تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

قهر دوروزه نماینده دولت از کمیسیون تلفیق/ نیکزاد: بدون حضور دولت هم بودجه را بررسی می‌کنیم

نایب رئیس مجلس یازدهم گفت: ترک دولت و حضور نداشتن نماینده دولت در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مانع از رسیدگی و تصمیم‌گیری درباره لایحه دولت در این کمیسیون نیست؛ نمایندگان مجلس لایحه را در کمیسیون بررسی کردند و مصوبات کمیسیون تلفیق مجدداً در صحن مجلس مطرح می‌شود و دولت فرصت دفاع از خود را خواهد داشت.

قهر دوروزه نماینده دولت از کمیسیون تلفیق/ نیکزاد: بدون حضور دولت هم بودجه را بررسی می‌کنیم
رویداد۲۴ محمد وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قهر نماینده دولت و عدم حضور ۲ روزه او در جلسات بررسی لایحه بودجه سال آتی در کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مگر با قهر کردن می‌شود مشکلات کشور را حل کرد؟

به گزارش ایسنا، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در اخطاری گفت: بر اساس اصل سوم قانون اساسی، پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت از وظایف اصلی دولت است. همچنین بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی قید شده که هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق اظهار نظر درباره مسائل داخلی و خارجی را دارد.

وی اظهار کرد: اخطار قانون اساسی من این است که روز گذشته در صحن مجلس جلسه‌ای بصورت غیر علنی برای بررسی وضعیت بازار ارز برگزار شد که تصمیمی برای حضور دولت یا اقتصاددان اصلی دولت نیز اتخاذ نشد و نمایندگان فقط با یکدیگر گفتار درمانی کردیم. مجدداً امروز اعلام شد که قرار است روز شنبه جلسه‌ای غیر علنی با حضور دولت برگزار شود؛ در این زمینه پیشنهاد من این است که اگر قرار است نماینده درباره مسائل اقتصادی و مهم کشور اظهار نظر کند، این جلسه حتماً بصورت علنی برگزار شود.

نماینده بجنورد عنوان کرد: امروز بانک مرکزی تصمیمی گرفته است و مشاهده می‌کنیم که کانال نرخ ارز در بازار چه وضعیتی پیدا کرده است؛ اگر مجلس اجازه اظهار نظر نداشته باشد وضعیتی مانند آنچه در کمیسیون تلفیق بودجه ایجاد شد، می‌شود.

وحیدی درباره جزییات اتفاقی که در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ رخ داده است، ادامه داد: دولت با تأخیر ۳۶ روزه لایحه بودجه را تحویل مجلس می‌دهد و ما بصورت ۳ شیفت با اعضای تلفیق کار می‌کنیم و در دو روز آخر به دلیل طرح پیشنهاد آقای حاجی دلیگانی که پیشنهادی قانونی و مبتنی بر نظر نماینده است، نماینده دولت ۲ روز قهر می‌کند و در جلسه حاضر نمی‌شود؛ مگر با قهر کردن می‌شود مشکلات کشور را حل کرد؟

وی گفت: چگونه بانک مرکزی اعلام می‌کند که ۹۰ درصد اختیار ارز، دولتی است، اما درباره امروز کنترل آن ۱۰ درصد بیش از ۸ هزار تومان اختلاف قیمت در بازار وجود دارد؟ یعنی یک مشاور اقتصاددانان در دولت وحود ندارد؟ چند نفر مشورت نمی‌دهد که بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد یا معاون اقتصادی رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری حداقل روی این موضوعات متمرکز شوند و وضعیت کشور به اینجا نرسد؟

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد: مسأله ارز موضوعی است که مجلس باید حتماً با اقتدار ورود کند و از ظرفیت قانونی خود برای نظارت استفاده کند و اگر هر کسی در این موضوع مقصر است حداقل تکلیفش توسط مجلس به دستگاه نظارتی معرفی شوند.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وحید تاکید کرد: برای موضوع برگزاری علنی یا غیر علنی جلسه روز شنبه بررسی لازم انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره موضوع قهر نماینده دولت و عدم حضور او در جلسه کمیسیون تلفیق اظهار کرد: ترک دولت و حضور نداشتن نماینده دولت در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مانع از رسیدگی و تصمیم‌گیری درباره لایحه دولت در این کمیسیون نیست؛ نمایندگان مجلس لایحه را در کمیسیون بررسی کردند و مصوبات کمیسیون تلفیق مجدداً در صحن مجلس مطرح می‌شود و دولت فرصت دفاع از خود را خواهد داشت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
2
آش این دولت اینقدر شور شده که حتی مجلس انقلابی هم دیگه نمیتونه ازش دفاع کنه. اینم از دولت جوان انقلابی. بریم برا دولت بعدی ببینیم اونا چه خاکی به سر ملت می‌کنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان