عزيزان بايد خون تاكيد ميكنم خون گريه كرد براي اين بهترين ملتهاي دنيا خدا نابود كند كساني را كه مقابل ملت عزيز ايران هستند أعم از مجلس دولت و بازار گردانهاي بورس شرف داشته باشيد با تشكر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
0
تو چرا نمی فهمید الان کل اروپا و امریکا دارند بر علیه روسیه می جنگند و لذا برای اینکه ایران از غربی ها فاصله نگیرد تمام نیرنگها را دارند بکار می برند یک نیرنگ این است در داخل برای غرب کار کنند و دور زدن تحریم ها را کنترل کنند لذا شما که می دانید ایران هیچ دخالت نظامی همرا روسیه نداشته به عنوان نیروی همکار غرب در ایران بکار گرفته شدید دیگر توقعی از افراد کوچه بازار نی
نظرات شما
پیشخوان