تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان ذخایر اورانیوم کشور: عدد و رقم به چه درد شما می‌خورد؟

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می‌کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در بخش صنعتی از آن استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی داریم این کار را انجام می‌دهیم. اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد میزان این ذخیره‌سازی گفت: عدد و رقم به چه درد شما می‌خورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان ذخایر اورانیوم کشور: عدد و رقم به چه درد شما می‌خورد؟

رویداد۲۴ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آنچه غنی‌سازی می‌کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در بخش صنعتی از آن استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی داریم این کار را انجام می‌دهیم.

 محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی‌هایی صورت گرفته از سوی این سازمان عنوان کرد: در دهه فجر چند طرح را در سازمان انرژی اتمی رونمایی کردیم که نکته مهم و پیام مهمش این بود که جریان تحقیقات زنده و کامل است و به آن جهت‌گیری که داشتیم که این انرژی تاثیری در زندگی مردم داشته باشد، می‌پردازیم تا مردم از جایگاه فناوری هسته‌ای و اهمیت و نقش آن بیشتر آگاه شوند بویژه در شرایطی که همواره القا می‌شود که جمهوری اسلامی ایران اهداف خاصی را دنبال می‌کند. در این شرایط این مساله کمک می‌کند مردم خود ما این موضوعات را بیشتر درک کنند.

به نوشته ایلنا، وی افزود: بحث این بود ما از فناوری‌هایی که در اختیار داریم بتوانیم بهتر و بیشتر به مردم سرویس دهیم یکی از این دستاورد‌ها هم استفاده از فناوری الکترو مغناطیس یا ماکروویو بود که برای بحث آفت‌کشی به جای آفت‌کش‌های شیمیایی که امروز رایج است، استفاده شود که در عرض این ۶ ماه این تحقیقات تبدیل به یک سیستم صنعتی شد که می‌تواند در خطوط تولید مستقر شود و مردم از این بابت هم در موضع تولیدکننده و هم در موضع مصرف‌کننده خیالشان راحت می‌شود و تاثیرات اقتصادی و سلامت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: دستاورد دوم رونمایی شده در دهه فجر استفاده از همین فناوری‌ها برای از بین بردن سولفوری بود که در مواد نفتی است که یکی از دلایل آلایندگی‌های موجود در هوا همین مساله است. نکته بعدی در بحث سلامت تولید ماده منعقدکننده خون بود که در حوادث و بلایا و جراحی‌ها استفاده می‌شود و ماده گران قیمتی است و در تحریم هم قرار دارد. به حمد‌الله تست‌های بالینی آن انجام شد و وارد خط تولید شدیم تا این ماده در اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ذخایر اورانیوم کشور گفت: آنچه غنی‌سازی می‌کنیم برای اهداف تعریف شده‌ای است که در بخش صنعتی از آن استفاده می‌کنیم و طبق قانون راهبردی داریم این کار را انجام می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد میزان این ذخیره‌سازی گفت: عدد و رقم به چه درد شما می‌خورد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
0
0
عددورقم به چه درد شما میخورد؟زیاد کش ندهید قضیه را
نظرات شما
پیشخوان