تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

حجت الاسلام شهرستانی: جوانان مهم‌ترین سرمایه‌های ما هستند/ ظاهر جوانان را ملاک قرار ندهیم و به معنویت باور داشته باشیم

نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی در سفر به اندونزی اظهار داشت: باطن جوانان روشن و سرشار از ایمان به خدا و معنویت است. ما باید آن‌ها را باور کنیم و از محدودیت‌ها و محدودیت‌های بی دلیل برای جوانان خود بپرهیزیم. بگذاریم پسران و دخترانمان بزرگ شوند و مانع رشد و تربیت آن‌ها نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی

رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی که از یکشنبه گذشته به همراه هیئت مذهبی به همراه رهبران شیعه و شخصیت های برجسته گروه های اهل سنت این کشور از جمله دکتر قریش شهاب به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرد. دکتر علوی شهاب و پروفسور عقیل سراج با دانشمندان برجسته اندونزیایی دیدار و گفتگو کردند.

پایبندی به آموزه های قرآنی و اخلاق محمدی (ص) ضامن هویت مسلمانان است.

حجت الاسلام شهرستانی در دیدار با پروفسور عقیل سراج رئیس سابق جنبش اسلامی اندونزی از تلاش های صورت گرفته برای حفظ معارف اسلامی در جامعه بزرگ مسلمانان اندونزی تقدیر کرد و بر نقش برجسته رهبران در حفظ اسلام تاکید کرد. انگیزه های اضافه شده: آموزه های قرآنی و آداب محمدی (ص) هویت مسلمانان را تضمین می کند. تحت این هویت، ارزش های فرهنگی ملت اندونزی تجلی یافت و این کشور در جنوب شرق آسیا پیشرفت های مهمی داشت.

نماینده تام الاختیار حضرت الله سیستانی افزود: در شرایطی که تلاش های بسیاری برای تضعیف فرهنگ دینی و اخلاقی در جوامع اسلامی توسط مخالفان دین انجام می شود، باید به ارزش های اصیل، غنای فرهنگ اسلامی، اعتدال دینی و اعتدال دینی توجه شود. همزیستی بین ادیان، اسلام و گفتگو با پیروان ادیان دیگر، طلسم دروغینی برای دشمنان و متعصبان خواهد بود.

روزی را می بینم که اسلام عزیز در کشورها و مناطق دوردست این منطقه قیام کند

وی با اشاره به جمع کثیری از جوانان قرآنی این کشور که به مناسبت این سفر گرد هم آمدند و یکی از نوابغ قرآنی کشورمان نیز توانایی های خود را در این جمع ارائه کرد، یادآور شد: این نوع شور و اشتیاق. برای قرآن کریم … فرهنگ قرآنی در میان جوانان اندونزی در یکی از دورافتاده ترین مناطق ظهور می کند آسیا ریشه اسلام و معنویت در دل مردم این منطقه به عنوان بزرگترین کشور اسلامی است و مژده اميد به آينده است و اميد دارم و روزي را مي بينم كه قدرت الهي و تلاش جوانان مسلمان و آرمان شايسته مسلمانان در كشورها و سرزمين هاي دور اين مرز و بوم بدرخشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی افزود: در چهره های درخشان این کودکان و نوجوانان انگیزه ها و اندیشه های والایی دیدیم که جوان هستند اما شخصیتشان عالی است و معتقدیم با خلاقیت، انسجام و تداوم اینها. عزیزان، آینده درخشان اسلام در جنوب شرق آسیا تضمین خواهد شد.»

