تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

چگونه یک فرش با کیفیت ماشینی خرید کنیم؟

برای خانواده‌های ایرانی فرش تنها بخشی از دکوراسیون خانه نیست بلکه رونق خانه است! استفاده از فرش در خانه‎های ایرانی قدمتی طولانی دارد و حتی در عصر حاضر فرش دستبافت ایرانی در تمام جهان مشهور و پرطرفدار است.

چگونه یک فرش با کیفیت ماشینی خرید کنیم؟

رویداد۲۴ برای خانواده‌های ایرانی فرش تنها بخشی از دکوراسیون خانه نیست بلکه رونق خانه است! استفاده از فرش در خانه‎های ایرانی قدمتی طولانی دارد و حتی در عصر حاضر فرش دستبافت ایرانی در تمام جهان مشهور و پرطرفدار است.

اما قیمت بسیار بالای فرش دست‎بافت باعث‎شده تا در سال‎های اخیر مردم ایران توانایی خرید این کالای ارزشمند را نداشته باشند؛ به‌همین‎دلیل بسیاری از مردم به خرید فرشماشینی روی آورده‎اند.

فرش ماشینی جایگزین مناسبی برای فرش دستبافت ایرانی است زیرا با قیمت ارزان‎تری عرضه می‌شود و از کیفیت مناسبی بهره می‎برد.

البته قیمت فرش ماشینی در سال‎های اخیر افزایش چشم‎گیری داشته که باعث‎شده مردم در خرید این کالا نهایت دقت و توجه‎شان را به‎کار ببرند. با این‎حال برای بسیاری ازمردم سوال است که چگونه یک فرش باکیفیت ماشینی خریداری کنیم؟

برای پاسخ به این پرسش و بررسی فاکتورهای مهم خرید فرش ماشینی، در ادامه همراه ما باشید.
 
قیمت فرش، مهم‎ترین فاکتور خرید فرش ماشینی
بدون تعارف باید بگوییم که قیمت فرش مهم‎ترین فاکتوری است که در حین خرید فرش ماشینی باید در نظر بگیرید. برای مثال ممکن است قصد خرید فرش 1200 شانه تراکم 3600 را داشته باشید، اما به‎دلیل کمبود بودجه مجبور به خرید فرش 700 شانه تراکم 2550 شوید! بنابراین بهتر است ابتدا بودجه‎ی خود را مشخص کرده و سپس بهترین فرشی را که می‌توان با این مقدار بودجه خریداری کرد انتخاب کنید.

البته امروزه با پیشرفت صنعت فرش و نساجی تنوع فرش‌های ماشینی افزایش پیدا کرده و در بازه قیمتی مشخص انتخاب‎های بسیاری پیش روی شما گسترده می‎شود. برای مثال می‌توانید به‎جای خرید فرش پشمی یا الیاف طبیعی، فرشی از جنس الیاف آکریلیک را جایگزین کرده و هزینه کم‎تری برای خرید فرش ماشینی پرداخت کنید.
در ادامه دیگر فاکتورهای مهم خرید فرش ماشینی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با انتخاب فرش مناسب، رنگ و روح تازه‎ای به دکوراسیون خانه‎ی خود ببخشید.

جنس فرش ماشینی
درست است که در سال‎های اخیر قیمت فرش ماشینی چند برابر شده اما فرش کالایی است که می‌توان تا سال‎ها از آن استفاده کرد، به‏شرطی که فرش خریداری شده از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.
از عوامل تاثیرگذار در کیفیت فرش ماشینی می‌توان به جنس فرش اشاره کرد که در ادامه به بررسی آن می‎پردازیم:

⦁فرش پشمی: فرش پشمی با استفاده از الیاف طبیعی تولید می‎شود و به‌همین‎دلیل دارای کیفیت بسیار بالایی است. این فرش کاملاً گرم و نرم است و به‌راحتی می‌توان لکه‌های ایجادشده روی آن را تمیز کرد.

⦁فرش آکریلیک: در تولید فرش آکریلیک معمولا از نخ آکریلیک و نخ پشمی استفاده می‎شود. این فرش نرم و باکیفیت است و در طولانی‌مدت دچار تغییر رنگ و افت کیفیت نمی‌شود.

⦁فرش پلی‎استری: فرش پلی‎استری دارای دوام و کیفیت متوسطی است و به‎همین‎دلیل بهتر است از آن در نقاط پررفت‎وآمد منزل استفاده نشود. این نوع فرش در رنگ‎بندی‌های بسیار متنوع تولید می‎شود و ظاهر درخشنده و بسیار زیبایی دارد.

⦁فرش پلی‎پروپیلن: فرش پلی‎پروپیلن به‌راحتی شسته می‌شود، دچار لک نشده و در برابر رطوبت نیز کاملاً مقاوم است. این فرش کاملاً نرم است و به‌همین‎دلیل انتخاب خوبی برای اتاق کودک و اتاق‌خواب‌ها می‌باشد.

شانه و تراکم فرش ماشینی
از عواملی که در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیرگذار است می‌توان به شانه و تراکم فرش اشاره کرد. به‎طورکل هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر می‎شود. اما منظور از شانه و تراکم فرش چیست؟

تعداد گره‌های موجود در هر متر از عرض فرش، شانه و تعداد گره‎های موجود در هر متر از طول فرش تراکم آن‌را مشخص می‌کنند. بنابراین منظور از فرش 1200 شانه تراکم 3600، فرشی است که در هر متر از عرض آن 1200 گره و در هر متر از طول آن 3600 گره وجود دارد.

با افزایش گره‌های فرش، زیبایی آن دوچندان می‎شود زیرا به این‎صورت وضوح نقش‎های فرش افزایش پیدا می‎کند. برای درک بهتر این مسئله می‌توانید تراکم و شانه را مانند "پیکسل" دوربین‌های عکس‎برداری درنظر بگیرید.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان انواع فرش را به‎صورت 700 شانه، 1000 شانه و 1200 شانه تولید می‌کنند که فرش 1200 شانه دارای کیفیت و قیمت بالاتری است قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ۱۲ متری بیشترین قیمت را قبل از  قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 میباشد.

ابعاد فرش ماشینی
ابعاد فرش در تعیین قیمت فرش ماشینی تاثیر به‌سزایی دارد. امروزه اکثر تولیدکنندگان انواع فرش ماشینی را در 4 سایز مختلف تولید می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‎ها می‎پردازیم:

⦁فرش 12 متری: فرش 12 متری دارای عرضی به اندازه‌ی 3 متر و طولی به اندازه‎ی 4 متر است. این فرش برای اتاق پذیرایی و نشیمن گزینه خوبی‌ است اما باتوجه‌به ابعاد بزرگش جا‌به‎جایی آن چندان راحت نخواهد بود. و ⦁  قیمت فرش 12 متری بیشترین قیمت فرش ماشینی رو دارد.

⦁فرش 9 متری: فرش 9 متری با طول 3.5 و عرض 2.5 متر تولید می‎شود. در سال‌های اخیر با کاهش متراژ خانه‎های شهری، بسیاری از خانواده‎ها خرید فرش 9 متری را برای اتاق پذیرایی و نشیمن در اولویت قرار داده‌اند.

⦁فرش 6 متری: فرش 6 متری با طول 3 متر و عرض 2 متر تولید می‎شود و به‎دلیل جابه‌جایی آسانش مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته است.

⦁فرش 4 متری: فرش 4 متری طولی به اندازه‌ی 2.25 و عرضی به اندازه‌ی 1.5 متر دارد. این فرش انتخاب خوبی برای اتاق‌خواب‎ها است.

بررسی قیمت فرش ماشینی در ایران
در ایران برندهای بسیاری به تولید فرش ماشینی می‎پردازند که هریک باتوجه‌به فاکتورهایی از جمله تراکم فرش، کیفیت الیاف به‎کاررفته، دستمزد کارگران و... قیمت متفاوتی را برای فرش‌های تولیدی در نظر می‎گیرند. در این میان فرش کوروش یکی از برندهای محبوب در میان خانواده‌های ایرانی است که با الهام از طرح‌های اصیل ایرانی به تولید فرش ماشینی می‎پردازد. قیمت فرش کوروش بسیار مناسب است و با وجود ضمانت 5 ساله می‌توانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

چگونه یک فرش با کیفیت ماشینی خرید کنیم؟

در کارخانه فرش کوروش انواع فرش 1200، 1000، 700 و 500 شانه در ابعاد 12 متری، 9 متری، 6 متری و 4 متری تولید می‎شوند. تمامی این محصولات دارای نشان استاندارد ISO90001، CE و ISO10002 هستند و از کیفیت بسیار بالایی بهره می‎برند.

سخن پایانی

فرش کوروش جایگزین مناسبی برای فرش دستبافت ایرانی است چراکه با الهام از طرح‎های اصیل فرش دستبافت تولید می‎شود. البته در سال‌های اخیر برند کوروش از طرح‌های مدرن نیز در تولید فرش ماشینی استفاده کرده که از این محصولات می‌توان به فرش وینتیج اشاره کرد.
شما عزیزان می‎توانید برای خرید فرش کوروش وارد سایت این برند محبوب به آدرس bfarsh.com شوید و یا به‎صورت حضوری به فروشگاه فرش کوروش در شرق تهران مراجعه نمایید.

برچسب ها: فرش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان