تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مجازات رابطه نامشروع در خودرو!

مشاوره حقوقی آنلاین؛ امروزه یکی از پرونده‌های رایج و مطرح در دادگاه‌ها، پرونده‌های مربوط به خیانت و رابطه نامشروع است.

مجازات رابطه نامشروع در خودرو!

رویداد۲۴ مجازات رابطه نامشروع در خودرو یکی از مهم‌ترین و پرچالش‌ترین موضوعاتی است که همیشه مطرح بوده و بحث‌های زیادی را پیرامون خود ایجاد کرده است. در جامعه ما که جامعه اسلامی است طبیعتا با محدودیت‌های خاص خود همراه است.

رابطه نامشروع

رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار می‌گیرد. منظور از آن رابطه بین زن و مرد نامحرمی است که خارج از حدود متعارف با یکدیگر رابطه برقرار کرده‌اند.

پس اگر بین دو زن و مردی که به سن بلوغ رسیده‌اند رابطه از طریق قانونی و شرعی که همان صیغه عقد است، شکل گیرد آن رابطه مشروع است.

اگر این شرایط رعایت نشد یعنی بدون اینکه بین زن و مرد نسبت شرعی و قانونی (که منظور همان صیغه عقد است) وجود داشته باشد رابطه‌ای شکل گرفت و آن رابطه خارج از حد و حدود متعارف بود، رابطه نامشروع تلقی می‌شود.

 سه حالت رابطه نامشروع منجر به زنا

  •  زنای محصنه
  • زنای غیر محصنه
  • تجاوز به عنف

زنای محصنه

زنای زن یا مردی است که همسر داشته و همسر او در دسترس بوده و هر زمان که اراده کند امکان برقراری رابطه جنسی با او وجود دارد. حال اگر چنین فردی مرتکب رابطه جنسی با دیگری شود زنای محصنه نام دارد.

زنای غیر محصنه

رابطه جنسی کسی است که همسر ندارد یا اگر همسری دارد به علت غیبت، بیماری سخت یا بیماری مانع نزدیکی، یا شرایط دیگر در دسترس او نیست و هر زمان که بخواهد هم امکان برقراری رابطه جنسی با او نیست.

زنای به عنف

منظور از زنای به عنف در واقع زنا و انجام عمل جنسی از روی زور و اجبار با کسی است. بنابراین اگر مردی بدون رضایت زن با او نزدیکی جنسی کند تجاوز محسوب شده و به مجازات آن محکوم می‌شود.

مجازات رابطه نامشروع در خودرو

درصورتی‌که زن و مردی نامحرم در حال انجام رابطه نامشروع داخل خودرو دستگیر شوند خودروی آن‌ها به مدت دو هفته توقیف خواهد شد. همچنین پلیس امنیت قضایی در خصوص این تخلفات صرفا اتومبیل را به مدت دو هفته توقیف می‌کند ولی این امر برای هیچ کس سوءسابقه محسوب نمی‌شود. اگر این اعمال تکرار شود یا به عنوان جرم در منظر عمومی انجام شود زن و مرد ،طبق قانون به مقام قضایی جهت تعقیب قضایی معرفی می‌شوند.

منبع: مجله دلتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
0
9
مجموعه ای از تناقضات تو در تو در قالب قوانین شرعی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان