تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

دمنوش مفید برای عفونت ریه

استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای رفع عفونت ریه و مشکلات ناشی از آلودگی هوا به افرادی توصیه می‌شود که در شهر‌های بزرگ با آلودگی زیاد زندگی می‌کنند. دمنوش‌های متعددی برای درمان عفونت ریه وجود دارد و ما قصد داریم در این مقاله چند مورد از بهترین دمنوش‌ها برای برطرف کردن عفونت ریه را برای شما معرفی کنیم.

دمنوش مفید برای عفونت ریه

رویداد۲۴ نازنین احمدی: از گذشته تا کنون از دمنوش ها برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها استفاده شده است. یکی از مشکلاتی که در صورت درمان نشدن می تواند عوارض برای بدن به همراه داشته باشد، عفونت ریه است. عفونت ریه بر اثر بیماری های مثل آنفولانزا و کرونا برای فرد ایجاد می شود و باید با روش های درمانی مثل استفاده از دمنوش ها، دارو و... این عفونت را برطرف کرد. استفاده از دمنوش های گیاهی برای رفع عفونت ریه و مشکلات ناشی از آلودگی هوا به افرادی توصیه می شود که در شهرهای بزرگ با آلودگی زیاد زندگی می کنند. دمنوش های متعددی برای درمان عفونت ریه وجود دارد و ما قصد داریم در این مقاله چند مورد از بهترین دمنوش ها برای برطرف کردن عفونت ریه را برای شما معرفی کنیم.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های مفید برای بدن با خواص دارویی بسیار است. خواص دارویی این ادویه سبب شده تا زردچوبه در درمان بسیاری از بیماری ها و تضمین سلامتی بدن موثر باشد. زردچوبه یک داروی گیاهی و طبیعی است که هیچ ضرری برای بدن ندارد و مصرف مداوم آن در انواع غذاها باعث سلامت بدن خواهد شد. دمنوش زردچوبه به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، و داشتن خواص ضد التهابی، برای درمان عفونت و التهاب ریه بسیار مناسب است. همچنین استفاده از دمنوش این ادویه سبب تسکین درد قفسه سینه خواهد شد. برای درست کردن این دمنوش قوری را پر از آب کرده و به اندازه یک قاشق غذاخوری زردچوبه به آن اضافه کنید؛ پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه این دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید. مصرف دمنوش زردچوبه هیچ محدودیتی ندارد و می توانید در طی روز چندین بار از این دمنوش میل کنید. اگر علاقه ای به عطر و طعم دمنوش زردچوبه ندارید، به میزان دلخواه به آن عسل یا نبات اضافه کنید.

دمنوش نعناع

به گزارش رویداد24 نعناع یکی از گیاهان دارویی با خواص بسیار از جمله خاصیت ضد التهابی، تسکین دهنده، ضد احتقان و خلط آور است. دمنوش نعناع با داشتن خواصی که نام بردیم، باعث بهبود عملکرد دستگاه تنفسی، رفع خلط و درمان عفونت ریه خواهد شد. برای درست کردن این دمنوش می توانید از برگ های خشک یا برگ های تازه نعناع استفاده کنید. برگ های نعناع را می توانید از عطاری یا فروشگاه های بزرگ تهیه کنید. زمان درست کردن این دمنوش بسیار کم بوده و در مدت زمان 5 دقیقه می توانید آن را درست کنید. طرز تهیه دمنوش نعناع مانند دیگر دمنوش ها بوده و به آسانی در منزل می توانید آن را تهیه کنید.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون درمانی سیر، زنجبیل، عسل و لیمو ترش


دمنوش مریم گلی

از گذشته دور از مریم گلی برای برطرف کردن عفونت های ریه و درمان بسیاری از مشکلات استفاده شده است. مریم گلی از خانواده گیاهان دارویی و نعنا بوده که استفاده از آن بیماری های ویروسی را درمان می کند. برای تهیه دمنوش مریم گلی، دو قاشق غذاخوری مریم گلی را در یک قوری پر از آب ریخته و اجازه دهید یک ربع بجوشد و دم بکشد؛ پس از رد کردن دمنوش از صافی آن را میل کنید. اگر بر اثر بیماری هایی مثل آنفولانزا و کرونا دچار عفونت ریه شده اید، از این دمنوش را دوبار در طی روز میل کنید.

دمنوش پونه کوهی

پونه کوهی در دسته گیاهان پرخاصیت جای دارد و در اکثر خانه ها می توان این گیاه پرخاصیت را دید. همه افراد با خواص بی نظیر پونه کوهی آشنایی دارند و میدانند مصرف دمنوش این گیاه سبب برطرف کردن التهاب و عفونت ریه خواهد شد. در پونه کوهی یک ترکیب ضد ویروسی به نام کارواکرول وجود دارد که، ویروس های بدن را در مدت زمان کوتاهی(15 دقیقه) از بین می برد. همچنین دمنوش پونه کوهی برای درمان اسهال و ریشه آن برای عفونت تنفسی بسیار مناسب است. تمامی خواص هایی که نام بردیم باعث شده این دمنوش در دسته محبوب ترین دمنوش ها جای بگیرد.

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از ادویه های پرخاصیت بوده که برای درمان تنگی نفس، عفونت ریه و.. بسیار مناسب است. دمنوش زنجبیل به سرعت سرفه های ناشی از بیماری های ویروسی را درمان می کند. طرز تهیه دمنوش زنجبیل بسیار ساده بوده و با 4 الی 5 قاشق چای خوری و به مقدار لازم آب می توانید آن را تهیه کنید. برای درمان فوری عفونت ریه، زنجبیل تازه را رنده کرده و آن را با مقداری فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کنید و دمنوش درست کنید. برای تهیه دمنوش، آنها را در یک قوری پر از آب جوش قرار دهید تا دم بکشد. پس از اینکه دمنوش را از صافی رد کردید به آن عسل اضافه و میل کنید.

دمنوش اسطوخدوس

در طب سنتی از خواص بی نظیر اسطوخودوس برای درمان بیماری ها، بسیار یاد شده است. این گیاه بسیار معطر بوده که دارای خواص دارویی زیادی است و می تواند مشکلاتی مثل عفونت ریه، استرس و اضطراب، بی خوابی و... را درمان کند. همچنین مصرف این دمنوش سبب بهبود بافت پوست و از بین رفتن جوش و آکنه خواهد شد. استفاده دمنوش اسطوخودوس در کنار دیگر گیاهان دارویی مثل پونه، آویشن، نعنا و... باعث تسکین درد قفسه سینه و درمان عفونت ریه می شود.

کلام آخر

امروزه استفاده از گیاهان دارویی و روش های طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها رواج یافته و بسیاری معتقدند استفاده از دارو و دمنوش های گیاهی عوارضی برای بدن ندارد. توصیه می کنیم اگر دچار بیماری های ویروسی مثل کرونا و عوارض پس از آن شدید( عفونت ریه) ابتدا برای درمان از گیاهان دارویی و دمنوش هایی که نام بردیم، استفاده کنید. 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان