تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر! + عکس

ریوه‌آوه تیمی است که در دور رفت لیگ امسال پرتغال، با نتیجه دور از انتظار سه بر یک، از سد پورتو گذشت. آن‌ها شب گذشته و در استادیوم دراگائو نیز حریف سرسختی برای اژدها بودند. در دقایق اولیه بازی، تاکتیک‌های کونسیسائو برای رسیدن به گل جواب نمی‌داد و حملات پورتو از شدت کافی برخوردار نبود. همین مسئله کافی بود تا سرمربی جوان اژدها، دست به قلم برده و نکات تاکتیکی را برای شاگردانش شرح دهد.

مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر! + عکس

رویداد۲۴ نامه‌نگاری اعضای کادر فنی با بازیکنان تیم، آن هم در وسط زمین مسابقه و در شرایطی که بازی در جریان است، اتفاق جالبی است که به یک رسم در فوتبال تبدیل شده است. سرمربیان تیم‌ها برای انتقال بهتر مفاهیم تاکتیکی مدنظرشان، دست به این روش می‌زنند و شب گذشته نیز نامه‌ای از سوی کونسیسائو به دست مهدی طارمی رسید تا او بتواند نکات مدنظر سرمربی را بهتر در زمین پیاده کند.

ریوه‌آوه تیمی است که در دور رفت لیگ امسال پرتغال، با نتیجه دور از انتظار سه بر یک، از سد پورتو گذشت. آن‌ها شب گذشته و در استادیوم دراگائو نیز حریف سرسختی برای اژد‌ها بودند. در دقایق اولیه بازی، تاکتیک‌های کونسیسائو برای رسیدن به گل جواب نمی‌داد و حملات پورتو از شدت کافی برخوردار نبود. همین مسئله کافی بود تا سرمربی جوان اژدها، دست به قلم برده و نکات تاکتیکی را برای شاگردانش شرح دهد.

شبکه اسپورت تی وی در پایان بازی شب گذشته، ویدئوی جالب و ادیت شده‌ای را از لحظه به لحظه اتفاقات رخ داده منتشر کرده است. در این ویدئو، کونسیسائو روی تکه کاغذی، وظایف سه بازیکن تیمش را برایشان شرح داده بود. او کاغذ را ابتدا به په‌په داد و از او خواست تا دستورات مدنظرش را به طارمی و آندره فرانکو انتقال دهد. بازیکن برزیلی پورتو نیز دو هم‌تیمی‌اش را جمع کرد و مسائلی که کادر فنی می‌خواستند را به آن‌ها منتقل کرد.

طارمی نیز که برای لحظاتی مشغول آنالیز نامه ارسالی بود، در نهایت برگه را به یکی از اعضای کادر فنی پورتو داد تا دستورات کونسیسائو در اختیار رقیب قرار نگیرد. در همان حین، سرمربی پورتو پلن دیگری را نیز به دیگر شاگردانش از جمله اوستاکیو و گروجیچ انتقال می‌داد. در پایان نیز کونسیسائو با صدا زدن نام طارمی از او پرسید که آیا متوجه دستورات او شده است؟ که با تائید طارمی، سرمربی پورتو نیز علامت تائید را نشان داد.

نکته جالب اینکه بعد از گذشت چند دقیقه از این دستورات تاکتیکی که روی کاغذ نوشته شده بود، پورتو به گل دست یافت. اتفاقات رخ داده را در زیر و به صورت شرح عکس مرور می‌کنیم:

مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
داستان از اینجا شروع شد. کونسیسائو با برگه‌ای که روی آن نکات تاکتیکی مدنظرش نوشته شده بود، به کنار زمین آمد. از آنجایی که او می‌توانست همان کنار زمین نیز این صحبت‌ها را به شاگردانش منتقل کند، پس می‌توان این فرضیه را قائل شد که دستورات او با رسم شکل و احتمالا یک سری نکات طراحی شده بوده تا بازیکنان منظور او را بهتر درک کنند.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
کونسیسائو پس از اینکه دستورات را برای په‌په توضیح داد، او را به سمت طارمی و فرانکو فرستاد.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
په‌په برگه را به سمت دو هم‌تیمی خود گرفت و از آن‌ها خواست تا نکات مدنظر کونسیسائو را بخوانند.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
طارمی برگه را از په‌په گرفت تا ببیند سرمربی تیم از آن‌ها چه می‌خواهد!
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
فرانکو و طارمی با دقت مشغول خواندن نامه ارسالی از سوی کونسیسائو هستند! په‌په هم که در این تصویر به سختی مشخص است، دستورات سرمربی را برای طارمی و فرانکو توضیح می‌دهد.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
برگه در دست طارمی است و او با دقت مشغول مشاهده و آنالیز است. شاید دست خط کونسیسائو کمی بد بوده باشد که مهدی این‌گونه چند ثانیه‌ای به برگه خیره شده است!
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
سرانجام طارمی در حالی که برگه را در دست دارد، به کنار زمین می‌آید. در این تصویر، نگاه او به کونسیسائو است که با دو بازیکن دیگر صحبت می‌کند.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
در همان لحظاتی که طارمی مشغول واکاوی برگه سرمربی بود، او نکات دیگری را به گروجیچ و اوستاکیو توضیح می‌داد.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
سرانجام طارمی برگه را به یکی از اعضای کادر فنی پورتو داد.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
کونسیسائو در این صحنه رو به طارمی کرده تا مطمئن شود او نکات لازم را گرفته و متوجه منظورش شده است یا خیر.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
او یکی از دستیاران کونسیسائو است و برگه‌ای که شامل دستورات جدید تاکتیکی است را از طارمی گرفته و زیر دفترچه‌اش قایم می‌کند.
مهدی طارمی در نقش کبوتر نامه‌بر!
و در سکانس پایانی این ویدئو، کونسیسائو سری به نشانه تائید تکان می‌دهد و خیالش از این بابت راحت می‌شود. نکته جالب اینکه تیم او دقایقی پس از این صحنه‌ها، به گل رسید.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی طارمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان