تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آذربایجان: کنسولگری ما در تبریز فعال خواهد ماند

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با بیان اینکه دیپلمات‌های این کشور از ایران خارج شده‌اند تاکید کرد که کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز به کار خود ادامه می‌دهد.

آذربایجان: کنسولگری ما در تبریز فعال خواهد ماند

رویداد۲۴ «خلاف خلاف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیت‌های کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که پروسه تخلیه کارکنان و دیپلمات‌های سفارت این کشور در تهران تکمیل شده است.

پایگاه خبری ترند نیوز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد، هواپیمای حامل دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت این کشور در تهران ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی در فرودگاه «حیدر علی اف» باکو فرود آمده است. این هواپیما دیپلماتها، کارکنان و خانواده هایشان از جمله دو فرد مجروح و همچنین جسد عسکراف که در این حمله مجروح و کشته شدند را از تهران به باکو برده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داده بود که کارکنان سفارت این کشور در تهران روز یک شنبه ساختمان این سفارتخانه را خالی می‌کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گفت که دولت این کشور به منظور انتقال پیکر اُرخان عسگروف کارمندی که جان خود را در حمله مسلحانه جمعه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران از دست داد، هواپیمایی به تهران می‌فرستد.

در پی حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که صبح جمعه رخ داد، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه زنی بپرهیزند.

حسین امیرعبداللهیان نیز با جیحون بایراموف همتای خود در این رابطه تلفنی گفتگو کرد و ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رسول عباس زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
0
0
سلام تبریز مگر جزو ایران نیست اگر دلتان می خواهد برود از تبریز هم بروید حالا یاسین از ناموس خودش دفاع کرده حالا سیر شدید با زور که از شما خانم نگرفته بود اول شما خلاف کردید
نظرات شما
پیشخوان