مایه تاسف است که برخی جریان ها فقط ظاهر برخی از جوانان را قضاوت می کنند

وی ادامه داد: این جلسه نشان داد که ما باید به معنویت جوانان خود ایمان داشته باشیم، باید برای نوجوانان و جوانان مسلمان در همه جوامع و کشورها از ایران، عراق، مصر، عربستان سعودی، ترکیه، پاکستان و بنگلادش گرفته تا اندونزی و مالزی و… ارزش قائل شویم. در سرتاسر دنیا و به آنها فرصت بدهیم، متاسفانه گاهی در جوامع مسلمان می بینیم که برخی از جریان های تندرو فقط ظاهر برخی از جوانان را قضاوت می کنند و در مورد آنها نظر منفی می دهند و یا آنها را نقد و رد می کنند، در حالی که باطن جوانان روشن و روشن است. به خدا و معنویت ایمان داشته باشیم و باید به آنها ایمان داشته باشیم و از محدودیت ها و محدودیت های بی دلیل برای جوانان خود بپرهیزیم و بگذاریم پسران و دخترانمان بزرگ شوند و مانع رشد و تربیت آنها و زندگی علمی و اجتماعی آنها نشویم. بزرگترین ظلم به اسلام جلوگیری از تربیت و رشد پسران و دخترانمان و یا ایجاد جامعه ای عقب مانده به نام اسلام است و بدانیم که جوانی در همه دنیا منشأ کار است و مسئولیت های آینده بر عهده خواهد بود. جوانان مسلمان مهم ترین سرمایه های اجتماعی ما هستند، حتی در صورت اختلاف، کافی است با خرد و ادب آنها را با معارف واقعی الهی و اسلامی آشنا کنیم، آنگاه خواهیم دید که این جوانان بهترین فداکاری ها را برای آنها انجام خواهند داد. جامعه مسلمانان کشورهایی که به جوانان خود ایمان داشته باشند و به آنها شخصیت و فرصت بدهند به ثبات و پیشرفت واقعی و پایدار دست خواهند یافت.

بیشتربخوانید: علی جنتی: «اجبار زنان به حجاب» از سوی حکومت را از کجای اسلام درآورده‌اند! / امروز، زنان محجبه بیش از بدحجاب‌ها، تحت فشارند

بازدید از مراکز شیعه

شیعه می تواند بهترین پیام آور انسانیت، صلح و معنویت باشد

لازم به ذکر است حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این سفر با شخصیت های شیعه در اندونزی نیز دیدار و در مراکز اسلامی این کشور حضور یافت که با استقبال گسترده گروه ها و جریان های اسلامی مواجه شد.

ایشان در دیدار با بزرگان و مراکز شیعه، با اشاره به روایت معروف امام صادق (علیه السلام) که فرمودند: ای جماعت شیعیان من در برابر شما قد بلندی دارم، به وظایف مهم شیعیان اشاره کرد. . ای گروه شیعه! شما متعلق به ما هستید پس زینت ما باش و زشتی ما نباش.» تأکید کردند: با توجه به حکمت و غنای مکتب اهل بیت علیهم السلام، اعتدال و منطق تشیع، شیعیان می توانند بهترین باشند. پیام آوران انسانیت، صلح، معنویت، اخلاق، همزیستی با همه مذاهب اسلامی و گفتگو با ادیان و پیروان سایر مکاتب.

از جمله سفرهای حجت الاسلام والمسلمین شهرشتانی، زیارت حوزه خاتم الانبیاء آیت الله وحید خراسانی است که در آنجا تحصیل علم و تهذیب اخلاق و فرصت را غنیمت شمرد. وی افزود: یکی از ضروریات روزگار این است که هر طلبه ای که می خواهد معارف اهل بیت علیهم السلام و دین را تبیین و ترویج کند باید به این عناصر مزین شود و مکتب حضرت آیت الله وحید یکی از ظرفیت های خوب برای تحقق این امر در این منطقه است.

سایر مراکز و موسسات بازدید شده به شرح زیر است:

زیارت حوزه الصدیقه الزهرا به مدیریت حجت الاسلام سید حسین شهاب.

مراسمی در سفارت ایران به میزبانی سفیر دکتر آزاد با حضور سفیر لبنان، سفیر عمان، سفیر عراق، سفیر پاکستان، سفیر سوریه، سفیر فلسطین و نماینده جمهوری اسلامی ایران لبنان. وزارت امور خارجه اندونزی در خاورمیانه و دکتر الوی شهاب وزیر سابق امور خارجه اندونزی.

دیدار با استاد عقیل سراج رئیس سابق نهضت العلماء و شرکت در مراسمی از پیش تعیین شده با حضور دانش آموزان دختر و پسر دانشکده فرهنگ.

بازدید از مرکز اسلامی اندونزی و دیدار با رئیس مرکز.

حضور در کانون مصطفی ایتام علیه السلام

از موسسه ارتباطات الویه دیدن کنید،

بازدید از مدرسه صدرا نماینده مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)

این دیدارها تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان