تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر

شروین حاجی پور خواننده ترانه «برای» کیست؟

شروین حاجی پور خواننده پاپ ایرانی است که در برنامه عصر جدید شناخته شد و با آهنگ «برای» در جریان اعتراضات مردم به شهرت رسید. شروین با این آهنگ توانست جایزه گرمی بهترین ترانه برای تغییر اجتماعی سال ۲۰۲۳ را از آن خود کند.

شروین حاجی‌پور کیست

رویداد۲۴ شروین حاجی‌آقاپور معروف به شروین حاجی‌پور، خواننده موسیقی پاپ است که نخستین بار در برنامه «عصر جدید» در صداوسیما شناخته شد. او با آغاز اعتراضات در ایران، آهنگی با عنوان «برای» با توییت‌های اعتراضی کاربران در توییتر ساخت و اجرا کرد که این تک‌آهنگ به مهمترین موسیقی اعتراضات تبدیل شد و در جریان ناآرامی‌های اخیر توسط معترضان بسیار استفاده شد. افراد دیگر این آهنگ را بازخوانی کردند. شروین حاجی‌پور با این آهنگ جایزه «گرمی» بهترین ترانه برای «تغییر اجتماعی» سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

زندگینامه شروین حاجی‌پور

شروین حاجی‌پور متولد ۱۰ فروردین ۱۳۷۶ در شهر بابل استان مازندران است. او یک خواهر به نام کمند دارد. شروین تحصیلات آکادمیک خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران به اتمام رسانده، اما از کودکی به موسیقی و هنر علاقمند بوده است.

شروین موسیقی را از همان کودکی آغاز کرده است. خودش خواهرش را الهام‌بخش ورود به دنیای موسیقی می‌داند و می‌گوید «چون خواهرم کمند به کلاس آواز می‌رفت من از بچگی به موسیقی علاقه داشتم.» به گفته خودش «اولین جرقه علاقمندی‌ام به موسیقی، به هشت سالگی و زمانی‌که همراه پدرم به یک کنسرت محلی در بابل رفته بودم، برمی‌گردد.» با فهمیدن علاقمندی‌اش از طرف خودش و خانوادش تشویق به یاد گرفتن یک ساز می‌شود و در نهایت او «ویولن» را به‌عنوان ساز تخصصی خود انتخاب می‌کند. 

شروین به غیر از ویولن ساز‌های دیگری همچون گیتاز و پیانو را خودآموز یاد گرفت. خودش می‌گوید: «وقتی شروع به نوازندگی کردم، بعد از مدتی از آن خسته شدم و بیشتر وقت‌ها نت‌ها را تغییر می‌دادم که همین قضیه باعث عصبانیت استادم می‌شد، اما وقتی دید که من کوتاه نمی‌آیم، مرا به یک استاد آهنگساز معرفی کرد تا بتوانم آنجا خلاقیت به خرج دهم.»

شروین با شرکت در فصل اول برنامه استعدادیابی «عصر جدید» توانست خودش را به‌عنوان یک خواننده و آهنگساز مطرح کند. البته او تا قبل از شرکت در برنامه عصر جدید هم تک‌آهنگ‌هایی منتشر کرده بود. شروین در برنامه «عصر جدید» تا مراحل نهایی بالا آمد و در همان مرحله اول با خواندن ترانه «شاید بهشت» نظر هر چهار داور را به خود جلب کرد. آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و داور این برنامه از او به دلیل صدا و متن ترانه‌اش تقدیر کرد و گفت: «ما کمتر فردی را داشتیم که هم آهنگ بسازد، هم بخواند و هم شعر بسُراید.»

شروین درباره اینکه خودش آهنگساز و ترانه‌سُرای آثارش است، می‌گوید: «نمی‌توانم با شعر یا ملودی‌ای که دیگران برایم می‌سازند ارتباط برقرار کنم و آن را بخوانم. بزرگ‌ترین درد‌ها و دغدغه‌های من تبدیل به موسیقی می‌شوند. یعنی اینگونه نیست که همینطوری یک شعری بخوانم یا بنویسم. تمام آنچه که می‌نویسم و می‌خوانم برآمده از دغدغه‌هایم است. هیچ لذتی بالاتر از این نیست که مشکلات و دردهایت تبدیل به موزیک شوند.»

شروین حاجی پور در عصر جدید

اجرای کامل شروین حاجی پور در برنامه عصر جدید

ترانه‌های شروین حاجی پور

شروین تا به الان ۳۳ آهنگ، ۳ موسیقی متن، ۴ نماهنگ کرده است. او پس از شرکت در برنامه «عصر جدید»، تک‌آهنگ «شاید بهشت» را به‌صورت رسمی در تمامی پلتفرم‌ها منتشر کرد؛ تک‌آهنگی که باعث استقبال زیادی از جانب نسل جوان شد.

او پس از برنامه «عصر جدید» کار خودش را ادامه داد و آهنگ‌ها و موزیک ویدیو‌هایی را در پلتفرم‌های مختلف منتشر کرد. «شاید بهشت»، «چمدون»، «حسود»، «لاله را دیدن»، «رفیق»، «مثل تو»، «بهار اومد» و ... بخشی از آهنگ‌های منتشر شده او است.

شروین حاجی‌پور

آهنگ «برای» جهانی شروین حاجی پور

همزمان با آغاز اعتراضات سراسری در ایران پس از درگذشت مرگ مهسا امینی، شروین در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۱ آهنگی تحت عنوان «برای» منتتشر کرد؛ تک‌آهنگی که در واکنش به اعتراضات مردمی و نارضایتی‌های اجتماعی- سیاسی منتشر شد. این آهنگ از توییت‌های کاربران با مضمون «برای...» در توییتر نوشته شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی یادآوری اتفاقات تلخ و مطالبات خود را عبارت «برای» در توییتر منتشر می‌کردند که این توییت‌ها بیشتر گلایه از ناکارآمدی و بحران موجود بود. حاجی پور با الهام گرفتن از این توییت‌ها، با گرفتن ویدیو از خودش، آن را خواند و در صفحه خودش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

این آهنگ کمتر از ۴۸ ساعت با وجود فیلترینگ گسترده در ایران، ۴۰ میلیون بازدیدکننده داشت؛ ترانه‌ای که در همان روز‌های نخست انتشار، با استقبال عمومی روبرو شد به یکی از نماد‌های خیزش ۱۴۰۱ تبدیل شد.

ترانه «برای» شروین پس از انتشار توسط خواننده‌های مشهوری در سراسر جهان بازخوانی شد؛ از بازخوانی توسط گروه موسیقی دانش‌آموزان فرانسوی گرفته تا خواننده‌های آلمانی. در اعتراضات ایران نیز معترضان با خواندن این آهنگ سعی داشتند که اعتراض خود را نشان دهند.

نکته جالب این ترانه این بود که گروه‌های مختلف سیاسی و مردم با گرایش‌های گونه‌گون آن را بازخوانی می‌کرد که از این منظر، «ترانه برای» یک استثناء به شمار می‌رفت؛ چه آنکه در آن عباراتی وجود داشت که می‌توانست مورد قبول همه نگرش‌ها نباشد؛ چنانچه جریان‌های چپ‌گرا منتقد عبارت «اقتصاد دستوری» در ترانه بودند یا طبیعتا جریان مذهبی علاقه چندانی به «رقص» نداشت. و همینطور ناسیونالیست‌های ایران علاقه ندارند مردم افغانستان یا کشورهای دیگر در ایران باشد. این در حالی بود که در ترانه از عبارت «کودکان افغانی» استفاده شده بود. با این حال این ترانه محصول مطالباتی بود که توانسته بود همه تفکرات را به یکدیگر پیوند دهد و تبدیل به نماد شود، به همین دلیل تبدیل به یک استثناء شده بود.


بیشتر بخوانید: چند نکته درباره بازداشت شروین حاجی‌پور/ کسی تحمل یک ترانه اعتراضی ساده را هم ندارد!


دستگیری شروین حاجی‌پور

شروین حاجی‌پور در هفتم مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیرو‌های امنیتی به دلیل انتشار موزیک «برای» بازداشت شد. دو روز بعد یعنی ۹ مهرماه خبرگزاری برنا وابسته به سازمان ورزش و جوانان مدعی شد که خبر بازداشت شروین شایعه بوده و صحت ندارد، اما دقیقا یک روز پس از این ادعا، کمند حاجی‌آقاپور خواهر شروین در صفحه اینستاگرامی‌اش اعلام کرد که برخلاف شایعات منتشر شده، شروین آزاد نشده و در اداره اطلاعات ساری نگهداری شده است.

۱۲ مهر ۱۴۰۱ شروین با قید سند آزاد شد. محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب ساری اعلام کرد که شروین حاجی‌آقاپور با قید وثیقه تا زمان تکمیل شدن پرونده‌اش آزاد شده است. پس از آزادی شروین فیلمی هم از او منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. او در این فیلم از وضعیت خود می‌گوید که خوب است، اما در حین فیلم سر یک نفر در صندلی عقب ماشین مشخص می‌شود و همین موضوع باعث شد مخاطبان بگویند این فیلم به اجبار از او گرفته شده است.

شروین حاجی پور عصر جدید

واکنش‌ها به بازداشت شروین حاجی پور

بازداشت شروین حاجی‌پور، موجی از انتقاد‌ها و واکنش‌ها را به همراه داشت. حامد صفایی کارگردان هنری برنامه «عصر جدید» در واکنش به انتشار «برای» توسط شروین و بازداشت وی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «شروین حاجی‌پور شرکت کننده برنامه عصر جدید بود؛ یادم هست صداوسیما نگران بود که شروین در آینده دردسرساز شود.»

محمد اصفهانی نیز در واکنش به بازداشت این خواننده نوشت: «از خبر دستگیری شروین عزیز که دوست و هنرجویم در مسابقه عصر جدید بود بسیار متاثر و غمگین شدم. شروین جوانی فوق‌العاده با استعداد و معصوم و خجالتی و بااحساس بود... این هنرمندان، شریک و مونس تنهایی‌ها و خلوت مخاطبان خود هستند و با احساس خدادادی، تلطیف‌کننده بن‌بست‌ها و تنگنا‌های روحی دوستداران‌شان... بیش از این گناهی نباید بر آن‌ها نوشت. ما همه فرزندان ایرانیم و شرح صدر و خلق و منش عظیم، ایجاب می‌کند هوای همدیگر را داشته باشیم.»

هیات مدیره خانه موسیقی ایران هم در جلسه ۱۰ مهر خود، ضمن ابراز تاسف از وقایع اخیر، به دستگیری شروین حاجی‌پور خواننده جوان اهل ساری اعتراض کردند و از دستگاه قضایی خواستند هرچه سریع‌تر نسبت به آزادی او اقدام کنند. خانه موسیقی تاکید کرد که مسئولان عالی‌رتبه کشور باید نسبت به احترام گذاشتن به حق اعتراض مردم، توجه داشته باشد.

اما به غیر از چهره‌های ایرانی، خواننده‌های کشور‌های دیگر نیز به بازداشت شروین واکنش نشان دادند. «راجرز واتر» و «مراد بوز» از کسانی بودند که در واکنش به بازداشت این خواننده انتقاد کردند.

جایزه گرمی به ترانه «برای..» شروین حاجی‌پور

ماجرای «برای..» شروین به همین جا ختم نشد. چند ماه پیش «گرمی» به‌عنوان معتبرترین جوایز موسیقی در جهان اعلام کرد که قرار است در سال ۲۰۲۳ از یک جایزه ویژه به‌عنوان آهنگ برای تغییر اجتماعی رونمایی کنند. قرار بود جایزه گرمی برای تغییر اجتماعی یک روز قبل از مراسم رسمی به برنده آن اهدا شود، اما طی تصمیمی این قرار تغییر کرد و بنا شد برنده این جایزه در همان مراسم اصلی اعلام شود.

جیل بایدن همسر رئیس جمهور آمریکا، در این مراسم با تقدیر از ترانه «برای» و با یادآوری مرگ مهسا امینی و جنبش زن زندگی آزادی، شروین حاجی‌پور را برنده این جایزه اعلام کرد. خانم بایدن در این مراسم گفت: «یک کمیته ویژه با بررسی بیشتر از ۱۳۰ هزار رای ارسال شده، ترانه برای را برنده دریافت جایزه تاثیرگذاری درتغییرات اجتماعی انتخاب کرده است. شروین را بازداشت کردند، ولی این ترانه با موضوع قدرتمندش «زن زندگی آزادی» در سراسر جهان منعکس شد. شروین تبریک می‌گویم و از ترانه‌ات متشکریم.» شروین در واکنش به برنده شدنش در جوایز گرمی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشت: «ما بردیم.»

اگرچه شروین حاجی‌پور با ساخت و اجرای «برای» شهرت جهانی یافت، اما توجه او به مسائل اجتماعی و سیاسی روز ایران در کارهایش، بسیار پیشتر از این ترانه آغاز شده است. ترانه «نترس» او که درباره قتل ناموسی رومینا اشرفی، ترانه «بهار اومد» درباره آرزوی او برای آزادی و رفاه عمومی و «بعد ما» از کار‌هایی است که او در واکنش به دغدغه‌ها و مسائل روز مردم ایران است، ساخته است.

توییت شروین حاجی پور درباره حادثه تروریستی کرمان

در پی حمله تروریستی به مراسم سالگرد حاج قایم سلیمانی در کرمان و کشته شدن تعدادی از هم وطنان، شروین حاجی پور یک توییت منتشر کرد. 

شروین حاجی پور خواننده ترانه «برای» کیست؟

آهنگ آشغال شروین حاجی پور

چندی پیش شروین حاجی پور یک آهنگ دیگر با نام آشغال منتشر کرد که به موضوع مهاجرت خوانندگان و فعالان از ایران پرداخته بود.او در بخشی از آهنگ خود می خواند: «ازم نخواه برم از این خاک / هر جا برم دلم همینجاست / من سر قولم هستم / پای حرفشه پسر ایران»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شروین حاجی پور
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰۹
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
52
16
خواندن حاجی جور
برای چی بود
ریا یعنی فریب
زبان دروغین
یا
بی ریا بدون فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کلاس مشاعره رو جای دیگه برگزار کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
معصومی نفوذی متوهم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
17
88
ترانه "برای" مانیفست و آیینه تمام نمای بیان مشکلات و بلاهایی است که بر سر مردم، اعتقاد آنها و سرزمین ایران در این چهار دهه آمده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
6
33
بلاخره مااهالی شهربابل متوچه این گزارش شمانشدیم یکباراشاره کردییدشروین ازاهالی بابل ودرچای دیگرکزارش می نویسید ساری اگراین اشتباه رااصلاح کنید مااهالی بابل ازشماتشکرخواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ایشان در اطلاعات مرکز استان یعنی ساری بازداشت بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
12
86
قدرت مردم مثل سیل تمام ظالمان رو نابود میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
نترس ما مثل سیل بند جلو اون ایستاده ایم
آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
24
89
شروین خواننده مردمی با قدرت تمام موانع رو کنار بزن و شکوفا شو مردم واقعی پشت تو هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
می خواهی ازش سواری بگیری؟
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
21
88
برای دختری که ارزو داشت پسر بود
برای زن زندگی ازاااااااادی ........‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
106
34
هیچ استثایی در کار نیست ، شروین هم مانند علی کریمی ، مسیح فرچه ، و....... قربانیان و سربازان توطئه نظام سرمایه داری غرب علیه انقلاب اسلامی هستند و این نمایش ها تماما در این راستا قابل توجیه است و هیچ ارزش هنری ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
مگر هنر را تو درپیتی ارزش گذاری میکنی هر چند امثال تو نخود هر آشی هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چشتون در بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
شروین عزیز تمام بحرانهای مملکت ما رو درقالب آهنگ بیان کرد چرا نمیخوای قبول کنی!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
ازروی حسادت حرف میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
چشت درآد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
اینایی که اسم بردی یه تار موشون میارزه به صدتا مثل تو مزدور
شقایق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
100
35
وطن فروشهای غربزده که نشان دادند برده غرب و تسلیم اویند بعضی مواقع شعار رفراندم را سر می دهند شما بی شعورها که نظر حدود ۳۰ پزشک را قبول ندارید و به پاس این دروغتان جایزه می گیرید چگونه نظر ۹۰ میلیون ایرانی میهن پرست را می خواهید قبول کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
بمیر.وازاین.حسادت.بمیر.ما.ایرانی.ها.خوشحالیم.
ساعد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
سوگند شد شقایق خخخخخ
Sheyda
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خودتون از خواب غفلت بیدار شید اونای که تو بهشون میگی وطن فروش برای مردمشون جون خودشونو وسط گذاشتن خودتون خیانتکارید به مردمتون دارید خیانت میکنید ماطرف مردمیم نه ملت جمهوری اعدامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
حسادت کن و از حسادت بمیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
28
38
شروین عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
بابرو بمیر بابا با این صدای نکرش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
22
32
"برای"سرود انقلاب مردم ایران است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
31
18
یک قطره آب بود با دریا شد
یک ذره خاک با زمین یکتا شد
آمد شدن تو اندر این عالم چیست
آمد مگسی و ناپیدا شد
لعنت خداوند به این بابلی برده هم دست جلاد کودک کش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
لعنت به توی حسود بدبخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
لعنت خدا برکسانی که ازروی حسادت و بخل قصد تخریب این جوان خلاق را دارند
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
39
40
امروز روی دم سگ هم بنویسی زن زندگی آزادی همسر بایدن حمایت می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
ایول
ایرانیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
54
25
خدا به خر شاخ نداد چون شکم گاو رو پاره میکرد
مثال همین آقا شروین
اسمش شر من ازم اجراش تو عصر جدیدهمچین اتفاقا بدم اومد قیافه سیخ تو پریزش داد میزد تازه بدوران رسیده میخاد همه کار کنه به چشم بیاد
بر بشین پسر جان بوق بنواز ملت امام زمان تو میخای بچرخونی
شرشره خان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چرا پای امام زمان رو وسط میکشی چرا از یکی خوشت نمیاد پای دینو وسط میکشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
حداقل یه عکس از قیافه خودت میذاشتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
ایرانیم؟ اوج ساندیس خوری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
از شهرت شروین خیلی سوختی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
واقعا خوب شد به تو شاخ نداد با لحن بی ادبت شاخ داشتی چه می کردی اگه آدم بودی از بردن یک هم وطنان خوشحال می شدی وبعد شکم تو سیر ومشکل نداری ملت وضعیت معیشتشون خرابه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
27
38
دورت بگردم پسر خوبم مبارکت باشه
سما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
55
26
شروین توکشورت رو فروختی حتمافرداتوامریکادیده میشی .مبارک به تو وطن فروشیت.خائن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
اون کشورشو نفروخته بلکه از مردم حمایت کرده و اونی هم که آمریکا می‌ره شما و آقازاده ها هستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
متاسفانه انهایی که ازش دفاع میکنند وطن فروش هستند ،اگر مشکلاتی در داخل هست باید خودمان حل کنیم ،تاریخ گواه است که همین بیگانگان چه ظلم ها و جنایاتی علیه کشورمان نکرده اند هم سو شدن با آنها یعنی خیانت یعنی وطن فروشی ،مرگ بر وطن فروشان
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
فکر کنم منظور کاربر ناشناس که میگی مردم حمایتش کردن همون مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ میگی درسته؟؟
واقعیت اینه ما تو فضای مجازی طرفدار نداریم ولی تو میدان خیلی هستیم مثل ۲۲ بهمن امثال
و اینم بگم من یه دهه هشتادی هستم و از نوع ساندیس خور نه دلار سعودی و آمریکا خور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
ساندیس ها نوش جونتون ساندیس خورهای حرفه ای!! فقط مواظب باشین پرخوری نکنین یکوقت می ترکین!!! خخخخخخخخ
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
31
24
حالا اینم آنقدر الکی بالا ببرید و بهش بیشتر از هنرش پر و بال بدید که مثل خیلی‌ها خودش رو گم بکنه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
49
25
حاک بر سر شروین که دشمن ازش تعریف می کنه خاااآاااک بر سرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
چرا با پرچم دشمن اومدی وطن دوست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
خاک بر سر تو و پولی که میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
دشمن تویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
دشمن ایران شما ساندیس ها هستید. نه هنرمند مردمی
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
26
19
شروین حاجی اقا پور یک خواننده است که اهنگ اعتراضی احساسی خونده. از ایشون بت نسازید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
39
24
هر فیلم یا ترانه ای که بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران باشد از طرف غرب وداخلیهای فتنه جو مورد توجه قرار میگیرد که فاقد ارزش است ! در شعری که نه قافیه و ردیف درستی دارد! نه خواننده آن تاحالا آلبومی ارائه داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تو ارزش میذاری استاد!!!???
کاکاسنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
جایزه گرمی برده این ترکو یه جهان گوش داده بدبخت ارزشی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
8
21
ترانه "برای" یا سلام فرمانده!
تاثیرگذاری کدامیک بیشتر بود ؟
پاسخ ها
کاکاسنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
برای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
چطور با سلام فرمانده مقایسه میکنی ،سلام فرمانده جهانی بود در دلها اثر گذاشت ولی این چون ضد ایران بود دشمن بولدش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
سلام فرماندتون بعدا معلوم شد تقلید از یه سرود عراقی بوده خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
برای خیلی تاثیر گذارتربودودنیا رو به لرزه درآورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
این رو خوب اومدی.خخخخخخ
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
14
34
خیلی آهنگ برای ... قشنگ است . در کمتر از دو دقیقه بیشتر از ۳۰ مورد دغدغه مردم را می خواند. آنهایی که می پرسند برای چی اعتراض یا انقلاب کردید؟ پاسخشان همین آهنگ برای ... است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
«فاحشه طلب» این دو کلمه کل خواسته خودفروخته ها کل کشت کشتار برای دو کلمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
14
28
بچه مازندران نباید ترس داشته باشه .
از خطه پهلوان ها هستی .ی جون بدهکارم چه امروز چه فردا بی خیال دنیا .،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
جون تو چه ارزشی داره حیفه اونا که رفتند
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
21
8
این بنده خدا گرفتن تو زندان گذاشتن ..***... الان دیگه نمیتونه چیزی بگه وگرنه فیلمش رو پخش میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
از زندانهای کشور فجایعی بیرون می‌آید که در تاریخ بی نظیر است ولی فیلمش رو الان پخش نمیکنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
23
13
حرف نزن شروین.برای دختری که دوست داشت پسر بود.برای زن زندگی آزادی.خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
تو نمیفهمی مشکل از مُخته
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
13
27
شروین پسرایرانه واهنگ وترانه اش صدای مردم ایران باعث افتخاری احسنت به تو
یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
11
28
بنده به عنوان یه هموطن بهت افتخار میکنم شروین عزیز،تا حالا هنوز استعدادی مثل تو ندیدم،یعنی چقدر من با این آهنگ گریه کردم ،شیر مادر حلالت،که الحق و انصاف مشخصه از خوندنت که چقدر با تمام وجود همه چیز درک میکنی،درد دل چهل سالی که تو وجودم هیچ وقت نتونستم بگم،چقدر زیبا بیان کردی ،اینا رو کسی میفهمه که عاشق واقعی وطن باشه .مبارکت باشه ،از دیروز که آهنگ گوش کردم شدی تمام وجودم،میرم برای بار هفتصد و بیستم که آهنگت گوش کنم ،معجزه کردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
25
16
امان از جهل امان از وطن فروشی امان ازجهل جهل جهل
توکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
12
25
شریوین قهرمانست وبسیارحسود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
قهرمان افغانیها شد چون افغانی تو مجازی پره براتون خوند زیاد هول برتون نداره چون اصلا افغانی چه ربطی به ایران داره بچه هایه افغونی پدر مادرشون بهشون رحم نمیکنند میفرستن کار اونوقت شروین شاشو دلش سوخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
10
24
عالی بود ،احسنت به تو دغدغه مردم را بیان کردی
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
19
15
برای توی کوچه رقصیدن / برای ترسیدن به وقت بوسیدن
/ برای مرد، میهن، آبادی..........
برای دختری که آرزو داشت پسر بود / برای #زن_زندگی_آزادی......
واقعا این شعر چی رو به ملت میخواد بگه
چه چیزی در این آهنگ نهفته است که کشورها های معاند براش دست تکان دادند و چشمک زدند و خانم بزرگ مجلس براش کادو پیچید .
برای ارزو کردن دختری که پسر شه و بوسیدن و رقصیدن......
سالهاست که ارزوهاتون برآورده شده
هم رقصیدن هم پسر و دختر شدن و هم .........
آقا شروین عزیز ،حداقل شعر و آهنگی بساز که غرور ملی و ایرانی بودن را به رخ جهانیان بکش .
در مورد خلیج همیشه فارس بگو
در مورد غرور و توانمندی
در مورد غیرت و ایستادگی مردم ایران
نه بخاطر عریان شدن خواهر و خواهران مان و.........
امان از جهل .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
به شدت سطحی نگر ونوک دماغ ببین هستی که معنای عمیقی که توی این شعر کوتاه وساده هست را نمیفهمی به شدت کم سواد هستی که دردها ودغدغه ها وبی عدالتی ها ونامردی ها وستمهایی که بسیار روان وعامیانه بیان شده در همین شعر کوتاه را درک نمیکنی وتازه زبانتان هم دراز است امثال شما آزادی را فقط در عریان شدن میبینند خییییلی از مرحله پرتی متاسفم برای درک وفهم پایینت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
ایووووووووووووووووول حق گفتی
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کدوم غرور ملی !؟ گویا به شما خیلی خوش میگذره و خیلی از واقعیت ها بی خبری !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
به ارزش این آهنگ پی نبردی وگرنه اینطوری حرف نمیزدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
احسنت
طرفدارای شروین فقط فکر پایین تنه اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
6
20
عالی بود که حرف مردم زدی
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
5
18
درود بر شروین جوان انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
معنی انقلابم فهمیدیم
پ،د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
3
14
شروین عزیز ترانه ی که خوندی حرف دل مردم وحرف حق بود که به مزاج جیره خوران دولت خوش نیامد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
3
3
سلام یک نفر فرد ناهنجار درقم که قمه حمل می‌کنه آمده بود . ومسافرخانه را تهدیدمیکردومعتاد بود.از نیروی انتظامی انتظار می‌رود . دوربین مداربسته برای کاهش جرم در خیابان ها و کوچه ها نصب کندوبا افراد ناهنجارومعتاد برخورد کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
16
4
برو عمو جمع کن با این شعرهایت . برو خودت را مسخره کن معلوم نیست چی خوانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
شما نفهمیدی چی خوانده چون درد مردم را نمیدانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
4
13
شروین جان مبارکت باد. ترانه ای جهانی از خواننده ای جهانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
10
1
این ادم فهمید که زن زندگی ازادی شعار حزب رستاخیز معلوم الحال دیکتاتور سابقه اره اون موقع از نظر من و تو و اینتر اشغال بقدری گل و بلبل و بهشت بود که وقتی حال میکردن تو کا باره ها پدر بدبخت برگشته من از طرف اهالی محل یه اتاق بهمون دادند تو مسجد ی در خزانه 4در 4 با 4 تا برادر زمانی که مردم از بس خوشبختی زد زیر دلشون خون فروشی میکردن و اشرف خانم هم صفا تو وان شیر همه میدونن ولی من تو و مابقی از تونل و حشت تصویری از زمان ارایه میده که توی زمانی بودیم که باید بریم سر قبر پدر تاجدار شون رضا میر پنج توبه نامه بنویسم البته چون معدوم شده جنازه ملعون رضا پالانی تربت کنیم .بلکه فرجی بشه ربع پهلوی که اندیشمندی است والادر سیاست که وکیل شده فیل هوا کنه انشا الله الرحمن گدایی دمکراسی چی کار داری تو بذار تو توهمشون بمونن ملت ازار داری ها نه عقده دا ره اونم فرویدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
تو خواب هذیون نوشتی مجبوری مگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
هذیون رو شروین خونده
Airazagolzaraz90
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
2
4
سلام میدانم که هیچ کس حق ندارد.اعتراض کند.چون بعضی از ماموران .خود شان نامردوبی تدبیروخودخواه هستند .ودنبال ...چیز دیگر غیراز وظیفه .ودفاع از مال وناموس مردم ..
صادیه خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
12
4
یعنی مگه آدم خودشو به نادانی بزندوگرنه چه کسی برای یک تک آهنگ که توکل زندگیش خونده جایزه میگیره فقط به خاطر سیاسی بازی..تاره جایزه گرمی هم اسمش نبوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
آب رو بریز همونجا که میدونی
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
12
4
خاک بر سر اون هایی که به این ملعون جایزه دادن مرگ بر امریکا
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
11
4
به وطن فروش ها جایزه گرمی میدن
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
7
4
مرگ بر وطن فروش خائن درود بر حضرت آقا علیه سلام.
Amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
10
4
مرگ بر و طن فروش خائن درود بر حضرت آقا علیه سلام. کل ایران فدای حضرت آقا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
ما نخواهیم فدا بشیم چی؟ میشه از اموال خودت ببخشی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
4
9
شروین جان جات تو قلب مردم ایرانه جایزه ت مبارک واقعا حقت بود واین جایزه هدیه بزرگی بود برای مردم، بهت افتخار میکنیم
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
از طرف خودت حرف بزن نمی خواد از طرف مردم حرف بزنی
اون جایزه را کسی به شروین داد که باعث تحریم اقتصادی و از هم مهمتر تحریم دارو برای کودکان پروانه ای بود چشم هاتون و باز کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
پسر ایران هستی دوستت داریم زیاد... نشده تا حالا این آهنگ رو گوش بدم و چشمام خیس نشه..
با پول صدا و سیما ایران رفته آهنگ خونده خاک تو سرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
6
2
با پول صدا و سیمای ایران رفته اهنگ علیه کشور خودش خونده خاک تو سرت بزغاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
تو اتاق خودش با یه گوشی خونده و ضبط کرده... فکرکنم با سلام فرمانده اشتباه گرفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
0
2
تاریخ را آدمهای منصف وبی طرف می نویسندناراحت نباشیدازهردوطرف به عنوان یک پدیده‌های چهلی به شماتوصیه میکنم به همدیگرتوهین نکنید برید تاریخ ایران رابخوانید زمام داران خوب وبد رادرطول تاریخ همینطور که گفتم آدمان منصف وبی طرف نوشته ودرحال نوشتن هستند. فقط مطالعه کنید مطالعه.
لیندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
2
7
شروین تو بهترینی و حسود زیاد داری برات آرزوی بهترین ها رو دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
1
7
ای کاش یاد می‌گرفتیم اینقدر به هم فحش ندین ادعای دین داریم یکی از توصیه های دین حفظ زبانه کسانی که فحش میدن نشون دهنده شخصیتشونه این شخصیت ها ارزش بحث ندارند
نظرات شما
پیشخوان