تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

آیت‌الله جوادی آملی: اگر نان نباشد؛ دین هم نیست

رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

آیت‌الله جوادی آملی: اگر نان نباشد؛ دین هم نیست
رویداد۲۴ آیت الله جوادی آملی دردیدار امام جمعه شهر آمل بیان داشت: قرآن و نهج البلاغه را جدی بگیرید، حتما در حوزه ها تدریس شود و برای مردم نیز بیان شود، چرا که با آشنا شدن با معارف قرآن و نهج البلاغه است که می توانیم دریابیم وظیفه ما چیست.

به گزارش انتخاب، او بیان داشت: بین مردم و مسئولین نباید فاصله ای باشد و باید همگان مانند یک خانواده در کنار هم و برای اعتلای کشور همکاری نمایند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: مردم باید اداره کشور را بر عهده خود بدانند و هر جا نیاز به راهنمایی مسئولین بود وارد شوند و هر جا خلاف و اختلاسی دیدند، با مدرک گزارش نمایند تا مشکلات کشور حل شود، با سر و صدا و اغتشاش نه تنها عقلاً کاری جلو نمی رود که تجربه نیز نشان داده مشکلی حل نخواهد شد!

او اظهار داشت: مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: مرحوم کلینی روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّیْنَا وَ لاَ أَدَّیْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ» که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود!

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

او در پایان اظهار داشت: ما به این نظام امید داریم و خون های پاک شهداء پشتوانه انقلاب اسلامی است، لذا از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست؛ اما مسئولین هم باید همت کنند و با توجه به امکانات فراوان کشور، با برنامه ریزی صحیح وضعیت کشور را سامان دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
11
آقای جوادی املی تازه فهمیده اید???!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
6
حاج اقا حرف واسه مردم چی میشه ؟؟؟؟دیگه جون به لب شدیم
ناشناس
|
Turkey
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
5
یعنی نباید درس بخونن؟ نباید دانشگاه برن؟ همین قرآن و نهج البلاغه بخوانند و با مردم بنشینند، درست می شود؟ آیا در مورد ارتباطات بین الملل و اقتصاد و محیط زیست و .... در نهج البلاغه چیزی آمده؟ چرا یک عده بیسواد نفهم را فقط به ارتباط با مردم تشویق می فرمایید؟ بیزارم از نادانی که از نافهمی خود خرسند است.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
4
حاج آقا یعنی واقعا فکر می کنید حکومتی ها دغدغه دین دارن؟ اگر دغدغه دین داشتند که از انور بوم نمی افتادند وبخاطر اینکه لج آمریکا رو دربیارن ،غرب مسیحی رو رها نمی کردند و خودشون رو به دامن کمونیستها نمی انداختند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
3
حاج اقا
نکران زهر و مسمومین نباشید
موضع شرعی بگیرید
مملکت تحریمه
این بابا میگه تا من هستم تحریم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
4
تابحال ساکت بودی جای این حرفا اقدام می کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
1
5
سر اقای جنتی و خاتمی و علم الهدا سلامت باشه . تازه فهمیدید که آدم گشنه دین و ایمان سرش نمیشه ؟
Gaber
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
1
4
چرا حرف زدن و سخنانی که راحت همه مشکلات را در لفافه و کلمات سنگین و بصورت کنایه و شل و بدون تحکم گفته میشه .ایکاش سخنرانی های حین انقلاب را میگذاشتین تا منبر رفتن اونها و اینها را درک کنیم خیلی صریح بدون لکنت و بدون تعارف میگفتند .روزگارمان در هر هفته داره جهنمی میشه یکی هم نیست مثل فلسفی ها و مطهریها و بهشتی ها بر سرشان بکوبه .اونها ادعای مرجعیت و همه چیز دان هم نداشتند.وای چقدر نمی‌فهمم کلمات سنگین بدون اثر را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
2
1
واقعا ارتباط بین گرسنگی و بیدینی هست؟ خوشبین باشیم و بگیم هنوز گرسنگی به مردم حاکم نشده اما واقعا سفره مردم خیلی کوچیک شده وداره کم کم جمع میشه اگر اینجور باشه که مردم به نظام ایرادو اشکال میگیرن و این موجب تضعیف نظام میشه ،حاج آقا این وضع به مقابله مردم نه تنها با نظام بلکه با ازدست دادن دین به مقابله با خدا ختم میشه حاج آقا این تذهبون و این یتاه بکم حاج آقا اوایل انقلاب که تحریمها شروع شد بزرگان قوم گفتند که رفتیم به شعب ابی طالب حاج آقا دوران شعب حدود ده سال بود نه چهل سال حاج آقا فقط گرسنگی دین را زائل نمیکنه کافیه یک گشت تو خیابونهای قم خودتون بندازید واقعا همه از گرسنگی سکولار شدن از آته ایستها و ته ایستها که کم نیستند بگذریم راستی حاج اقا این اقاها و اقازادهها و خانوم زادهها و ساکنین باستی هیلز و .......هم از گرسنگی بیدین شدن که هر غلطی دلشون بخواد میکنن بیدینی فقط مال پایین شهره حاج اقا بیا شب بریم دور دور تو شمرون ببین چه خبره کسی هم کاری نداره حاج اقا فقط گرسنگی عوام الناس را بیدین نمیکنه اعمالی که توسط مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر و مجری گرسنگی را ایجاد میکنه بی دینی میاره راجع به اونها حدیث ایه روایت نداریم حاج اقا بیخیال احکام حیض و نفاس غسل جنابت را بگو وارد سیاست نشو نقل شده که از اصفهان برای مدرس مبلغی فرستادند و در یک نامه ضمیمه خطاب به او نوشته بود من نمیگویم سمندر باش یا پروانه باش /چون هوای سوختن داری به سر مردانه باش
مهدی
|
United States of America
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
0
شکم سیر تازه فهمیده مردم گرسنه اند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان